10 dag's tur med Brormand!! :D del.2

Published: June 29th 2010

Dag 4. Onsdag d.23 juni 2010.

Los Angeles - Las vegas.
Dagen som alle dagene før startede tidligt. Kl.7:15 var vi nede i lobbyen med alt vores bagage og ventede bare på vores bus kom. Der var super mange busser, så Martin gik ud og snakkede med de forskellige guider og endelig fandt vi vores bus. Vores bagage blev læsset om bord og så fik vi ellers front seats. Super nice fordi vi ville have en god udsigt hele vejen gennem ørkenen. Vi ventede og ventede, men bussen kørte aldrig. Endelig efter at have siddet i bussen i en time kørte vi af sted. Landskabet ændrede sig fra forstadsliv til ren ørken. Vi kunne se en masse bjerge i horisonten. Det var helt fantastik. Vores guide fortalte en helt masse på kinesisk. Er rimelig overbevist om at han snakkede mere end en time. Anyway, da han endelig var færdig holdt vi en 10min lang pause. Da vi var på vejen igen, fortalte han os så på engelsk at han ville forklare programmet for vores dage i Las Vegas. Ufatteligt nok tog det ikke meget mere end 15min. Gad vide hvad han sagde til kineserne. :D .. Da vi kørte op over en bakke og lige kom rundt i svinget, ændrede landskabet sig fra at være fladt ørken til storby. WELCOME TO VEGAS :D .. Vi stoppede i udkanten af Las Vegas hvor vi havde mulighed for at spise frokost. I det vi trådte ud af bussen var det som at gå fra et iskoldt vinterhav og ind i en ovn. Det var lidt over 100grader Fahrenheit, hvilket er i slutningen af 30’erne. Puhhhha… Det var bare med at finde skygge. Vi spiste vores madpakker og skyndte os ellers bare tilbage på bussen til den dejlige kulde. Vi kørte downtown Las Vegas og stoppede ved hotel Tropicana. Vi havde nu lidt over en halv time til at gå rundt og kigge og tage billeder. Vi så både New York-New York, MGM hotellet med flest værelser. M&m’s butikken, dog havde vi ikke tid til at gå ind, coca cola huset og mange andre ting. Her i Vegas er det ikke nemt at at gå over vejen, derfor går man på skywalks dvs. broer over vejene. Efter godt en halv time i den hede varme gik vi tilbage til bussen og blev så kørt til hotellet. Her satte vi bare bagagen og så var det ellers ud af døren. Vi tog bussen til The Venitian, hvor vi gik rundt inde i ders shopping/gondol område mens vi ventede på at Palle skulle komme. Da vi så prøvede at gå ud af hotellet, farede vi vild og endte på den modsatte side af hotellet, dvs den side der ikke ligger mod The Strip. Det værste ved det var at vi var i en parkeringsgarage og nemt var det ikke at finde ud. Da vi endelig kom ud gik vi halvvejs rundt om hotellet og fandt så endelig hovedindgangen. Der satte vi os i skyggen fra et springvand og ventede så ellers bare på Palle. Det var simpelthen så varmt at jeg var nødt til at gå inden døre for at blive kølet ned. Da jeg var på vej ud af døren kom Martin og Palle mig i møde (: .. Vi gik rundt inde på The Venitian. Vi gik rundt i de små italienske gader og nød en lækker blå himmel. Eller dvs. Gaderne var fyldt med shopping butikker og himlen var malet på loftet, men gak hvor så den altså bare virkelig ud. Inde på de store hoteller er det meget nemt at fare vild, så det skete da også da vi prøvede at komme ud derfra. Til sidst fandt vi dog en vej ud. Vi gik nu mod Cesars palace, hvor vi gik på Cheesecake factory og spiste aftensmad. Det kan godt være det lyder lidt underligt at vi spiste der. Restauranten er kendt for deres oste kager og andre desserter, men de laver altså fantastisk god pasta :D Nu nærmede klokken sig 20 og de fleste udendørs shows skulle til at begynde. Vi startede med at se Vulkan udbruddet foran The Mirage. Det var helt fantastisk. Det var ikke bare et springvand med noget rødt lys.. Næ nej, der var masser af ild og vild musik og det hele. Derefter gik vi mod Treasure Island, hvor vi så et piratshow. Igen var der en del ild, men det var meget fedt. Det værste ved alt den ild er at i forvejen er det 35grader udenfor og når der så lige kommer en kæmpe flamme stiger temperaturen 20grader. Huuh.. det er lige så man for sved på panden. Nu gik turen så mod Bellagio. Bellagio er kendt for deres fantastiske springvandsshow ude foran hotellet. Og ganske rigtigt WOW! .. jeg ahr aldrig set noget lignende. Vandet blev skudt så højt op at det gav et kæmpe brag hver gang det skete. Det var fuldstændig fantastisk. Vi vandrede nu længere med af The Strip men der var så mange mennesker at da vi nåede den anden ende af søen foran Bellagio startede springvandsshowet igen. Så vi nød det lige en gang mere. Vi gik og gik og oplevede virkelig Las Vegas’s natteliv. Der er altid gang i den og hold op hvor er der mange flere mennesker om aftenen end om dagen. Da vi var ikke så langt fra New York-New York besluttede vi os for at ende aftenen, mig og Martin skal jo op meget tidlig i morgen. Palle gik tilbage til hans hotel, og vi hoppede på en bus. Dog gjorde vi lige et kort stop på vejen hjem. VAND…. VAND…. VAND…. VAND…. VAND…. Ja, vi har nok drukket ligeomkring 2½- 3 liter vand alene kun i dag, og man kan altså ikke drikke vandet fra hanen, så vi købte lige en ramme med vandflasker. Da vi kom tilbage til hotellet ville vi gå op i stratophere tårnet, for vores guide havde fortalt os at vi kunne kommer gratis op fordi vi boede på hotellet, da vi så kom op til der hvor man køber billetter stod der at det kostede 12$ for hotel gæster, så det droppede vi og gik så tilbage til værelset og prøvede på at sove 7 kvarter i timen!

Signe.

Dag 5. Torsdag d.24 juni 2010

I dag skulle vi op klokken 5 for at komme afsted til grand canyon før solen stod højest på himlen, selvom vi dog først kørte fra hotellet lidt i 6. køreturen derud, sov vi lidt og nød det stadigt mere kuperede landskab. Efter ca. 45 min kørsel, kørte vi hen over Hoover Dam, som er ca. 220 meter høj og har opdæmmet colorado floden så der ligger en sø på 180 km bag ved. Vi havde dog ikke ret meget tid ved dæmningen, men kun lige nok til at komme ud og nyde udsigten, snuppe et par billeder, og så var det ellers afsted igen. Efter yderligere ca. 1½ time ankom vi til indianer teritoriet, hvor landskabet igen begyndte at flade ud. Vi blev dirigeret over i en shuttle bus og så gik turen mod den lille lufthavn ved kanten af Grand Canyon. Selv turen til lufthavnen var ikke specielt behagelig da busserne hvirvelede støv op og det blev blæst ind i bussen så vi måtte sidde med tørklæder for munden. Da vi så ankom til Grand Canyon var der ikke ret meget at se, men det ændrede sig lige så snart vi steg ombord i Helikopteren som jeg havde købt billetter til os med. Første Helikopter tur for nogen af os og så hen over Grand Canyon. Vi fik begge vindues sæder og blev spændt fast hvorefter dørene blev lukket. Let som en fjer løftede den sig fra jorden og begyndte at bevæge sig ud over den næsten 500 km lange og ca. 1 km dybe kløft. Og det var et imponerende syn at se hvordan solen kastede skygger på de ru røde klipper, og hvordan Colorado floden snoede sig igennem kløften som en smuk grågrøn slange. Selve helikopter turen var lidt som at køre i rutsjebane, især når helikopteren slog sving og steg ned i kløften. Efter ca. 20 min flyvning ankom vi til bunden hvor vi blev læsset af og så ventede der en kort gåtur gennem den frodige dal til flodens bred hvor vi steg ombord på en lille pontonbåd. Vi sejlede et stykke op af floden, og guiden fortalte os lidt fakts om området og floden, som på trods af sit grumsede udseende viser sig at være utrolig ren. Efter endt sejtur vandrede vi tilbage til helikopterlandepladsen og ventede på den næste helikopter som skulle tage os tilbage til lufthavnen. Efter en tår vand og et par minutter i skyggen steg vi igen ombord på helikopteren, og blev fløjet af en anden vej tilbage til lufthavnen. Udsigten var helt fantastisk og det er helt sikkert en af de fedeste oplevelser jeg har haft herovre. Og bare rolig, vi har taget masser af billeder.Da vi kom tilbage til lufthavnen tog vi en af de busser der kørte os til det første udsigtspunkt Eagle point, hvor man kan kigge på Grand Canyon fra kanten af klippen, og jeg mener virkelig kanten. Der var ikke noget hegn så ikke noget med at komme for tæt på hvis man ikke ville falde. Grunden til det hedder eagle point er at naturen igennem tiden har skabt en klippe der ligner en ørn med udspredte vinger der ligger an til landing, ganske imponerende. Det er også her der er bygget det såkaldte skywalk som er en glasbro der fører ud over kanten så man kan kigge lige ned hvis det er det man vil. Vi gik dog ikke på skywalken da vi ikke ville betale for det, men i stedet spiste vi den frokost der var inkluderet i vores billet. Igen kinesisk; Vi er efterhånden ret trætte af kinesisk mad, for det er nærmest ligegyldigt hvor vi stopper så skal vi på kineserrestaurent, men skidt nu med det. Vi havde også tid til at nyde udstillingerne om indianerne før vi tog bussen videre til Guano Point, hvor vi dog ikke havde ret lang tid, før vi måtte tilbage til lufthavnen, og videre tilbage mod Vegas. På vejen tilbage havde vi lidt bedre tid til at nyde Hoover Dam, men det skyldtes også kun at der var kø henover dæmningen fordi motorvejsbroen hen over floden ikke er blevet færdig endnu, så al trafik føres hen over dæmningen. Vi var tilbage på hotellet lidt over fem men vi havde ikke lang tid på hotellet, for straks vi havde fået lidt at drikke tog vi en bybus ned mod palles hotel, som er den ca. 100 meter høje sorte glaspyramide ved navn luxor. Selve busturen tog næsten 40 min, på trods af at der kun er ca. 5 km. Men vi nåede da frem og fik lov at se det imponerende bygningsværk, også indefra. Foran pyramiden ligger en kæmpe stfinks, der rent faktisk er større end originalen i ægypten. Nå men vi mødtes med palle og tog så den lille monorail fra luxor og til nabohotellet ekskalibur der ligner lidt af et eventyrslot. Så gik vi en tur igennem MGM Grand for at se deres løver, men disse var lukket inde for dagen. Herefter gik turen til M&M’s forretningen som var Signes vigtigste mål. Og hold da op det var overvældende, 4 etager med M&M og merchandice af enhver art. Vi fik da også brugt lidt penge på det overpricede brand og fik også lige set nabobutikken Coca Cola som var lige så stor. Vi fandt Hard Rock Café og besluttede os for at spise middag der. Vi delte en nachos til forret, og troede det var en apetizer men da de bragte den ind, var det mere eller mindre et helt måltid. Og jeg havde også bestilt steak til hovedret  Godt mætte gik vi en tur igennem New York New York, hvor Signe besluttede sig for alligevel ikke at prøve Rutsjebanen nu hvor vi var så mætte. Palle havde snakket om The Freemont experience som er en 400 meter lang skærm der hænger hen over gaden i den gamle del af Las Vegas, så vi tog en bus derned for at se hvad det var for noget. Den gamle del er noget helt andet end den nye med en stemning der er en blanding af Western og Neonlys i stor stil. Vi brugte omrking en time på freemont street, og det var da meget sjovt at se en 400 meter lang musikvideo, og købe et par billige souvenirs, men det er dog stadig ”The Strip” der er mest imponerende. Så sagde vi farvel til Palle og tog tilbage mod vores hotel hvor vi endelig kunne lægge os til at sove godt 20 timer efter vi stod op,

Martin.

Dag 6. Fredag d.25 juni 2010

On the road again.
Efter at have stået tidlig op flere dage i træk, fortalte vores guide at i dag kunne vi sove længe.. Juhuu.. eller det betød at vi ikke behøvede at være på bussen før 8:45 Gaaaaaaaaaaaaab! .. Vi kørte ikke meget mere end en halv time før vi gjorde dagens første stop. Etzels chocolate factory! .. Miriam hvis du læser det her, ved jeg du bliver misundelig!! .. haha Etzels chocolate factory producerer for blandt andet Mars og M&M’s . Man kunne gå forbi en masse glasruder og kunne så se hvordan de lavede chokoladen. Der skete ikke det helt store, så vi skyndte os at gå til prøvesmagningsområdet. Mums!! .. Vi fik et stykke fyld som mindede meget om daim, og så kunne vi vælge mellem et stykke, hvid, lys eller mørk chokolade.. det var bare alt sammen mega yummy! .. Men når man kiggede på priserne var det altså ikke så godt igen. Tilbage på bussen og nu på vej mod det stoed hvor vores guide sagde at vi skulle spise brunch. Igen igen igen et kinesisk sted. Alle de steder hvor vi stopper for at spise, er det altid kinesisk. Gad vide om kineserne ikke også synes det er irriterende. Anyway, Martin spiste på den kinesiske og jeg gik ind ved siden af til en bagel butik og vi mig et par bagels med hummus. Mums :D .. Tilbage på vejen og nu på vej mod Barstow Outlet Factory. Efter godt 2-2½ times kørsel nåede vi frem. For Martin var det bare spild af tid, men jeg synes det var yderst interessant at være der. Ikke på grund af butikkerne men på grund af kineserne. De gik alle sammen helt amok og løb rundt for at nå så mange butikker som muligt. Den nok mest populære butik var Coach. Det er en taske og sko forretning. Der var simpelthen en kø ude foran butikken bare for at komme ind. Jeg har nu fundet svaret på hvorfor vi er de eneste med en hel masse bagage og hvor kineserne har kun små trolleyer. De købte alle sammen store mærkevarer kufferter og tasker i løbet af den halve time og kom slæbene med den ene kæmpe pose efter den anden. Nogle af deres poser var så store at de små damer var helt skjult under dem. For resten fordi vi er på en guidet tur for vi alle 10% rabat, hvilket jo nok også er en del af svaret til hvorfor de køber så meget. Vrede og stressede kinesiske damer på shopping er 10 gange værre end tilbuds kvinder der er på jagt efter de gode tilbud i Danmark. Det var lige før jeg blev helt bange for at være i de samme forretninger som kineserne. De skubber og mokker for at komme i front og købe det hele. Haha .. Ja, for mig var det virkelig en oplevelse at se dem shoppe. Anyway videre kørte vi og omkring kl.18 ramte vi så LA. Vi havde besluttet os for at tage med på aftenturen, for at komme rundt og se Hollywood blvd, LA by night, Beverly hills og meget andet. Vi startede med at køre. Første stop, som altid omkring tid til et måltid CHINATOWN! .. Gosh hvor er vi begge bare trætte af skide kinesisk mad.. Anyway vi brugte tiden på at gå lidt downtown og se hvad der nu var at se på ikke særlig lang tid. Tilbage på bussen og så til Hollywood blvd, pludselig mens vi kørte kom der en hel masse cyklister kørende. Vores guide fortalte os at det var noget Gay Pride Parade ting. Videre til Griffith Observatory hvor vi kunne se ud over hele LA. Det var virkelig smukt at kunne se alle lysene. Det vilde var at byen forsatte helt ud til horisonten. Vi kunne simpelthen ikke se enden. WOW! Derefter kørte vi igennem Beverly hills, hvilket er meget meget anderledes end i nogle af de små forstadsbyer. Her var de store flotte villaer. Da vi kørte mod Rodeo Drive kørte vi lige forbi Kat Von d’S LA Ink!! .. Gosh gid vi havde stoppet så jeg kunne tage et billede. Anyway.. Rimelig fed butik hun har udefra. Da vi nåede Rodeo Dr. Stoppede vi og gik op og ned af gaden. Bare lige så i ved det, Danmark har sat sit præg på gaden med en flot Bang og Olufsen butik :P .. Wuuhuu.. Ellers var gaden bare præget at dyre designer butikker. Alting i butikkerne er så dyre at der ikke er priser på noget som helst overhovedet og mange af smykkerne og urene er fjernet fra vinduer for at undgå nogen form for indbrud overhovedet. Derfra satte vi kursen mod downtown LA, hvor vi så Stable center og Nokia Theater. Ikke det mest interessante, men det var okay.

Signe.

Tot: 0.06s; Tpl: 0.016s; cc: 8; qc: 22; dbt: 0.0202s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb