08. Din 8 & woe 9 jan- Celestun


Advertisement
Mexico's flag
North America » Mexico » Yucatán » Celestun
January 10th 2008
Published: February 4th 2008
Edit Blog Post

Celestun BeachCelestun BeachCelestun Beach

En Filipo - flamingo-arrangeur op de fiets
Poging nr 2 voor wisselen van travellers cheques. Had paspoort nu wel meegenomen, maar vond bank niet meer met goede wisselkoers. Hier dus weer al veel te lang voor rondgelopen. Wel andere banken gevonden .. maar daar was de wachtrij te lang, of zeiden ze na een kwartier aanschuiven dat ze dat niet konden wisselen. Of moest ik naar een ander loket waar ik nog 20minuten moest wachten en het dan maar zelf ben afgebold. Dan maar terug naar die ene bank met de laagste wisselkoers, was ondertss al meer dan uu verloren met al die banken. Was direct aan de beurt, wisselen was geen probleem .. enkel TREUZELEN!! Ik dacht eerst dat hij nog op iemand moest wachten om iets te vragen hoe hij dat in computer moest ingeven of wat hij moest doen .. maar nee, gewoon 5min met papiertje in hand gezeten dat IK enkel moest ondertekenen en dan men geld kreeg. Mss dat ze per klant verplicht zijn om die 15min bezig te houden .. GRRRR!
Klantvriendelijkheid, snelheid en efficientie is niet iets waar ge voor naar een mexicaanse bank moet gaan!!

Beachday poging nummer 2 ook. Amerikaan ging me vergezellen, maar hij had geen zwemshort .. dus daar ook nog een half uur voor rondgelopen :P
Dan nog aan de verkeerde busterminal .. twas me het voormiddagje wel!
Uiteindelijk dan toch in goede bus beland richting Celestun.
En NU kan ik jullie eens echt jaloers maken ..
Jups, en het was echt zoals op de fotos, inclusief het zonnetje!!
Dus kleren uit, bruinen maar en in die zee 😉
Tot "Felipe van de flamingo tours" nog ander toeristen had gevonden om de boot mee te delen (om ook de kosten te delen).
Flamingo tour fotos staan ook bij in link van hierboven (of hier). Waren niet zoooveel flamingos, hooguit een paar honderd, maar was wel cool om te zien. Khad verrekijker mee en is mooi om die te zien vliegen, die vliegen wel een beetje raar in closeup .. en vooral het "opstijgen" is grappig! Die lopen hunzelf al wiekend "in gang" op het water .. iets dat wij niet moeten proberen. Of kunnen proberen althans maar tzal grappige beelden opleveren.
Voor de 1000en flamincos te zien waren we er in het foute seizoen dat is maar tot september. Maar was toch ook al blij met die enkele honderden.

(effe pauze, de nachos-delivery man
Guacemole!Guacemole!Guacemole!

Bedoeling van deze foto was aan te tonen wat een gigantische avocado dit wel was. Maar het is precies juist het tegenovergestelde .. Daarom dus deze caption: de avocado was GIGANTISCH!
is er .. smullen maar!!)
(pfff, vol!)

Omdat het zo een mooi zonnetje was en met het strand en met dat ik nog niet bruin zag .. besloot ik om hier nacht te blijven slapen zodat ik dag erna nog wat kon zonnen. Had toch niets nodig om 1nacht te blijven slapen, mijn gerief lag nog in Merida.
Dus hotelletje gezocht .. Amerikaan was terug naar Merida gegaan.
Zonsondergang opt strand .. restaurantje .. pescado a la plancha.
Beetje spaans studeren .. en op naar dromenland.
Morgens onbijten rond den 11en het strand op .. twas al om te bakken! Kon het natuurlijk weer niet lang uithouden in de zon. Dat is dan ook weer typisch aan mij .. strand en zon, allemaal joepi en tof enzo .. maar als ik dan een kwartier in de zon lig ben ik het al beu. Gelukkig had ik goed boek bij ..
Paar uurtjes in zon gelegen en dan snel in hotel gaan douchen voor de checkout time. Restaurant op het strand .. krab met look (teveel!) (EN hollanders).
Nog boekje in het park zitten lezen alvorens terug bus naar Merida te nemen.

Morgen verder reizen .. Campeche .. verslag
Guacemole²Guacemole²Guacemole²

Met Brendan de amerikaan.
volgt.

Aja, nog een paar algemeenheden:
* met de blijn is het terug in orde (had er ondertss ook een tweede op andere plaats gekregen, maar ook in orde nu). Dus ik kan terug mijn sleffers aandoen! Wel nog opppassen voor lange afstanden ..
* De Mexicanen: kleine dikkertjes!! ik denk dat dit al een goede voorbereiding voor mij is voor Amerika .. dat de cultuurshock qua "dikke mensen" niet meer zo groot zal zijn 😉. Nee, zo dik zijn ze nu ook niet. Maar ze zijn wel redelijk rond .. en klein! En ze lopen traag! Ze sleffen meer .. en benemen het hele voetpad! (jup, kleine irritatie van mijnentwegend)
En ik vind ze helemaal niet knap.. . Dus ouders, geen schrik, ik ga niet met ne Mexicaan thuiskomen 😉 En vriendinnen, knappe Mexicanen zijn een fabeltje dus vergeet die fotos van knappe mexicanen maar 😉
* en als afsluiter: dood aan alle muggen!!!


Additional photos below
Photos: 39, Displayed: 24


Advertisement

Flamingo-tourFlamingo-tour
Flamingo-tour

Ik moet en zal bruinen ;)
Flamingo-tourFlamingo-tour
Flamingo-tour

Gevogeltje in de verte ..
Flamingo-tourFlamingo-tour
Flamingo-tour

Pelikanen en andere gevederden ..
Flamingo-tourFlamingo-tour
Flamingo-tour

Palmbomen ..
Flamingo-tourFlamingo-tour
Flamingo-tour

Aanlegd aan plaatsje waar de grond 'beweegt' als je erop springt (echt waar). Er zou maar X meter grondlaag zijn, en eronder allemaal water. (sorry, gids sprak enkel spaans en ik enkel engels ;)
Flamingo-tourFlamingo-tour
Flamingo-tour

Dode bomen .. Zou vroeger zoetwater geweest zijn, maar zijn door zout water allemaal kapot gegaan (of was het nu andersom).
Flamingo-tourFlamingo-tour
Flamingo-tour

Kijk daar .. een vogel!
Flamingo-tourFlamingo-tour
Flamingo-tour

Roos in de verte ..
Flamingo-tourFlamingo-tour
Flamingo-tour

En we komen dichter ..
Flamingo-tourFlamingo-tour
Flamingo-tour

En nog dichter ..
Flamingo-tourFlamingo-tour
Flamingo-tour

En veel dichter ..
Flamingo-tourFlamingo-tour
Flamingo-tour

En té dicht ..


Tot: 0.141s; Tpl: 0.011s; cc: 16; qc: 67; dbt: 0.0797s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb