Begin van school


Advertisement
Canada's flag
North America » Canada » Nova Scotia » Annapolis Valley
September 8th 2006
Published: September 8th 2006
Edit Blog Post

Hey allemaal,

het heeft even een paar dagen geduurd, maar hier dan een vervolg op m'n vorige blog.

Dinsdag heb ik lekker uitgeslapen en ben toen in de loop van de dag met Heon en Linda naar New Minas (dorp vlakbij) gegaan. Daar school supplies gekocht bij de Staplers en nog even bij de WalMart geweest. Beide winkels waren ongelofelijk goedkoop; niet alleen elektronica maar ook schoolspullen zijn echt een stuk goedkoper dan in NL.

Daarna ook nog een afspraak op school gehad waar ik de vice-directeur ontmoette voor een gesprek. Aardige man en hij zou aan de hand van wat ik had gezegd een rooster voor me maken aangezien degene die daar over ging er niet beschikbaar was op dat moment.

De volgende dag was het dan eindelijk zover ....... *tromgeroffel* .... ik ging naar school in een authentiek gele schoolbus :D. Een aardige buschauffeur genaamd Peter rijdt in de bus langs verschillende stops naar school.

Op school aangekomen kreeg ik m'n rooster; elke dag begint met 10 minuten homeroom (soort studieles), daarna gevolgd door 2 lessen van 60/65 minuten. Om 11.15 heb je al 45 minuten lunch break. Hierna volgen weer 2 lessen van 60 minuten, een recess van een kwartiertje en nog 1 laatste les van 60 minuten. Om 15.15 ben je dan vrij en kan je naar de schoolbussen.

Aangezien de rest van de leerlingen al in April hun vakken hadden gekozen hadden ze mij maar wat vakken toegewezen: English, Journalism, Art, Biology and Global History.
De eerste twee vakken zijn leuk en hou ik, de andere 3 ga ik vervangen door Business Management, Political Science en Phys Ed (gym).

English is leuk, stukken beter dan op het Vossius, we lezen Engelse essays en bespreken dan wat er goed/slecht aan is, maar het grootste gedeelte van de tijd zijn we meer aan het discussieren/filosoferen.

Journalism heeft net als English een leuke leraar en ook hierbij zijn we niet echt heel erg volgens een schema bezig. We hebben de taak gekregen om voor het eerst op deze school een schoolkrant op te zetten en gaan verder verschillende media analyseren.

Art ga ik laten vallen omdat ik er gewoon echt heel slecht in ben en geen zin heb om een jaar lang heel professioneel achter een ezel te gaan zitten, terwijl een andere ezel waarschijnlijk iets mooiers op papier zou krijgen.

Biology heb ik in Nederland al gevolgd, daar vond ik het al niet al te leuk maar heb Biologie 1 wel afgerond. Wat ik hier krijg heb ik allemaal al gehad, maar dan in het Engels, en het interesseert me gewoon echt niet.

Als ik een diploma zou willen met een heel hoog cijfer zou ik Global History moeten houden. Dit vak gaat over de moderne geschiedenis (= na WO II) en gaat dit semester over de Koude Oorlog. Aangezien ik dat in Nederland al zeer uitvoerig heb behandeld, heb ik daar niet zo veel zin in. Ik heb hier trouwens wel m'n 1e cijfer en gelijk een 100 (!) gehaald.
Wat de opdracht was? Vul de namen in van de landen op deze kaart van Europa ;-)

Verder heb ik al heel wat aardige mensen ontmoet, alhoewel de school ook een overvloed aan gothics en (wereld)vreemde mensen heeft. De mensen zijn over het algemeen dikker dan in NL, met enkele weerzinwekkende uitschieters. Dit alles is te verklaren door de schoolkantine, die niet alleen duur is maar ook nog bijna alleen maar ongezond eten verkoopt en het schoolsport-systeem.

In NL heb je tegenstanders van verplicht Gym op school, in Canada zie je waarom dat toch echt noodzakelijk is. Hier heb je namelijk geen sportclubs, maar alleen de schoolteams. Hier kom je alleen in als je goed en fit bent. Ben je niet fit, kom je er niet in. Kom je er niet in wordt je niet fit (cirkelredenering ...).
Nu hebben sommige dikzakken een nieuwe bestemming gevonden met het net opgerichte high school football team. Ik weet niet of ze veel dunner zullen (moeten?) worden met hun plekken in dit team, maar het is een begin.

Zelf heb ik net try-outs gedaan voor het school Soccer team. We zijn met een stuk of 25 man voor 18 plaatsen en we hebben 3 selectietrainingen voordat het bekend wordt gemaakt. Sommige spelers zijn goed, andere wat minder en weer anderen bedroevend. Of ik in de tweede of derde groep zit weet ik niet, maar ik hoop het team te halen :-). Ik heb denk ik wel een redelijke kans, ook al zal ik even aan de sport (en aan buitenspel) moeten wennen.

Dit weekend ga ik hopelijk naar een Beach Party hier ergens in de buurt en voor de rest weet ik het nog niet. Ik zal daarna wel weer wat van me laten horen.

Later,

Ruben





Advertisement



9th September 2006

First post!
Ha die Ruben! Eindelijk het 'add comment' knopje gevonden onder je mooie verhalen. Leuk om te lezen! Mama en ik zijn het er helemaal over eens, je bent na een jaar of twaalf het niveau van 'de kat eet patat' toch wel ontgroeid :p Leuk om te lezen hoe het allemaal op school gaat (denk je ook aan je Franse en je Spaanse les ;) ). Vertel ook eens hoe het thuis is! (Ik kwam dit weekend thuis en viel van mijn stoel hoe f*cking netjes het hier is; serieus je zou de studeerkamer eens moeten zien) Veel succes met je pogingen in het soccer team te komen. Ik ben zelf gisteren voor de zoveelste keer gevraagd voor het eerste van Don Quishoot en ga dat nu eindelijk daadwerkelijk doen. Wordt een fijn mailtje naar de jongens van mijn oude team (jongens, ik moet iets kwijt... er is iemand anders in mijn leven!) maar het is voor het goede doel. Anyway, ik ga even keihard van Joram verliezen met squashen en mama gaat een ei voor me koken. Veel plezier en tot de volgende blog! Daniel en mama

Tot: 0.224s; Tpl: 0.014s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.1079s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb