Whistler mountains

August 29th 2010
Published: July 30th 2017

Geo: 50.1183, -122.954

Maandag 30 augustus

Al vroeg trokken we deze morgen de bergen in. Met de gondel gingen we Whistler mountain op. We hadden de peak to peak experience geboekt. De ene berg op, dan rechtstreeks naar de andere berg en daar terug naar beneden. Op elk van de stopplaatsen zijn er prachtige wandelingen te doen en we hadden er enkele mooie uitgepikt. Het was weer een toffe dag en alhoewel het op 2000m hoogte maar enkele graden was, scheen de zon weer volop. We treffen het tot nu toe wel,het gaat overal net regenen als we er vertrokken zijn.

Zondag 29 augustus

Voor de laatste keer hebben we vanochtend downtown Vancouver verlaten via de mooie Lions gate bridge. De autorit langs de "sea to sky highway" is adembenemend. Langzamerhand verlaat je de kust naar de coastal mountains. Onderweg hebben we even halt gehouden aan het shannon falls park. Met een korte wandeling konden we even onze beentjes strekken. Tegen de middag kwamen we aan in Whistler waar begin dit jaar de alpinesporten van de olympische Winterspelen werden gehouden. In de late namiddag ben ik nog 10km gaan joggen en heb onderweg een zwarte beer gezien langs de kant van de weg. Wel een beetje "scary".
's Avonds hebben we meegedaan aan een tasting tour. Een principe dat we bij ons ook kennen. Een dinner waar elke gang van het menu in een ander restaurant wordt geserveerd.

Tot: 0.082s; Tpl: 0.007s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.0288s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb