How to survive in LA


Advertisement
United States' flag
North America » United States » California » Los Angeles
September 7th 2008
Published: September 7th 2008
Edit Blog Post

Hey there!
Zozo, eindelijk is het grote avontuur begonnen! Na een voorspoedige vlucht met een ontelbaar aantal paspoortcontroles ben ik de US binnengeraakt. De eerste weken hier kan ik bij mijn baas, Martin, en zijn familie verblijven in het bergstadje La Canada (wordt op zijn Spaans uitgesproken). Deze familie is van origine Nederlands, dus het is wel leuk om af en toe Nederlands te kunnen praten! Maar aangezien de kinderen het grootste deel van hun leven hier hebben doorgebracht, spreken we hier toch veel Engels. Intussen ben ik op zoek gegaan naar een appartement in de buurt van Pasadena, maar goedkoop is het niet! Nu ja: het goede weer (deze week steeds rond de 30 graden!) en het prachtige uitzicht op de bergen krijg je er gratis bij! En vaak ook een balkon of tuin, zwembad en fitness centrum. Dus klagen doen we niet!
Ik ben na mijn aankomst (gevolgd door een bbq bij de buren) onmiddellijk aan het werk gegaan en heb dus nog niet veel tijd gehad om uit te zoeken hoe je overleeft in LA. In ieder geval ben ik er al achter gekomen dat je een Social Security Number moet hebben alvorens je enig ander document kan aanvragen, en dat duurt minstens 10 dagen na je aankomst eer je dat krijgt. Dus: intussen geen rijbewijs, geen auto kopen, geen GSM abonnement, enfin zowat alles wat een mens nodig heeft om overal te geraken. Maar met wat geluk is dat in de loop van de komende week allemaal in orde!
Zo, voorlopig enkel een kort eerste berichtje, want Harold (de zoon des huizes) wil ook nog op de computer (die van mij werkt vooralsnog niet op het draadloze netwerk hier - waar kennen we dat van?!).
Veel groetjes,
Lies

Advertisement



14th September 2008

hoi Lies, hoop dat je ondertussen al een beetje je plekje aan het vinden vindt in LA. Je was toch niet betrokken bij die treincrash he Tot binnenkort in NY
20th September 2008

Hoi Isabel! neen, gelukkig niet betrokken in die treincrash, dat was hier idd niet zo ver af... Volgende week hopelijk verhuizen! Wanneer vertrek je naar NY? En wanneer past mijn visit naar NY het beste voor jou? Groetjes, Lies

Tot: 0.162s; Tpl: 0.019s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.1301s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb