10. Don 10 jan - Campeche


Advertisement
Mexico's flag
North America » Mexico » Campeche » Campeche
January 10th 2008
Published: February 4th 2008
Edit Blog Post

OnderwegOnderwegOnderweg

(niet echt duidelijk, maar om idee te geven hoe het landschap onderweg eruit ziet)
Vanuit Merida bus genomen naar Campeche.
Daar pas goed na de middag aangekomen ..

Frank toen gevallen dat het al donderdag is! Ik nogt veel te veel in Mexico moet zien .. maar ook nog een weekje Guatemala wil doen! Dus heb toen in het busstation almaar ineens een ticket gekocht voor de nachtbus die zelfde avond naar San Cristobal.
Dan maar gewoon een namiddagje rondlopen in Campeche. Palenque skippen .. (kom ik nog wel eens voor terug).

Met laatste geld ticketje voor de bus gekocht .. zou wel een bank vinden om traveller cheques te wisselen. Nope dus!! Traveller cheques konden blijkbaar niet meer gewisseld worden na 15u want dan werkte dat systeem niet ofzoiets. Diejen informatica toch :8
Dus maar geld met de kaart afgehaald want was al half 4 en had van hele dag nog niets gegeten :S

Voor de rest wat rondgelopen in Campeche.
Wel iets tof en gezellig .. maar klein. Licht aan de Mexicaanse golf, dus je hebt een lange 'dijk' langs de zee waar je kan wandelen.
http://americanindian.net/cam/mvc-699.jpg

Campeche centrum ziet er zo uit ..
(ja sorry, vind niet direct goede fotos en internet is hier TRAAAAAG)
De straatjes zijn
OnderwegOnderwegOnderweg

(niet echt duidelijk, maar om idee te geven hoe het landschap onderweg eruit ziet)
'kasseien' en alle huisjes zijn in felle kleuren geschilderd. Wel tof om door te lopen.
Spijtig genoeg geen tijd om hier nachtje te blijven ..

Wat rondgehangen tot het tijd was om men bus te nemen .. Aan een of ander amfie-podium gezeten dat ze aan het opzetten waren voor de carnavalfeesten binnen een paar weken. Een paar tieners waren er ook hun danspasjes aan het oefenen .. en kwamen een tettertje met mij doen .. maar veel kwam er niet uit want mijn spaans is nog niet al je dat-je en hun engels nog veel minder 😉

Nachtbus naar San Cristobal dus .. ongeveer 10u op de bus zitten. En raadt eens wie naast mij zat .. surprise surprise .. ne vatsigen dikzak .. brrr. Zo ene dat zijn benen niet dichter krijgt dan 50cm uit elkaar .. juist in de zetel past en zijnen arm OVER het middenstuk legde! Ik mij zo klein mogelijk gemaakt.
Gelukkig stapte hij na een paar uur al ergens uit en kon ik mij wat beter nestelen.


Additional photos below
Photos: 15, Displayed: 15


Advertisement

CampecheCampeche
Campeche

Overblijfsel van city wall. Campeche is door Unesco beschermd.
CampecheCampeche
Campeche

gesloten :(
CampecheCampeche
Campeche

overbelichte foto van kanon Het water is de Golf van Mexico
CampecheCampeche
Campeche

Parque Principal


Tot: 0.06s; Tpl: 0.013s; cc: 16; qc: 28; dbt: 0.0227s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb