New adventure and new chapter in BC, Canada :)


Advertisement
Canada's flag
North America » Canada » British Columbia » Vancouver
August 16th 2016
Published: August 16th 2016
Edit Blog Post

A jsem konečně tam, kde jsem už dlouuuho chtěla být!😊 => západní Kanada, provincie Britská Kolumbie. To je konečně ta pravá Kanada, jakou ji znáte z fotek, vyprávění, internetu, TV...

Let z LA byl úplně super s Air Canada opět, trval 2h 44min, měli jsme obrazovky, takže paráda. Cíl byl Vancouver! Pohádkové město v němž se snoubí písečné pláže s palmami, nekonečný Tichý oceán, jeho zálivy a průlivy, bizardní skalní útesy a velkolepé hory pokryté jehličnany a ve vyšších polohách i sněhem a k tomu navíc ještě když přidáme úžasné zelené parky se stromy, které již něco pamatují a modrá až tyrkysová jezírka obklopená rákosy a posetá lekníny 😉 A ještě mnohem víc....

V Britské Kolumbii jsem se rozhodla pro dobrovolnictví přes stránky workaway.info. Je to moje první zkušenost a rodiny, u které teď bydlím a pomáhám, také. Bydlíme lehce za hranicí Vancouveru v oblasti zvané Burnaby. Je to tu moc hezké a když se chcete dostat do centra Vancouveru, stačí nasednout na Skytrain, který je odtud asi 10 min jízdy na kole, a během 15 - 20 min jste tam😊 Skytrain je vlak, který jezdí nad zemí, (proto Sky) jezdí rychle, má jen 4 vagony a intervaly jsou docela krátké. Když si chcete vzít sebou "na palubu" kolo, nesmíte ve špičce - tj. tady 7-9h a 16-18h. Můžou být max. 2 kola na vagon a za kolo se nic neplatí.

V neděli jsem dorazila až kolem desáté večerní, takže děti už spaly. Pondělí bylo takové seznamovací, jak s dětmi, tak domem, novým prostředím a okolím. Dylan a Katie jsou moc milí. Pomáhám jim s čím potřebují, převážně tedy s dětmi a domácností. Mluví se tu i francouzsky, tak se třeba přiučím, i když nevím teda :-D Ale vlastně jo, už vím, jak se řekne vlk => Le Loup! :-D V okolí, kde bydlíme je spoustu parků, cyklostezek, obchodů.. Je tu i nákupní centrum asi 10 min jízdy na kole je veeeeeliké obchodní centrum, kde najdete vše! I moje Dollarama a Ardene (znám z Toronta) jsou tu! Juchůů😊 Největší park, kromě Stanley parku, je tu Central Park. Je opravdu krásný. Stromy by mohly vyprávět příběhy. O krajinu a přírodu tady velmi pečují, vše je čisté a bez odpadků. V některých místech najdete i cedule, že za odhození odpadku, zaplatíte nehoráznou pokutu😊 Jinak je zde také jako v Torontu, velký filmový průmysl. Takže hned ten den, kdy jsem měla k dispozici kolo a vyrazila do Central Parku narazila jsem na karavany, kabely a cedule, že se tam natáčí pro stanici ABC TV série - Once Upon a Time 😊 Takže zase nějaké vrůšo😊 To víte, jak se někde něco natáčí, hned zbystřím😊 V LA natáčeli na každém kroku něco.

Součástí baráčku je i zahrádka s jabloní a hruškou, takže se přecpávám😊 Katie vaří teplé večeře, jinak k obědu jsou to převážně lehké snacky. Konečně teplé a pořádné jídlo!! Já se dočkala!😊 Je to baráček bez patra a v suterénu bydlí další rodina - Filipínci.

Jako neuvěříte, ale Asiaté jsou tu všude! To je děsný! Tyhle národy moc nemusím, nejsem rasista, ale vadí mi jak jsou odtažitý, chladní a ani se na rozdíl od Kanaďanů neusmějí. Jsou tu přemnožení!! :-D

Asi v úterý nebo ve středu (teď nevím, ale není to podstatné) se mi konečně naskytla možnost jet do Vancouveru, vzala jsem si Skytrain (bez kola) a nemohla se dočkat! Město je opravdu krásné, útulné a čisté. Ty výhledy na hory boží, pláže také super. Vystoupila jsem na konečné stanici Waterfront a pokračovala až do Stanley parku, který je mega obrovský a na jeho konci najdete most - Lions Bridge, který spojuje Vancouver (downtown) se severním Vancouverem. V centru Vancouveru je strašně moc cyklostezek a stezek pro chodce, většinou bývají u sebe a oddělené. Neměla jsem kolo, ale jasný, co já udělám, ujdu mega vzdálenost, abych viděla ten Lions Bridge. Ne, nepočkám si až tu budu na kole :-D Samozřejmě jsem ho nestihla celý projít, to mě čeká zítra až si do Skytrainu vezmu koloooo😊 Jinak co miluju, je se vždy zastavit u Starbucks, dát si Freshly Brewed Coffee, dát si tam kolik chci smetany a mléka. Většinou si můžete vybrat a to i z namixlé varianty Milk&Cream a posedět někde na zahrádce. Při první návštěvě jsem si poseděla skoro na pláži a dívala se na záliv Tichého oceánu - English Bay a jenom vychutnávala krásu daného okamžiku😉

Co se týká bydlení a jeho finanční náročnosti, tak Vancouver je jasným lídrem v Kanadě haha😊 Je tu hodně mostů, přes které se můžete do daného bodu dostat, když máte auto. Pokud ho nemáte, tak ze stanice Waterfront vyplouvá Sea Bus, který vás doveze tuším, že na sever i na západ Vancouveru.

Nabídli mi, že můžu jet s nimi o víkendu na výlet, samozřejmě jsem kývla, že ano, že pojedu. Kdy jindy se mi to naskytne, když já sama nemám auto😉

1) výlet = SQUAMISH - See to Sky GONDOLA

Aaaa málem jsem se rozbrečela na jedné z těch vyhlídek, ten pohled byl prostě dech beroucí. Milovníci přírody by byly v sedmém nebi😊 Bylo asi něco málo přes hoďku jízdy, protože doprava cestou tam nestála místy za nic, ale to je jasné, kdy v sobotu vyrazí všechny rodiny na výlet 😉 Tam, kam jsme jeli, to bylo postaveno nově, měla jsem štěstí. Zaplatili za mě vstup na lanovku a park (40 dolarů, strašný) a jelo se!😊 Bomba bomba bomba, můj mobil nestíhal fotit😉 Když jste nahoře, ostatně jako kdekoli jinde na horách, můžete si vybrat z velkého množství stezek. My, jelikož máme malé děti, jsme dali Panorama trail - doporučuju - krásné výhledy a pak nějakou Family trail pro děti😊

2) výlet = jezero Alouette Lake

Byl tam s námi ještě jeden pár se stejně starými dětmi. U tohoto jezera je pláž, takže asi milion lidí využilo krásného počasí. Jo, podotýkám, že je tady pořád ke 30 stupňům každý den, já se těch trenek a tílek prostě nezbavím:-D Tak jsme trochu tak piknikovali, pak si šli půjčit lodičku za 40 dolarů, na které se střídali a já šla prozkoumat okolí. Bohužel žádná cesta přímo kolem jezera nebyla, tak jsem se musela spokojit s tím, jaké jsem tam našla. Hledala jsem hledala, ale nenašla. Šla jsem pak už moc na sever a vzdalovala se od jezera, tak jsem si řekla NE!😊 Vzala jsem to přímočaře přes les, tyjo, to než jsem prošla, omg! Zarostlé jak blázen, padlé stromy, mech, kapradí...ale k jezeru jsem se dostala😊 Potkala jsem tam jedu paní a ta se mě ptala co tam dělám, že tam nikdo jako nechodí, že tam kousek je jen vyhrazené místo pro soukromý kemp. A pak kudy jsem se tam dostala, říkám, že lesem, že jsem hledala nějakou stezku, ale marně (GPS a data mi moc nefungovaly, a signál skoro vůbec nebyl). A víte co mi řekla, no že tam jsou medvědi. Tak jsem se na ní usmála a říkám, jako i ve dne? A ona, no jasně, jsme je viděli. Haha a já je nepotkala v té divočině :-P Pak mi řekla, že můžu jít skrze ten kemp a dostat se tak zpět na pláž. Potom jsem ještě prozkoumala druhou část, nasbírala ostružiny - nikdo je tu vůbec nejí, nesbírá. To není jako u nás.😊 Když jsem ušla 10 km a vrátila se na pláž pomalu jsme už razili domů😉

Doufám, že budu mít ještě mnoho příležitostí prozkoumávat okolí, protože to stojí za to 😉

Zatím😉


Additional photos below
Photos: 53, Displayed: 28


Advertisement



Tot: 0.089s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0596s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb