Mina tankar kring projektet efter första dagen...


Advertisement
United States' flag
North America » United States » California » Palo Alto
June 16th 2006
Published: June 21st 2006
Edit Blog Post

parc skyltenparc skyltenparc skylten

PARC heter stället jag jobbar på. Jag kommer skriva mer om det så småningom, just nu behövde jag bara skriva av mig lite frustration.
Fredag den 16e… den första veckan på PARC är avklarad. Det har varit jäkligt frustrerande. Jag tycker det är fruktansvärt dåligt… vi kommer hit för att vara här i 8 veckor, och den första veckan går åt till absolut ingenting, pga att de inte förberett sig. I onsdags hade vi vårt första snack angående projekten, under torsdagen jobbade vi efter det, men fick på em höra att allt ändrats. Så de riktiga riktlinjerna gavs inte förrän fredag morgon. Det är svagt att de inte haft mötet innan, jäkligt tråkigt. Enligt Martin så är det alltid såhär, allt är jäkligt löst och ad hoc.

Projektet jag fått känns oerhört utmanande. Det går ut på att reda ut affärspotentialen i ett forskningsområde som bast kan beskrivas som en form av artificial intelligence. Min uppgift är att definiera vad som utförs på PARC inom området, skaffa en bild av ip-positionen och utvärdera affärspotentialen.

Det känns ratt tufft. På tisdag skall vi ha ett möte; jag, min supervisor, Martin, forskningschefen för området och en nytillsatt business development ansvarig för området. Den sistnämnda är en Yale MBA och tydligen svingrym. Min supervisor förväntar sig att jag leder mötet på tisdag, och enligt honom gäller det att "jag är tillräckligt duktig så inte Yale MBAn kör över mig i sin iver att visa framfötterna". Det känns lite läskigt, vet inte om jag kommer klara det på ett bra sätt.


Advertisement



21st June 2006

go get 'em
Det gäller bara att visa vem som är Chef, och det finns ju bara en... Ha det bra, vi hörs!
22nd June 2006

Om det är någon som klarar det så är det du! Det kommer kännas bättre när du gjort de första sakerna. Sen vet du vilken nivå du ska lägga dig på. Puss på dig min kille!

Tot: 0.071s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0488s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb