City of Vancouver

August 26th 2010
Published: July 30th 2017

Geo: 49.2605, -123.114

Zaterdag 28/8

Vandaag reden we met de auto naar Noord-Vancouver. In de voormiddag hebben we de Capillano suspension bridge bezocht. Over een immens diepe kloof is een hangbrug gespannen. Over de hangbrug wandelden we via de treetop trail langs paden van de ene boom naar de andere. Het is wel indrukwekkend te wandelen tussen de eeuwenoude douglassparren. De oudste meer dan 800 jaar oud.

In de namiddag zijn we dan naar Grouse mountain gereden. Daar hebben we de kabelbaan genomen naar de top. Op de top was er een grappige houhakkersdemonstratie. Op de top van grouse mountain staat een windturbines. Dat is de enige windturbine ter wereld waar je met een lift naar boven kan naar een uitkijkmodule genaamd "The eye of the wind".

's Avonds zijn we gaan dineren in Yaletown kortbij het hotel in het "blue water café". Absoluut een aanrader voor iedereen die Vancouver bezoekt. We hebben er enorm van genoten.

Vrijdag 27/8

Vandaag stond fietsen op het programma. We hebben twee city bikes gehuurd met het plan om de mooie fietspaden van Vancouver rond te fietsen. Na een kwartiertje, we waren nog maar aan de ingang van Stanley park, begon het plots keihard te regenen. Na een half
uurtje schuilen konden we verder fietsen en de ganse dag is verder zonnig geweest. Eigenlijk hebben we al veel geluk gehad met het weer. Vancouver is echt een mooi onderhouden stad met respect voor wandelaaars, joggers en fietsers die allemaal hun eigen paden door de stad hebben gekregen. Daar kunnen ze bij ons nog iets van leren. Tot 2u hebben we gefietst. Daarna zijn we door de oude stad getrokken en de Chinese tuinen bezocht van de sun yat sen. Als we van chinatown terug wandelden kwamen we duidelijk door de iets armere buurt van de stad. We kwamen wat dronken mannen tegen met een winkelkarretje, hier waren we toch niet helemaal gerust.

Tot: 0.131s; Tpl: 0.014s; cc: 12; qc: 47; dbt: 0.0779s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb