11. Vrij 11 jan - San Cristobal

Published: February 4th 2008

Denk rond de middag in San Cristobal aangekomen, hostel gezocht en gevonden.
Dit is San cristoal de las casas: een dorpje in de bergen, waar het smorgens en avonds redelijk frisjes is! Dus dat zijn al mijn truien overaan aandoen .. en het nog wat fris hebben.
Naar kerk op het einde van mijn straat 'geklommen'. Straatjes zijn niet echt vlak .. en kerk had redelijk veel trappen.
Maar toch boven geraakt en mooi zicht over het stadje.

Ook orchideeen-tuintje binnen geweest. Hadden wel 200 verschillende soorten! Was klein maar gezellig binnen. Spijtig genoeg stonden er maar een paar in bloei 😞
Seppe .. maart/april is de bloei-periode, dus dan gaan we terug he 😉. Kheb het beloofd aan de madam van den tuin!

San Cristobal heeft ook een grote mercado. Marktplaats met vanalles en nog wat! Kleuren/geuren/... groenten, fruit, bonen, specerijen. Echt leuk om daar rond te lopen en gewoon ogen uit te zien. Waarom hebben wij zo een dingen niet in Belgie 😞

Kverveelde me wat .. had al paar dagen niet echt met iemand gesproken :P, dus maar enen aangesproken dat daar ook aan het rondkijken was, en het bleek nen toffen duitser van groepje van 3 te zijn. Met hun eentje gaan drinken en savonds gekookt en lekker gegeten.
Op tijd proberen te gaan slapen in mijn hostel, want dag erna bus naar de grens van Guatemala .. en moest al om kwart voor 5 opstaan. Was wel moeilijk om in slaap te vallen want in tuin van hostel waren ze op djembes of trommels aan het kloppen en kamer lag er vlak naast. Maar blijkbaar toch in slaap gevallen .. want toen ik wakker werd hoorde ik geen trommels meer :P.

vlagjes volgen ..

mijn hostel
San Cristobal

vlagjes lopen naar kerkje ...

met veeeel trappen
Templo de Santo DomingoTemplo de Santo Domingo
Templo de Santo Domingo

"most beautiful of San Cristobals many curches" -> en gelijk heben ze! mss mooiste van alle kerken ooit gezien

17th July 2008

hostel san cristobal
het toffe blog heb je!! waar heb je geslapen daar, hoe heet het hostel en is het aan te raden? groetjes nathalie

Tot: 0.139s; Tpl: 0.012s; cc: 15; qc: 65; dbt: 0.0641s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb