Explore. Dream. Discover. - Mark Twain


Advertisement
Canada's flag
North America » Canada » Ontario » Toronto
June 23rd 2016
Published: June 23rd 2016
Edit Blog Post

Ještě 3 dny a pojedu vyzvednout rodinku na letiště, už se nemůžu dočkat, až jim ukážu zákoutí Toronta 😊

Většinu dní už tu chodíme jen v kraťasech, tílkách a šatech. Sluníčko má pěknou sílu a nejlepší je trávit tento čas v parcích a u jezera, tam je to nej!

Mývaly už tu nemáme😞 Najatá firma jim zatarasila vchod do jejich "bejváku" ve střeše nad verandou. První den okolo osmé hodiny večer jsme uslyšely se spolubydlící strašné hlasité zvuky jako křičení a pískání. Šla jsem se podívat ven a viděla obrysy 2 mývalů na stěně a třetí vidět nebyl a ten právě křičel :-D Bylo to tak hlasité a nebralo to konce, že jsem volala domácímu co s tím. Ten se spojil s pánem z té firmy, který mu řekl, že se bohužel nedá nic dělat. Je to přirozený proces, který trvá tak 1 až 2 dny. Mývalové si musí uvědomit, že už to není jejich domov a že si musí najít nový. Také mi řekl, že Mývalové bydlí a migrují v rodinách, kde mají i strýčky prý haha :D a vždy když jsou shánět večer potravu, jeden, ten hlavní, zůstává doma a hlídá a to byl právě ten třetí, který křičel. Bylo mi jich líto. Pak se přestěhovali k oknu nad schody a kňučeli a škrábali pacičkama na okno😞 Po 3., 4. dni už tu nebyli.

Co se týká práce a nejen práce, ale celkově i života... jisté je jedno.. když nejste "bitch" vy, tak jsou druzí. To je prostě zákon, pravidlo asi. Aneb jak se říká, za dobrotu na žebrotu :-D V práci jsem oznámila, že 24. července je moje poslední směna, tzn., že jsem jim dala vědět měsíc dopředu a bylo mi řečeno, že mi nemůžou garantovat hodiny, když budu odcházet. Že budou zaučovat nové. Mezi námi na té práci fakt nic není, stačí den a je to. To jsou jen výmluvy!!! Řekla jsem jim, že jsem to taky mohla oznámit 2 týdny před tím (což jsem taky chtěla), ale 3 dny před tím se mě ptal, jak to se mnou vypadá, tak jsem to prostě řekla. Práce v pohostinství je na prd :-D Lidé bojují o více směn, hodin a zaměstnavatelé naopak neustále najímají novou pracovní sílu (to není pouze můj případ), no škoda mluvit :-D

Málem bych zapomněla zmínit, že ještě než Aselin odletěla, stihly jsme navštívit Bata Museum, je to největší muzeum obuvi na světě se sbírkou celkem 13 tisíců párů bot!😊 Muzeum má celkem 4 patra a téměř v každém patře jsou ještě dvě sekce. Je to velmi pěkně udělané. Ale upřímně, nestrávila bych tam celý den, to rozhodně ne. Chyběla mi tam interaktivita😊 Jediný co jste mohli je se koukat nic víc. Jsem holt náročný návštěvník=) Vstup jsme měly zadarmo, jelikož Aselin měla kartičku z knihovny. Když jste jejíž držitelem máte do vícero muzií a jiných prostorů vstup volný či se slevou a to se vyplatí 😉 Jinak je vstupné 14 dolarů za dospělou osobu. Potěšilo mě, že jsem tam mimo jiné viděla naše moravské taneční boty, které se nosí ke krojím 😊 Více info v češtině o tomto museu najdete na: http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/1815140-batovo-muzeum-obuvi-v-torontu-se-pysni-sbirkou-13-tisic-paru-bot .


Říkala jsem si, o čem dalším bych se s vámi mohla podělit. A pak mě napadlo, že bych mohla udělat takové menší porovnání ČR/ Prahy a Toronta. Bude to ryze subjektivní názor, jaké věci tu považuji za plusy a naopak, které věci tu třeba postrádám nebo nemohu vystát 😊 Dělala jsem si pár poznámek v mobilu, asi to nebude vše, ale snad většina😉


POPELNICE



- jak už jsem v mých
minulých příspěvcích psala, lidé tu hodně pečují o životní prostředí a tzn. že se i snaží třídit odpad. Klasické koše, co najdete na ulicích v Praze tady nenajdete. Tady je to takový mega koš, kde do jedné díry strčíte co je opravdu odpad - "garbage" a do dalších se dávají věci na recyklaci. Každý dům má popelnici na garbage - odpad jakožto samotný (barva černá), další popelnice je na tříděný odpad - plast, sklo, papír..(barva modrá) a třetí je menší na biologický odpad - ovoce, zelenina..(barva zelená), pak je tu ještě čtvrtá možnost a to jsou papírové pytle, do kterých se dává plevel a rostliny. Každý baráček má na prostoru před a za domem zahrádku, o kterou pečuje s láskou - je to opravdu vidět. Jelikož se jedná většinou o mini zahrádky, nemají místo na kompost. K tomuto účelu slouží právě tyto pytle, do kterých to všechno nahází a nechají spolu s popelnicemi před domem. Pro každý odpad jezdí jednotlivá auta.


VEŘEJNÉ TOALETY



- nevím jak vy, ale já když cestuji do neznámého města, zajímá mě, kde najdu veřejná WC :-D V Praze máte v každé stanici metra záchody, tady je najdete pouze v 9
ze všech stanic a ještě to není v centru - jen jedny washrooms (Bloor Yonge station). Za to je ale zaručeně najdete v Path - podzemní síti obchodů a kaváren (avšak musíte vědět kde) :D pak je tu možnost Tim Hortons, Second Cups, Starbucks..ale některé tyto kavárny si to už hlídájí a ne-zákazníky nepouští. Co je úžasné, že s příchodem léta (sezony) ve všech parcích najdete washrooms, což u nás není.


VEŘEJNÁ DOPRAVA - TTC



- nemám slov. Člověk si tu platí pálku za měsíční jízdné a na dopravu se tu opravdu spoléhat nemůžete. Tramvaje jsou pomalé jak hlemýždi, staví na každé zastávce po 100m, podléhají dopravě jako auta, mají zpoždění. Ve starých tramvajích je vedro a klimatizaci a komfort najdete pouze u těch nových a ty teprve pomaličku nasazují (viděla jsem a jezdím s nimi snad jen jednou linkou - Union - jima station. U těchto nových tramvají jste kontrolováni namátkově, pokud je v tramvaji revizor a když není, prokazujete se v konečných stanicích platnými jízdními doklady. U starých vstupujete předními dveřmi a prokazujete se ihned řidiči. Co se týká autobusů, ó bóže.. už jsem si myslela, že jsou lepší, ale jsou tak na
stejné úrovni. Včera jsme čekali na jeden autobus asi 20 min. Zastávku autobusu snadno přehlédnete, když ve městě nebydlíte. Je to jen úzký sloup, na něm obrázek autobusu s červených pruhem. Nenajdete tam číslo linky ani časy (pouze ve výjimečných případech). Co se týká metra - nechápu. Mají pouze 3 linky jako v Praze (tu jednu mini nepočítám) a stejně se pokaždé něco stane. Restricted speed zone - tzn. že vlaky musí jet jen hlemýždí rychlostí, jelikož před nimi je zřejmě další vlak, takže se sunete minimální rychlostí, než se dostanete do cíle, jindy to jede zase normálně. Na žluté lince č. 1 se stává vlak co vlak, že zastaví a čeká třeba 5 min i více, slyšela jsem, že se třeba zasekl i na hodinu :D Častý je také výskyt vyšetřování požárů v metru (fire investigation). To pak znamená, že metro nejede vůbec a lidi musí nasednout na schuttle busy a to je také něco, to nemáte šanci :D Zlatá Praha i zlaté ČD!!!! Važte si toho, co tam máte! :-D


KOLA, CYKLOSTEZKY



- na 100%!v(MISSING) tomto Toronto vede, i když stále je co zlepšovat. Toronto pro toto má dispozice. Nejlepší je cyklostezka
podél pobřeží jezera. Na každém rohu najdete stojan, kam si můžete zamknout kolo. Kdo má v Torontu kolo - vyhrál. Nemusí utrácet za MHD a dostane se všude rychleji. Kolo tu má skoro každý, mě mrzí, že já ne. Najdete zde i spoustu půjčoven😉


VEŘEJNÁ PÍTKA



- Tj. super věc v parných dnech. Najdete je v parcích, v okolí cyklostezek, viděla jsem nějaké i v centru, ale tam jich není tolik.


OFF LEACH AREA - BEZ VODÍTKA 😊



- hodně tu myslí na naše nejdražší miláčky - pejsky. Kdo má pejska potvrdí, že je důležité, aby se psi "asocializovali" s ostatními pejsky. Je zde proto k dispozici spousta míst, kde mají psi povolení běhat bez vodítka a pořádně se vyřádit s ostatními psi. Vše je udržované, nic není špinavé, nikde žádné odpadky, každý po sobě uklízí. Super!


ZVÍŘATA



- je tu spousta zvířátek, co u nás ne. Ale vrabce najdete snad všude haha😊 Jiné druhy ptáků, místo myší a potkanů tu jsou Mývalové a veverky. V parcích pak čipmánkové😊 Mimochodem torontské veverky nemají rády banán, ale milují jablko a hroznové víno! 😊 A narazila jsem
i na kočičí kavárnu, ty máme i v Praze😊


AKCE, FESTIVALY - LÉTO



- stejně jako v Praze i tady to s příchodem léta pěkně ožívá. Vybrat si můžete mezi placenými i akcemi zdarma. Když je v Kanadě svátek - Kanaďané opravdu slaví! To není jako u nás, že jsme rádi, že máme volno z práce a tímto hasne😊 Teď nás čeká Canada Day - 1st July. To bude jízda! Už se těším až nakoupíme v Dolloramě spoustu věcí v barvách Kanady a s javorových listem a vyrazíme do ulic. Jsou plánovány i ohňostroje, hudba, představení a spousta dalšího. Na Harbourfront centre každou středu počínaje 22.6. můžete koukat na free filmy - FREE FLICKS, které jsou promítány u jezera pod širým nebem, každý čtvrtek se pak koná DANCING ON THE PIER - tančení na mole, každý týden si můžete zatančit jiný tanec 😊 Nebo si můžete přijít poslechnout živou hudbu do Toronto music garden😊


LIDÉ



- všichni víme, že v Praze potkáte spoustu divných lidí. Ale tady je to o mnoho horší! Bezdomovci mají povolení potulovat se, pobývat a spát na ulicích. Potkáte je všude. S cedulemi, že mají hlad,
že potřebují peníze atd. Kromě bezdomovců jsou tu bipolární lidé - bipolární porucha je závažné dušení onemocnění, které se projevuje výraznými výkyvy nálad, povznesenou náladou, zvýšeným sebevědomím, impulzivním jednáním apod. Pak tu jsou lidé, co jsou prostě blázni. Zrovna v té části, kde se nachází naše restaurace najdete těchto individuí spoustu. Zrovna v neděli tam přišel týpek bosí, s pláštěm z nemocnice, jako by z ní právě utekl s takovým tím nosítkem, kde máte umístěnou kapačku a sedl si. V těchto případech a jiných voláme manažera nebo kluka číšníka, aby to vyřešil. Nic příjemného. Kolikrát už jsem musela upozorňovat manažera, že nám před vchodem týpek žebrá. Na druhou stranu Kanaďané jsou opravdu milí. Tady nemám obavy se na něco zeptat, někomu něco pochválit nebo se prostě začít s někým bavit😊 Tohle je fajn😊


POČASÍ



- díky jezeru je tu zvýšená vlhkost, tak se občas stává, že když je třeba 25 stupňů, potíte se jako by bylo přes 35 😊 Jsme taky níž a jižněji než Praha, tak tu sluníčko víc pálí - to je nepříjemné, když jdete po rozpálených ulicích. Většinou pomáhá, když sejdete dolů k jezeru, ale někdy už ani to nepomůže. Ale větřík
je tam téměř vždy 😉


KREDITKY



- to už jsem taky zmiňovala, bez nich tu nemůžete skoro nic. Já už taky jednu mám, ale použít je nehodlám, pokud nebudu donucena :-D Po příletu jsem si založila totiž účet u Bank of Montreal, ale s touto debetní kartou nemůžu platit online, což je úplně na nic. Založila jsem si proto další účet u CIBC banky a s jejich debetní kartou platit online můžu😊 Rozdíl mezi těmito bankami je třeba, že když máte pay cheque (platební šek z práce), vložíte si peníze na pobočce na účet u BMO s nimi můžete ihned manipulovat, kdežto u CIBC prý až po týdnu. Nechápu, ale přežiju to 😊


BANKY



- je super, že tu mají otevřeno během všedních dní i do 21h večer, nebo jsou také otevřené přes víkend! 😉


JEZERO



- jezero je to nejlepší co tu je! Je nejkrásnější, nejlepší, největší, neuvěřitelné, kouzelné zkrátka úžasné! A na jeho pobřeží to ŽIJE!😉 Pláže, volejbal, hřiště, parky, restaurace, cyklostezky... LOVE IT! 😊

P.S. nezapomeňte si projet všechny fotky 😉

Peggy


Additional photos below
Photos: 49, Displayed: 32


Advertisement













Tot: 0.115s; Tpl: 0.017s; cc: 13; qc: 44; dbt: 0.0432s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb