Getting settled in LA


Advertisement
United States' flag
North America » United States » California » Los Angeles
September 20th 2008
Published: September 20th 2008
Edit Blog Post

Eindelijk nog eens wat nieuws hoor ik jullie denken! Het is de laatste tijd echter zo druk geweest met het overwinnen van de papiermolen, het zoeken naar een appartement en natuurlijk ook nog wat werken tussendoor ;-) Komende dinsdag weten we of we ons "nr 2" appartement hebben: een proper 2 bed - 2 bathroom met zwembad en sundeck in een goede buurt en vlakbij alle winkels in Pasadena! Net iets minder ons goesting dan een gelijkaardig appartement in South-Pasadena (maar met de pool vlak aan de voordeur) waar we hebben naastgegrepen maar toch nog altijd iets super voor een redelijke prijs! Intussen ben ik aan het studeren voor mijn rijbewijs: jaja opnieuw theorie en praktijk examens af te leggen 😞 Maar dan kan ik lekker mijn eigen auto kopen en hoef ik niet meer steeds te huren wat een hoop geld kost! Intussen ben ik ook bijna "goedgekeurd" als volunteer bij de USC: was me dat een lijdensweg (en ik ben er nog altijd niet...): eerst een social security nummer aanvragen (gaat pas na 10 dagen, eerst moet immigratie je goedgekeuren, 9/11 weet je wel), dan een volunteer agreement tekenen (oeps net op tijd gezien dat hiermee al mijn "uitvindingen" eigendom worden van de USC - niet echt ok want UGent betaalt me, dus gauw nog door de tech transfer van beide universiteiten gaan - USC was heel snel overtuigd, UGent deed er enkele dagen langer over maar uiteindelijk heeft de vice-rector in eigen persoon toch een aangepaste versie getekend), volgende week dan nog enkele cursussen lab safety, radiation safety en proefdierkunde (tja dierenarts of niet...) en dan mag ik officieel mijn eigen werk starten! Jee, dit lijkt echt zo negatief maar vergis je niet: het is hier echt super! Mijn collega's staan me met raad en daad bij, zowel wat het werk zelf betreft als met alles ernaast (waar kan je shoppen - waar en hoe koop je een bed - idem voor auto - idem voor appartementen en ga zo maar door!). Het zijn stuk voor stuk hele lieve mensen en vanavond gaan ze mee eten voor mijn eerste verjaardag op Amerikaanse bodem! Verder is de univ hier ook heel goed georganiseerd: je voelt dat hier veel geld beschikbaar is: heel wat toestellen zijn hier beschikbaar zelfs voor relatief kleine labo's. Verder worden er ook elke week seminars georganiseerd (ik heb er zelfs 1 van een Belg gehoord!). Voor de adepten van qPCR: zelfs Jo Vandesompele zijn werk wordt hier geprezen! De Belgen zijn nog zo slecht niet bezig! Er worden ook heel wat netwerk- en sportevenementen georganiseerd voor studenten en personeel: heel aangename manier om mensen te leren kennen. Zo was er deze week een "postdoc ice cream event"! Haagen-Daz! Hmmmmmm!
Intussen heb ik ook al enkele favoriete plaatsjes ontdekt: de Glendale Galleria (een shopping center waar dat van Wijnegem bij verbleekt) met als neusje van de zalm een outdoor pleintje (de Americana) met nog meer winkels, live muziek in het weekend, een treintje (heel erg kitsch maar toch o zo cute), een fontein, grasperkjes en een heel gezellige sfeer! En verder is ook Santa-Monica een topper: zalig strand, warm water om te zwemmen (maar wel heel krachtige golven - daarom komen de surfers naar hier ;-) ), een heel gezellige pier!
Zo, ik ga stoppen met jullie jaloers te maken en ga nog wat genieten van de zon! Groetjes en laat wat van jullie horen!

And yes: Finally a translation in English! Sorry but I really had not the time thus far - you have no idea how many papers you have to fill in before you can work here! Furthermore there was also the house-hunting and of course some lab work to do ;-) Next Tuesday we will know if we have our "number 2" apartment: a nice and clean 2 bed 2 bathroom with pool and sundeck in a nice neighborhoud with all shops on walking distance in Pasadena! Just not as good as our number one in South-Pasadena (similar apartment but with the pool just next to the door) but still something great for a reasonable price! And in the mean time I'm studying for my driver's licence: yes indeed again go throug a theoretical and driving wheel exam 😞 But this will allow me to buy my own car instead of expensive renting! I am also almost approved to work as a volunteer at USC: that was not quite a piece of cake (and I'm still not there...): first apply for a social security number (takes 10 days, first you need to be approved by immigration services, 9/11 you know), then sign a voluneer agreement (oops just in time I saw that all my inventions would become property of USC - not okay since UGent is paying me, so first go to tech transfer of both universities - USC agreed in less than 24 h, UGent needed a couple of days more but finally the vice-rector signed himself an adapted agreement), next week I will have to do lab safety, radiation safety and lab animal science courses (yep, even as a vet...) and then I can finally start officially doing my own experiments! Jesus, this sounds really negative, but don't get this wrong: it is not! It is really great over here! My colleagues are all really nice persons, they help me with everything, both concerning work and live besides work (where to shop - where and how to buy a matress - same for cars - apartments and so on!). And tonight they will join me for dinner for my first birthday on american ground! Furthermore university live is really wel organized over here: you can feel that there is a lot of money: a lot of facilities are available even for smaller labs. Further they organize several seminars a week (I even attended one from a Belgian speaker). For the qPCR fans: even the work of Jo Vandesompele (professor of UGent) is praised over here! The Belgians are doing well in the world! You also have many network- and sport events on the campus both for students and staff: a nice way to get to know other people. For instance this week I attended a "postdoc ice cream event"! Haagen-Daz! Hmmmmmmm!
In the couple of weeks I'm here I have also discovered some of my favourite places: the Glendale Galleria ( a huge shopping mall) with an outdoor place called the Americana with more shops, live music in weekends, a train (very kitsch but o so cute), a fontain, grass plains and a really nice ambiance! And of course Santa-Monica is a topper: great beach, warm water to swim in (although strong waves - but that's why surfers come to this place ;-) ), a mega nice pier!
So, I'm gonna stop making you jealous and I'm going to enjoy some more sunshine! Greetings and hear you!

Advertisement



20th September 2008

Great stuff !
Zo te horen alles naar je zin ! Ja, USA blijft een land van veeell mogelijkheden...Happy Birthday and cheers ! Ronald in Huntsville, Alabama P.S.: als we LA aanvliegen verblijven we steeds in Redondo Beach ( Crowne Plaza Hotel )...ligt ten zuiden van LAX
21st September 2008

Text messaging
Ter info: dat ongeluk met die trein is heel waarschijnlijk veroorzaakt door de machinist. Hij was aan het "sms" - en vlak voor de botsing en heeft een signaal niet gezien daardoor.
3rd October 2008

Gelukkige verjaardag!!! ik had er vooraf aan gedacht, maar nu niet meer, sorry

Tot: 0.065s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0437s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb