Umění říkat NE, i když nemáte jistotu! A o tom to je... ! ;-D


Advertisement
Canada's flag
North America » Canada » Ontario » Toronto
May 8th 2016
Published: May 9th 2016
Edit Blog Post

Já vím, dlouho jsem nepsala... nějak nebyl čas - výmluva a nálada na psaní 😉

Pokusím se to nějak shrnout 😊

Nadešla středa 20.4. a já měla konečně pořádný day off. Konečně jsem se domluvila s kamarádem Davidem z Couchsurfingu a bylo. Po obědě jsme si dali sraz u Sheborn (zastávka metra), nabral mě a jeli jsme do čtvrti, kde jsme mohli zaparkovat. Ono je občas - velmi často těžké někde pořádně v Torontu zaparkovat. Vyndal z kufru dvě kola a já už se nemohla dočkat! Nasedli jsme a jeli. Měli jsme velké štěstí na počasí, sluníčko krásně hřálo, tak se to šlapalo samo. Jeli jsme po ulici Bloor, která se táhne napříč Torontem od východu na západ. Projížděli jsme částí zvanou Yorkville - čtvrť zbohatlíků, všude Guess, Louis Vuitton apod. - to, co mě ale naprosto nezajímá😊 Jeli jsme dál na západ, míjeli Bay, St. George a zastavili u ROM - Royal Ontario Museum. Toto muzeum je ukázkou spojení "historie" s moderní architekturou. Historie je v uvozovkách, protože tady nic staršího než z 19. století snad ani nenajdete😊 Každý pátek se tam prý koná párty a to se vyplatí jít, protože máte 2v1 - vstup na párty + exhibici 😉 Pokračovali jsme do kampusu University of Toronto. Tam je to úžasný! Styl & architektura britská, parky, zeleň, klid ...je to velká část města. Vešli jsme do jedné budovy a já si připadala jak na zámku, takový interiér jsem opravdu nečekala. Studenti měli zrovna zkouškové, tak jsem nakoukla - velká hala, na katedře profesorka dohlížela a bylo tam naprosté ticho😊

Pokračovali jsme směr na jih k ulici Queen West, cestou jsme se zastavovali na místech, na kterých jsou super graffiti od různých "umělců", je toho tady hodně. Mini ulička pod ulicí Queen je tím proslulá, najdete tu i graffity tématicky zaměřené. Šli jsme kolem jedné budovy, kde sídlí firma, které se zabývá designem, ta si dům nechala nasprejovat na zakázku a vzniklo z toho skvělé akvárium :-D

Nabírali jsme opět směr jih, projížděli jsme centrem a bylo to naprosto úžasný, já byla v sedmém nebi!=) Kolem Rogers Center, CN Tower. David se mě totiž zeptal, jestli nechci pivo zadarmo, jsem řekla, že jasně :-D Tak jsme zakotvili na chvíli v pivovaru Steam Whistle. Dávají tam ochutnávat docela velký vzorek, prošli jsme vnitřkem ven na terasu a vedle nás bylo Toronto Railway Museum (muzeum vlaků). Sedli jsme si na lavičku, nad hlavou se nám tyčila CN Tower, sluníčko neuvěřitelně krásně hřálo, až mi bylo vedro😉 To byla idylka!

Po krátké pauze jsme pokračovali podél jezera, kolem starého vojenského prostoru, kde se konají různé akce, přes most, ze kterého jste mohli krásně vidět mrakodrapy. A zpětně jsme najeli opět na Queen. Zašli na jídlo a poté už jsem měla dost, usínala jsem. A to nás ještě čekala cesta k autu. Centrem a po Church St. až uplně nahoru na Bloor.

Cyklostezky jsou tu nové. Ukousli kus silnice pro auta a darovali je cyklistům. Bohužel ale nejsou všude. Tak jsme to občas brali i po chodníku 😊 Když jsme se dostali k autu, stavili se pro kafe, nabrali jeho kamarádku z Taiwanu - moc milá holčina a jeli jsme na tři místa, ze který bych byl úžasný výhled na skyline/panorama Toronta - Brodview, Cabana beach, Lake View kousek od Missisagy. Úžasná romantika při pohladu na noční panorama Toronta plus odraz měsíce na vlnící se hladině jezera😊


A pak jsem zase pracovala a pracovala a ve Steakhousu mi docházely nervy. Prostředí mi nevyhovovalo, práce děs - stání (po a před odbavení hostů k jejich stolům), měla jsem kolikrát
IMG_1346IMG_1346IMG_1346

Ready for biking :)
problém dojít domů :D Navíc stres při zvedání telefonu, kolikrát se stávalo, že dotyčného opravdu nebylo slyšet a tady je strašně důležité zachytit příjmení, jméno a telefonní číslo. Jednou se mi stalo, že jsem ho slyšela, jako kdyby šeptal někde z New Yorku. Tak jsem zadala do OpenTablu jen WalkIn, věděla jsem, že přijde. Ale pak přišel manažer a řekl mi, že to dělám furt, cože nebyla pravda! To mě naštvalo, když za to fakt nemůžu. Pak mi volala jedna paní na rezervaci a diktovala její tel. číslo. 416.. tak jsem to vždy zopakovala, jako to všichni děláme a ona furt ne, ne ať to přestanu dělat a pak dodala - Omg, who trained you? :D To mě dostalo - v ten moment jsem ihned změnila svůj tón mluvy. Nesnáším tyhle zbohatlíky, co mají vše, ničeho si neváží a myslí si, že jsou něco víc než my. Pak je tam jeden debil, teda dva. Ano musela jsem to takhle napsat, protože horší slovo jsem tady nechtěla použít. Jedná se vedoucího baru a jednoho číšníka, kteří se mi vysmívali úplně do obličeje, jednali se mnou jako se stupidní hosteskou a dávali mi to dost najevo, ale komunikovat s nimi byla nutnost.
IMG_1348IMG_1348IMG_1348

Royal Ontario Museum
Komunikace je základ!!!! No dál už je pitvat nebudu. Jeden večer jsem přišla a v OpenTablu byla poznámka, že všechny hostesky musí brát jméno walkinů, tudíž lidí, kteří nemají rezervaci. Buďto přišli rovnou osobně, nebo přede zavolali. S tím byl občas problém. Tak jsem jim to řekla a bylo mi řečeno, že pokud to nejsme schopné zachytit v telefonu v sobotu, kdy je ruch a jsme hodně busy, tak ok, ale pokud je to v jiný den a neslyšíme je v telefonu, tak je to ušní problém a máme si dojít k doktorovi!!!! Ty vado, v tu chvíli jsem myslela, že bouchnu! Ale udržela jsem se, to byla poslední kapka toho všeho. Telefon občas nefungoval správně, na to ale nebrali zřetel, chyba byla prostě u nás. Pak jsem si připadala chvílemi jako otrok, kdy člověk neustále musí být ve předu a MUSÍ tam být. Servírky a číšníci se můžou schovat v kuchyni, můžou sem tam něco sníst, ale hosteska v nóbl restauraci, no... radši už nic nebudu říkat. Ten večer jsem si řekla, zítra jim to oznámím. Následující den jsem přišla, oznámila jim to :-D Trošku jsem se bála, ale jen trochu, protože jsem věděla o kompenzaci zvané RELIEF, úleva.
IMG_1351IMG_1351IMG_1351

University Of Toronto
To mi ale spald kámen ze srdce. Řekla jsem, že bych ráda skončila po sobotě. Seznámila jsem je i s důvody proč chci odejít - PRAVDIVĚ. A vzali to v pohodě. Důvody - I am not happy, I don´t feel comfortable at all there.. Nejsem šťastná, necítím se tam...To, že jsem tam poslední dny chodila s odporem jsem si samozřejmě nechala pro sebe :D

NIČEHO ALE NELITUJI! Tohle byl jeden velký zážitek haha, i když ve většině negativní, pozitiva jsou! Poznala jsem i pár skvělých lidí, naučila jsem se s programem OpenTable, mluvila jsem s lidmi po telefonu - kolikrát vůbec ne s příjemnými, posílila jsem své organizační schopnosti - čelení situaci, kdy musíte rychle jednat a správně se rozhodovat, abyste zajistili hladký průběh večera - někdy nemožné :-D Zjistila jsem, jak to probíhá v restuaraci, když je velký overbooking (množství rezervací nad kapacitu restaurace), jak vše funguje. Výsledek = restauraci bych si nikdy otevřít nechtěla :-D To jsem zažila v sobotu před touto sobotou. To bylo hotové peklo a očista zároveň. Plánovaly jsme, prosily hosty ať chvilku počkají, dají si drink na baru, mezi tím jsme musely najít stůl, který neexistoval. Menu došly, prostě nikde nebyly, takže jsme
IMG_1352IMG_1352IMG_1352

University Of Toronto - třída
lítaly nahoru a dolu a sháněly je, mezitím jsme debarasovaly a prostírali na novo. Do toho hrála hlasitá hudba, DJ, do toho zvonili telefony a tvořila se fronta - to je tak, když si udělá milion lidí rezervaci na stejnou hodinu. Když čekají na stůl, který tu přeci pro ně musí být IHNED, když měli rezervaci, ale není, dostanou zdarma skleničku šampaňského. Do toho komunikujete s barem a číšníkama a zodpovídáte hostům dotazy, ukazujete, kde jsou toalety a nemáte ani pořádně čas se napít:-D

Jsem na sebe pyšná, že jsem řekla NE! Nebudu otrokem, kvůli tomuto jsem do Kanady opravdu nepřijela. Řekla jsem ne, i když jsem neměla další práci zajišťěnou :-D Takže mi zbylo jen Fran´s a tam je teď minimum hodin, protože v protějším divadle není teď žádná show, tudíž minimum strávníků. Sháním práci, tak uvidíme...Jako není to lehké.


V pátek 6. května jsem vyrazila s kamarádkou Aselin do High Parku na piknik. Minulý rok touhle dobou už všechny stromy kvetly. Nyní? Všechny stromy holé, žádné listí, našly jsme jen den rozkvetlý strom, u kterého bylo hodně lidí a fotili se u něj 😊 No asi žádné jaro nebude a přejde to rovnou do léta 😉
IMG_1361IMG_1361IMG_1361

University Of Toronto - chodba


Po obědě jsme vyrazily dál High Parkem k menšímu jezeru - úžasný!😊 Musím tam za týden nebo dva, protože cesta k němu je lemovaná třešněmi a bude to neuvěřitelná podívaná, až začnou kvést😊 High Park je úžasný a to jsme ho neprošly celý. A konečně jsem viděla Chipmunka - neuvěřitelně krásné podobné stvoření veverce bez toho vznešeného ohonu! Chtěla jsem si ho vzít domů!😉 Příště se stavím do menší Zoo, která tam je a propátrám zbytek.


Jeden kamarád z ČR mi napsal, že si myslel, že jsem jela do Kanady s cílem se usadit. Tak abych to uvedla na pravou míru. Ne, rozhodla jsem se jet do Kanady, abych nasbírala nějaké zkušenosti, zážitky atd. Nejela jsem sem s cílem udělat kariéru, usadit se, najít si partnera a kdo ví co ještě=) Pojištění mám na rok, ale nikdo neví, co bude. Můžu se vrátit klidně za půl roku, to nikdo neví. A rozhodně to nebudu brát jako selhání, protože to není a nebylo by. Mě v Torontu nic nedrží, ale chci tu vydržet kvůli sobě. Čelit denně novým situacím apod. A ano, je tu jedna věc, kterou si chci splnit a to je Hawaii a dobrovolnictví. I kdybych se
IMG_1362IMG_1362IMG_1362

University Of Toronto
do ČR měla vrátit s jedním dolarem ničeho litovat nebudu! Protože zážitky jsou k nezaplacení! A na to myslete! 😉


Additional photos below
Photos: 33, Displayed: 30


Advertisement

IMG_1363IMG_1363
IMG_1363

University Of Toronto - exams!
IMG_1384IMG_1384
IMG_1384

Místní pivovar
IMG_1387IMG_1387
IMG_1387

Místní pivovar


Tot: 0.074s; Tpl: 0.013s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0404s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb