02. Woe 2jan - Tulum ruines


Advertisement
Mexico's flag
North America » Mexico » Quintana Roo » Tulum
January 2nd 2008
Published: January 27th 2008
Edit Blog Post

Tulum Beach 1Tulum Beach 1Tulum Beach 1

Wind, clouds, chilly .. perfect beach weather! Achter mij zijn hutjes op het strand die je kan huren om te overnachten.
Om jullie een bEETJE jaloers te maken, dit is Tulum
Idd!! Maaaar .. geen reden tot jaloers zijn, want die 2 dagen dat ik hier al ben is het hier SLECHT weer.
Jaja, pech kun je hebben. Wind, bewolkt .. dus kloop hier al 2dagen in men jeans en fleece rond :P
Morgen zou de wind wel weg zijn, dus ik voel me verplicht om nog dag langer te blijven om toch tenminste 1x op dat strand te kunnen gaan zonnen!

Hostel heeft gratis shuttle dienst naar het strand. Gisteren naar strand geweest .. maar was dus super winderig.

Dan met tegengekomen Syriese Canadees de ruines gaan bezoeken.
Mijn eerste maya ruines! Was wel schoon! Ook omdat de zon er toen efkes doorkwam :P
(Eerst hollanders tegengekomen) (oei! hier moet ik mee gaan oppassen .. er staan nu ook hollanders in mijn mailinglist :S. sonja, judith en floris, negeer dingen tussen quotes over hollanders aub :P. het is niet op jullie bedoeld 😉

Een beetje historie: (gepikt van Wikipedia)
Tulum is een oude Mayastad in Quintana Roo in het uiterste oosten van Mexico. Tulum ligt aan Caribische Zee in de Riviera Maya.

De eerste inscriptie dateert uit
Tulum Beach 2Tulum Beach 2Tulum Beach 2

Wind, clouds, chilly ..
564 maar de bloeiperiode van Tulum was van de elfde tot de vijftiende eeuw. Deze stad had destijds een religieuze functie maar werd ook als handelscentrum gebruikt. Ook nadat de stad in de zestiende eeuw werd verlaten werden er nog religieuze ceremonies uitgevoerd.

De stad is geheel ommuurd en er staan verschillende tempels. 's Nachts werd er een vuur aangestoken dat door een opening in de muur scheen. Hierdoor konden de zeelieden tussen de riffen doornavigeren.




Additional photos below
Photos: 16, Displayed: 16


Advertisement

Tulum RuinesTulum Ruines
Tulum Ruines

Links is de zee.
Tulum RuinesTulum Ruines
Tulum Ruines

Bewijs dat ik er zelf ook bij was .. (jaja, fleece'ke want het was soms maar friskes!)
Tulum RuinesTulum Ruines
Tulum Ruines

Van hieruit kon je in de zee gaan zwemmen.
Tulum RuinesTulum Ruines
Tulum Ruines

Onze Syrische vriend (naam al vergeten :s)
Tulum RuinesTulum Ruines
Tulum Ruines

Veel mensen in de zee (terwijl het weer niet al je dat was). Maar ik moet zeggen .. de setting deed me ook veel goesting krijgen om erin te plonzen!
Blauwe vogel!Blauwe vogel!
Blauwe vogel!

Hier al meer gezien ..


4th February 2008

amai sjieke dinges :p

Tot: 0.142s; Tpl: 0.023s; cc: 11; qc: 63; dbt: 0.0528s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb