Úžasná Kanada aneb stále nemám dost!:)


Advertisement
Canada's flag
North America » Canada » British Columbia » Vancouver
September 12th 2016
Published: September 12th 2016
Edit Blog Post

Kanada je prostě úžasná země, hlavně teda teď mluvím o provincii British Columbia. Nemusím šetřit superlativy, cítím se tady strašně fajn, až na jeden zádrhel - vše je drahé, je to tu nejlepší na světě snad! 😉 Mimochodem 1. září jsem oslavila půlrok za oceánem! Čas neúprosně letí!😊

Minulý týden jsem objevila, že tu vlastně platíme dvoje daně, jedna - ta samá daň, jako v celé Kanadě a pak ta druhá, která se týká pouze naší provincie. Takže za bundu jsem místo 60 dolarů zaplatila 67! 😊

Zdálo se, že s příchodem září přišel rovnou také podzim - citelné ochlazení, déšť..., ale naštěstí toto počasí vydrželo jen týden a máme tu opět léto, tedy spíš to babí, a je to super! Ideální doba pro hiking! Ne moc vedro, ne moc zima, zkrátka tak akorát😊

S rodinkou je vše ok, vztah s dětmi se výrazně zlepšil, vše chce totiž čas 😊 Volný čas trávím buď v Downtown Vancouveru, na kole, v parku, v Metrotown nebo poznávám nové lidi skrz sociální sítě, ať žije 21. století a hlavně taky výlety, je toho tady tolik v vidění, neuvěřitelné! Co se týká toho ježdění na kole. Ze začátku jsem jezdila bez přilby, poté jsem zjistila, že se to vlastně nesmí, že vás za to můžou pokutovat a že to taky dělají. Už mě na to upozorňoval i jeden Asiat, když jsem kolem něj projížděla, pak jsem míjela i nápis - "Seriously? You are not wearing a helmit?".. To už jsem si řekla, že to asi nebudu riskovat, i když bych se vymluvila, že tu jsem nová a že jsem to nevěděla :-P Nakonec se pak pořídily helmy i pro děti, takže už můžu vesele jezdit dál😉

Jízdné je tu docela drahé, když si kupujete single tickety, s Compass Card je to lepší. Nejlepší doba na cestování, abyste moc neutratili, je víkend, svátky a nebo všední den po 18:30, to pak máte slevu a jezdíte do 90 min za 2.10.

BOWEN ISLAND

Ale teď už k výletům😊 Další na kontě je Bowen Island. Moc krásné místo, na které se dostanete přímo z centra Vancouveru velmi snadno, stačí jet autobusem do Horseshoe Bay a potom trajektem, který trvá asi 15 min a jste na místě! Byl zrovna takový sychravý den a pršelo, ale to nás neodradilo. Přijeli jsme do Horseshoe Bay - pršelo, jeli jsme trajektem - pršelo, po připlutí - už jen lehce, tak jsme si dali oběd v místní moc hezké restauraci, která má v hezkém počasí otevřenou zahrádku s krásným výhledem na přístav. A najednou se ukázalo sluníčko a po celý den bylo krásně! Šli jsme se podívat na krásnou vyhlídku - jednalo se menší hike, nic extra náročného. Barva zálivu oceánu byla překrásná, až do tyrkysova. Člověk by tam seděl celý den a jen se kochal😊 Měli jsme i tu čest setkat se s místní faunou a to v podobě nádherně zbarveného hada, který se po dešti vyhříval na slunném místě přímo na cestě😊 Na ostrově je spousta stezek, takže se určitě ještě vrátím a prozkoumám více😉 Strašně moc se mi líbí (a to pořád omílám do kola), že místní lidé jsou neskonale milí. Sedíte si na lavičce, užíváte pohody, kocháte se přírodou a nasáváte plnými doušky, když v tom projde kolemjdoucí, pozdraví a usměje se, projde druhý, to samé, napotřetí projde kolem skupina lidí a všichni členové pozdraví také. To mi bude v ČR chybět😊

DEEP COVE

Byl další krásný slunný den a já jsem ho rozhodně nechtěla trávit doma nebo tam, kde už to znám. Potřebuji objevovat stále nová místa a tak jsme jeli s kamarádem do Deep Cove, bylo to vůbec poprvé, co jsem jela MHD úplně sama do neznáma 😊 Z Burnaby to bylo půl hodiny do místa, kde jsem přestoupila na druhý autobus, který mě už dovezl do Deep Cove. Je to úžasné městečko, bohužel jsme si ho skoro vůbec neprošli, ale vyrazili hned na hike. Takže tam každopádně musím ještě jednou😊 Od zálivu jsem viděli skálu, na které bylo asi milion lidí, usoudili jsme, že ta skála asi určitě bude součástí Baden Powell Trail, dále jen BP, tato stezka měří celkem 40km! My jsme si takový cíl nestanovili, ale aspoň část 😉 Byla neděle a bylo tam opravdu přelidněno. Takže o víkendu nedoporučuji a nebo to přetrpět na skálu a potom už dál na stezce nepotkáte skoro ani človíčka 😉 Terén byl občas ok, občas náročnější, hlavně nesnáším SCHODY! To je zabiják😊 Stezka BP je dobře značena oranžovými značkami, takže, když je sledujete, nemůže se nic stát. Jenže co se nestalo, špatně jsme vyčetli z mapy směr a sešli z BP :-D Šli jsme do kopce, potkávali cyklisty, kteří "crossili" lesní cyklostezky - již náročnější😉 Potkali jsme rodinku, zřejmě z Německa a ty nás na něco začali upozorňovat, ale moc jim nebylo rozumět, jen něco "wasps", ale my jsme říkali, že tím směrem stejně nejdeme, tak jsme to nějak vypustili z mysli😊 Za chvíli mi začalo být divné, že tam nepotkáváme žádné oranžové značky. Hřál nás pocit, že hravě a v rychlosti zvládáme ten kopec nahoru:-D Za chvilku nás ale zastavil běžec a zeptal se kam jdeme, když jsme mu řekli, že po BP dále, tak se usmál a řekl nám, že jsme už dost nad ní, že jsme měli odbočit doleva dvě lesní křižovatky zpátky, proč ne, že? My se rádi projdeme:-D Takže jsme nakonec stejně museli tou stezkou, na kterou nás ta německá rodinka upozorňovala. No jo, jenže my už nevěděli, co vlastně říkali, tak jsme si dělali srandu, že se necháme překvapit, co to bude. Jdeme a jdeme..a nic. Potkáme dva "týpky", pozdravíme se a jdeme dál. Před námi zatáčka a najednou to začalo! Tom vykřikl, já jsem vykřikla a začali jsme utíkat! Bylo tam totiž obrovské vosí hnízdo a vosy byly neskutečně agresivní a bezdůvodně útočili na lidi.Já měla štěstí, že žihadlu utekla, Tom to dostal do ruky a ještě mu tam to celé žihadlo zůstalo! Doběhli jsme opodál, kde stál cyklista, který to schytal hodně, asi 3 žihadla a na noze úplně do krve, no děs!😊 Zpětně nám došlo, co ta rodinka myslela! Po nás přiběhli "týpci", které jsme předběhli, ale ani oni neušli žihadlům. Během chvilky se cesta stáčela směrem dolů, konečně! Jenže, když je cesta samý kámen a ještě strmě dolů, není vyhráno, ale na opak, to bylo snad horší než nahoru😊 Po půl hodině jsme se dostali k řece a k civilizaci! Yes! Hledáme autobus, ale nikde žádná zastávka. Ptám se GPS: Kde jsme? Kde je autobusová zastávka? Člověk je unavený, strhaný, nohy ho už sotva nesou a pak zjistí, že je to asi ještě kilometr s prudkýma dlouhýma schody nahoru, to jsem chtěla vraždit!😊 Vyhodilo vás to přímo na silnici, žádný chodník nic, tak hledáme zastávku a nic, po chvíli u nás zastavuje žena v autu, stahuje okýnko a upozorňuje nás, že za zatáčkou jsou policisté :-D Člověk si poté opět uvědomí, že je v Kanadě :-D Tady totiž nesmíte přecházet mimo přechod, musíte chodit po chodnících atd. a paní nás viděla stát na silnici a byla tak hodná a upozornila nás😊 GPS opět pomohla, zastávku jsme našli, autobus přijel na čas a my šťastní, že sedíme!😊 Potom jsem poprvé jela z North Vancouveru SeaBusem do Vancouveru, ale nic speciálního, takový minitrajekt no😊

Všichni doufáme, že počasí bude přát alespoň ještě do konce září, protože je tu neskutečně mnoho zajímavých míst k prozkoumání!😉

Jinak se tu koná stále spousta akcí, festivalů, koncertů apod. Jednou z akcí, která bohužel skončila poslední týden v srpnu, bylo tančení na Robson Square. Každou neděli od odpoledne do večera jste si mohli zajít zatančit salsu, bachatu apod. Zkrátka latino jede všude 😉 Mají tu i spousty farem, což je skvělé pro děti, aby se dozvěděli, odkud pochází maso, mléko, jak se pěstuje ovoce, zelenina, potkají reálná zvířata, která si můžou i pohladit. Jednou ze super akcí bylo také PNE 2016 - Pacific National Exhibition - http://http://www.pne.ca/ ...

Takže, užívejte života, cestujte a já letím vstříc dalším kanadským dobrodružstvím! 😉

Tak zatím😉


Additional photos below
Photos: 42, Displayed: 28


Advertisement



Tot: 0.057s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 25; dbt: 0.0234s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb