Takové to "výletování" :)


Advertisement
Canada's flag
North America » Canada » Ontario » Toronto
June 5th 2016
Published: June 6th 2016
Edit Blog Post

Toronto ožilo s příchodem teplého počasí, to už jsem psala 😊

Nabízí se tak možnost trávit více času venku, podnikat výlety a zkrátka si užívat toho, co město nabízí😊 Díky tomu jsem také poslední 2 týdny více užívala😊

Rozhodla jsem se navštívit jeden velký park + zahrady, jež mi bylo doporučeno kolegou ještě, když jsem pracovala ve steakhousu.

Wilket Creek Park & Edwards Gardens & Toronto Botanical Garden

Toto rozhodně doporučuji pro milovníky přírody, je tu super hiking trail zelení, je tu potok, les, tůňky.. Poprvé jsem tam slyšela žáby, ale dělají teda úplně jiné zvuky než ty naše :D Zaostřila jsem a uviděla je, celé zelené, taková ta světlá svítivá barva a že jich tam bylo, taky tam byly želvy😊 Začala jsem v jižní části tohoto velkého parku a postupovala směr na sever. Potkala jsem i Mývala, který zrovna odpočíval. Dala jsem si pauzu "picnic bench", takové ty lavičky, co jsou typické, když si někde dáváte pauzu na jídlo venku😊 Snědla jsem oběd a pokračovala dál. Wilket Creek Park je divočejší, co se týká přírody, která tu jen tak volně roste. Poté tento park končí a volně na něj navazují Edwards Gardens. Ty jsou naprosto úžasné, spousta druhů květin, keřů (všechny jsem znala, máme je doma:-D). Všechno krásně upravené, lavičky na každém kroku, úplně boží. Cestou jsem potkávala jen asiaty na procházce 😊) Edwards Gardens si hýčkají, je tu proto zakázáno: vodit psy / jiné domácí mazlíčky, zákaz jízdy na kole/kolečkových bruslích/skateboardu, zákaz pikniku a sportovních aktivit, krmení zvířat, která tam volně žijí, zákaz rozdělávání ohně a trhání květin. Návštěvníci zahrad to opravdu dodržují, proto to tam vypadá, jak to vypadá 😉 Edwards Gardens opět volně přecházejí do Toronto Botanical Garden. Vstup je zdarma. Můžete vidět floru jak venku, tak vevnitř. V jedné části najdete i Teaching Garden (zahrádka, kde se nejen děti, ale i dospělí seznamují, jak se co pěstuje, jak co roste apod. Při procházce botanickou zahradou jsem narazila na ceduli - WILD for BEES - "Building bee hotels across Canada because bees - in - need deserve rest indeed." Staví jakési včelí "hotely" napříč Kanadou, protože si velmi dobře uvědomují, jak moc jsou včely důležité a že čelí mnoha hrozbám - znečištění prostředí, ztráta a fragmentace biotopů. Navíc každý čtvrtek se tam konají farmářské trhy od 2pm do 7pm a od června VENKU! =)

DOORS OPEN TORONTO

Byla sobota a já byla uťapaná z práce, ale přesto jsem se setkala s mojí kamarádkou Aselin a vydaly jsme se ještě na poslední dvě hodiny (končilo to v 17h) akce Den otevřených dveří Toronto - akce, která se koná jen jednou ročně, vždy v květnu o víkendu (oba dva dny). Zpřístupněna jsou místa, budovy, muzea apod. které normálně přístupné veřejnosti nejsou. Skončila jsem kousek od metra Queen a blízko to bylo k budově Canada Life Building. Tuto budovu nepřehlédnete. Stačí když se pohybujete u metra Osgood nebo u radnice. Tato budova byla kdysi nejvyšší budovou v Torontu do doby, než postavili CN Tower 😊 Vyjely jsme výtahem nahoru, udělala jsem 3 fotky a už jsem víc nepotřebovala=) Přece jenom, mrakodrapy a výškové budovy rostou jako houby po dešti a výhled byl tak akorát no, nic moc bomba😊

Ještě nám zbýval nějaký čas, tak jsme se rozhodli navštívit Sugar Factory - Redpath. To bylo hodně zajímavé. Chef z Francie tam měl přednášku jak se vyrábějí makronky, mňam😊 My se šly podívat do Muzea, to bylo opravdu zajímavé. Potom nás vyzvali ať jdeme do velkého stanu venku, kde nám pustí video. Bylo to vlastně o tom, jak a kde se cukr vůbec bere (já už to ale samozřejmě věděla😊) Zajímavá byla logistika. Takzvaný raw sugar (není ještě tak "opracovaný"/v takové fázi, aby ho člověk mohl konzumovat) dopravují do továrny loděmi z celého světa, především z Brazílie. Loď to dopraví po oceánu, řece a jezeře Ontariu, kde trvá 4 dny, než je plně vyložen. Toto množství vydrží 10 dní, poté je nutná další dodání raw cukru. Jeřábem se přendavá z lodi do obrovské haly, ale nejdříve se přecedí přes tzv. rošt. Když jsme ten raw cukr viděly v té hale, která je mimochodem velká jako 2 fotbalová hřiště, vypadal jako písek, lehce naoranžovělý. Do haly se ho vejde 16.000 tun. Poté začíná proces v továrně a konečně hotový výrobek je na světě!😊 Ráda bych dodala, že kdo zapomněl ze školy.. kostkový cukr byl vynalezen v České republice Jakubem Kryštofem Radem. Stalo se tak náhodou, když jeho žena se snažila nějak nakrájet velký kus cukru (tehdy byl dodáván pouze v takové to formě) a přitom se zranila a on řekl dost, už žádná zranění. V roce 1843 si nechal tento svůj vynález, který se stal hitem domácností, patentovat😊 Nejdřív mi bylo divné, že v muzeu žádný kostkový cukr nevidím, jen takové divné útvary :-D

Když jsme se vracely z továrny, uviděli jsme stánek s frontou, to bychom nebyly my, abychom to neprozkoumaly, co se tam děje. Byl International Burger Day (28th May), dostaly jsme burger a pivo (Budweiser) zadarmo haha, super!😉

TORONTO ZOO

Nejsnazší cesta, jak se dostat do Zoo je určitě autem. Zoo je rozlohou opravdu veliká. Je rozdělená na tématické části - Indomalaya, African Savanna, Canada Domain, Americas, Tundra Trek, Australasia Pavilon, Eurasia Wilds, Discovery Zone a dětská zábavná část a v neposlední řadě Giant Panda Viewing. A to bylo asi to jediné, co opravdu stálo za to! Pandy byly úžasné! Mají k tomu velkou halu, kde jsou fotky, povídání o nich, mají vlastní obchod se suvenýry, venkovní a vnitřní výběh. Pandy tu obdivuje každý, jsou velmi vzácné. Jinak když bych to měla shrnout, naše Pražská Zoo je z mého pohledu stále TOP haha😊 Vstup 28 dolarů plus 13%!d(MISSING)aň. Parkovné 12 dolarů.

SCARBOROUGH BLUFFS

Vůbec bych o tomto místě nevěděla, nebýt toho, že jsem u jedné kamarádky na facebooku viděla z tohoto místa fotky, ihned mě to nadchlo a musela jsem to jet prozkoumat! Stačí jet MHD. Je to velký park jehož součástí jsou útesy, z nichž je úžasný pohled na jezero Ontario! Kdo navštíví Toronto, nechť neváhá a jede tam! To je "must see" atrakce!!😊

Nejvyšší bod je 90m. Park je ohraničený plotem s nápisem, že když se ocitnete za plotem, hrozí vám pokuta. Ale tam byli všichni a piknikovali na útesech..ale jasné, je to nebezpečené. Země/půda je neustále v pohybu a když k tomu připočteme vnější vlivy jako je počasí a roční období..půde se drolí a sesouvá více a více. Ale já mám riskování a porušování pravidel občas ráda, bez toho by to nešlo. Výsledkem jsou super fotky a úžasný pocit !😉 Dostanete se tam metrem na stanici Viktoria Park a pak autobusem č. 12.

Tyto Bluffs byly popsány jako geologický zázrak s jedinečnou vlastností v Severní Americe.

TORONTO ISLANDS

Aneb podruhé, ale poprvé v létě😊 Nepopsatelný zážitek, naprosto boží, nevím co bych dodala! Asi jen to, že když tam chcete jezdit na kolech a kolo nevlastníte, nepůjčujte si ty zelené city bikes. Sice půjčení stojí 7 dolarů na 24h, ale to kolo musíte neustále registrovat, každou půlhodinu!!! Navíc jsem slyšela, že to prý nebere debetní karty. Nejlepší je, když si půjčíte kolo na Islands, na 1h to stojí 8 dolarů, doporučuji hodiny dvě, abyste ostrovy mohly skutečně celé projet. Nachází se zde molo a pláže, ale naprosto úžasné. Jedná část pláže je nově udělaná, no připadáte si jako v ráji, když na ni jste. Jen mě iritovali pidi mušky, které strašně kousaly!!!:-D Podotýkám na ostrovech auta nejezdí, takže paráda!!!=) Teď v sezoně vás trajekt dopraví do 3 míst na ostrovech, v zimě se šetří a bývá to pouze do jednoho z nich.

KINO

Málem bych zapomněla, že jsme byli v kině. Vybírali jsme na rychlo a volba padla na The PinevillPe Heist, věděli jsme jen, že je to dobrodružné a akční, to bylo vše😊 Očekávala jsem velký sál, ale tento byl opravdu malý. Tak jsem si řekla, dobře, nevadí. Film teda nic moc, velké zklamání. Začala jsem nadávat, že to byla ztráta času. Když v tom najednou po skončení, teda ještě když běžely závěrečné titulky si to každý začal fotit, to bylo podezřelé. Když film skončil, začali tleskat a pískat. Si říkám, ježiš, to je nějaký nový zvyk v Kanadě?! :-D Ukázalo se, že skoro všichni v sále se na tomto filmu podíleli. Už jsme chtěli odejít, když v tom na nás promlouval sám režisér filmu a děkoval, že jsme přišli. Film byl nízkorozpočtový a byl byl oceněn 2 cenami za nejlepší kameru a střih na 28th Annual West Australian Screen Awards. Povídal nám o tom, jak film vznikl a pár historek😊 To bylo milé😊

Jo, jinak se nám v domě v trámech zřejmě uhnízdili veverky nebo mývalové, ale asi spíš veverky, tak je na to objednaná specializovaná firma haha😊

Závěrem - nepracujte moc, žijte a užívejte si! Kanaďané a Američané tu práci berou až moc vážně :-D Nezapomeňte, že život je krátký a skládá se i z malých prožitých momentů! 😉

Peggy


Additional photos below
Photos: 36, Displayed: 29


Advertisement



6th June 2016

Scarborough Bluffs vypadá nádherně, tam se podívam, děkuju za tip!:)
6th June 2016

Není zač:) Taky jsem ráda, že jsem na to narazila;)

Tot: 0.088s; Tpl: 0.014s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.041s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb