Život na farmě mimo civilizaci - Vancouver Island :)


Advertisement
Canada's flag
North America » Canada » British Columbia » Port Alberni
October 6th 2016
Published: October 7th 2016
Edit Blog Post

Pobyt na farmě jsem si naplánovala už na přelomu května/června, ještě když jsem byla v Torontu.

Skončila jsem dobrovolnictví u anj/fr rodiny v Burnaby, Vancouver, kde jsem byla 2 měsíce a nelituji ničeho. Měla jsem možnost si konečně vyzkoušet jaké je to být au-pair a pomáhat se vším, co je potřeba, v cizí zemi a cizí rodině. Hlavně to byla moje první zkušenost s dobrovolnicitvím ze stránky http://www.workaway.info. Ze začátku to nebylo vůbec jednoduché. Komunikace s dětmi není vždy jednoduchá a ze začátku si musíte hlavně získat jejich důvěru a to je ten nejtěžší úkol, ale myslím si, že se mi to povedlo 😉 Nejvíc jsem si užila s Elliotem, kterému je 14 měsíců, je to modrooký blonďák, takže, když jsem s ním byla venku, každý si myslel, že je můj syn😊 Je to neskutečný smíšek od narození😉 No, ale abych to neprotahovala...2 měsíce utekly jako voda a já se začala balit na farmu, moc jsem nevěděla, co očekávat, tak jsem si od všeho sbalila něco. Zbytek věcí jsem si nechala u té rodiny v Burnaby a vyrazila. Dostat se tam nebylo úplně jednoduché. Katie mě hodila autem na Skytrain, Skytrainem na Seabus, Seabusem do North Vancouveru, kde už jsem měla domluvený odvoz autem od kamarádů - super lidi, které jsem tady potkala😊 Ti mě odvezli na Horseshoe Bay, odkud jsem potom pokračovala 1h 40min do Nanaima (Vancouver Island), ale to nebylo vše.. tam jsem čekala přes 2h na Tofino Bus, který jel asi 1h 30min do města Port Alberni, tam mě vyzvedli dobrovolníci z farmy, co tam přijeli přede mnou a po půl hodině na cestě jsem se konečně ocitla na Rainbow Farm😊

Po cestě z Nanaima do Port Alberni se mi naskytli neskutečně krásné výhledy na ty scenérie, všude samé ranče, statky, farmy, hory, jezera...Nádherné! 😊

Anette mě přivítala a provedla po celé farmě a dala mi na výběr, kde můžu spát, jelikož už tam byli celkem 3 dobrovolníci z Německa. Buďto u ní v kanceláři na super posteli, ale bez dveří nebo v přívěsu, kde bych ale nemohla používat toaletu, vodu atd. a musel by se tam dát přímotop a poslední možností bylo nastěhovat se do domečku, kde už bydleli - Alex, Inga a Nikolas, ale musela bych spát na matraci v obýváku, jelikož domeček má jen 2 ložnice. Zvolila jsem poslední možnost, nechtěla jsem být odřízlá a přeci jenom si chci užít i srandu a těch 5 nocí to na zemi v obýváku přeci vydržím 😉 Všichni tři byli moc fajn. Před večeří mi ukázali co se musí každý den dělat (zvířata). A pak se šlo jíst. Snídá a večeří tu všichni dohromady. Pokaždé je něco jiného, Anette vaří výborně, všechny suroviny/produkty jsou bio, buď od místních farmářů nebo přímo od nich ze zahrádky. Musím vyzdvihnout třeba divokého lososa, okurkovou polévku s lososem, cuketové špagety s výbornou omáčkou z rajčat a další zeleniny, jablečné palačinky, domácí chleba, rozmarýnové brambory, rajčatová polévka, zbytek si teď už nevybavuji😊 Vždy je na stole vše, co je potřeba. Já tu třeba poprvé měla Almond butter - mandlové máslo, výborné! Zdravější než to burákové! Snídá se tu většinou lehce po deváté hodině a večeří lehce po sedmé hodině (někdy skoro v osm :-D). Tak ale teď už tedy, co tu vůbec dělám, nebo obecně, to tu dobrovolníci mají na práci😊

Denní rutina:

RÁNO

Vstávačka cca v 7, v 7:30 se razí ke zvířátkům. Když tu byli ještě Němci, bylo to rychle hotové, jelikož jsme si ty úkoly rozdělili ale dnes, když odjeli, jsem to dělala úplně sama! Takže...úklid kurníku, všchny ty h.... seškrábnout, doplnit vodu a zkontrolovat, zda mají dost zrní. Přesun do stodoly, kde najdete ovečky - holky jsou oddělené od kluků, část králíků a zbytek je venku pod střechou. Teď přijdou na řadu ovečky. První vypustit kluky, ale než je vypustit, dát jim do výběhu seno a vyměnit vodu. To samé u holek. Tak, teď, když jsou venku přichází na řadu úklid bobků, když to řeknu slušně :D Přivezeme kolečko, vybavíme se vidlemi, lopatou a hráběmi a jde se na to :-D Holek je víc, tak se to musí vždy celé vyklidit a znovu hodit na zem podestýlkové seno, doplnit seno, které jedí a nasypat na večer zrní a samozřejmě vyměnit vodu. To samé u kluků. Dnes mi jedna ovce nějak unikla a nebo se schovávala za králíkárnou, mrcha malá, tak jsem ji musela nahánět a nalákat na zrní😊 Když mají vše čisté a připravené, přicházejí na řadu králíčkové. 2 velké klece najdete na zemi. V těch mají velký výběh a tam tu podestýlku také musíte měnit a dát jim novou. Ráno většinou dostávají zelené - listy salátů, kapusty, mrkve atd., které ještě ráno na zahrádce sesbíráme😊 Vyměnit jim vodu a pomazlit se :-D Pak jsou ještě 2 králíkárny venku.. To samé, ale celou klec měnit nemusíte, jen tam, kde bobkujou😊 Když je vše ready, můžeme ovečky - holky pustit zpět do jejich výběhu pod střechou (tam se nachází jedna z králíkáren a když se vyklízí a krmí králíci, ovečky by tam překážely). Zamete se přebytečné seno a je hotovo. Jo, vlastně všechno to, co vyklidíte odvážíte na takovou velkou hromadu do prostranství, kde jsou berani a jeden je fakt debil, jmenuje se Shaun, ale fakt je to dutá palice jako, na něho pozor :-D

Je čas se převléknout a vyrazit na snídani..hmmm, toto krásně voní, copak zase máme za dobrotu?😊 U snídaně se dozvíme, co nás čeká za úkoly. Byly jimy například:


• navlékání chili papriček na nit (účel - sušení a rozemletí - koření)
• vypouštění a čištění bazénu (příprava na zimu)
• pletí
• sekání trávy (následné hrabání)
• přesazování nových výhonků jahod do nového záhonu
• navážení ovčích bobků :D na zahradu - příprava půdy na zimu
• stáčení vína ze švestek
• sbírání jablek na jedné z farem sousedů
• odvážení plevelu takovým super vozítkem do lesa
• zkouška manuálu, který Peter vytvořil pro přepnutí na záložní energii v případě dlouhodobého výpadku elektřiny
• a jiné...



VEČER

Před večeří se jdu sebrat vajíčka od slepic a zavřít je, samozřejmě zkontrolovat, jestli se tam ještě nějaká nepotuluje:-D Pustit ovečky dovnitř, kde už mají nachystáno vše od rána a dát granule králíčkům. Zajistit všechny dveře od stodoly, kvůli ostatním zvířatům, které se tu potulují - medvědi, pumy, kojoti... Tady jste opravdu uprostřed divočiny, uprostřed ničeho. Tady nejsou vesničky, jen samostatné domy - farmy. Peter říkal, že ani, kdyby tu hořely, tak žádný hasič nepřijede. Stalo se prý, že o pár domů dál paní na vozíčku uhořela. Nikdo tuto oblast nemá na starosti... V zimě se prý i stává, že vypadne proud na týden...proto jsme zkoušeli ten manuál na přepnutí na generátor a ono to fungovalo! Nikolas s Peterem nafotil fotky, Peter dodal komentáře - co a jak dělat krok po kroku a já a Inge jsme to měly vyzkoušet, jestli ten manuál nemá nějaké mezery, jestli rozumíme všemu a dokážeme dle těch kroků přepnout na záložní zdroj. Zkoušelo se to úplně poprvé a podařilo se!😊 Vychytali jsme i pár mezer, takže teď kdokoli bude na farmě a stane se mu to, vezme manuál a bude zachráněn😉

Na této farmě funguje dobrovolnictví už tři roky, už tři roky sem jezdí dobrovolníci z celého světa. Já si s sebou vezla věci na převlečení atd. ale to jsem nemusela, jsou tu připraveni na vše. Najdete tu trička, mikiny, tepláky, holinky a jiné boty, pláštěnky, rukavice na práci i bundy do deště, prostě vše, co k práci potřebujete.

Prozkoumávání okolí

Ještě s těmi třemi Němci jsem měla možnost se podívat po okolí, jelikož měli auto. První jsme jeli do Stamp River Provincial Park, kde jsme viděli super Stamp vodopády, ale to nebylo to hlavní, čím jsem byla okouzlená. Konečně jsem viděla, jak divocí lososi skáčou proti proudu a ještě v těch vodopádech. Oni totiž trávím většinu času v moři, ale v dospělosti migrují zpět proti proudu řek, aby v rodných řekách vyvedli další generaci 😊 Mladí lososi pak v horních tocích řek tráví začátek života, než se vydají zpět do moře, aby rychle dospěli a vydali se zpět do rodných řek. Byla to obdivuhodná podívaná, jeden přes druhého neúnavně skákali..Někteří i narazili do skály a to šlo i pořádně slyšet, au! Už jsem si jen představila toho medvěda, co tam číhá na kameni a chytá lososy přímo do tlamy😊

Podruhé jsme se vydali na hike, který nám byl doporučen podél Stamp river. No úžasné! Bylo právě po dešti a ten vzduch! Aaaach😊 Hike byl asi na 3-4h, ale vůbec jsme se nenudili. Prostředí se během hiku měnilo, les nebyl stále stejný, procházeli jsme několika úseky a jen jsme žasli😊 Šli jsme a šli když v tom Nikolas řekl: "Bear! There!" a ukázal na protější břeh řeky. Aaa no to byla krása! Máma s malým se tam procházeli po břehu. Když potkáte mámu s malým medvědem je to velmi nebezpečné, proto jsme byli rádi, že jsme na druhém břehu. Já se je snažila vyfotit telefonem, ale nic moc, naštěstí oni měli sebou foťák, tak fotky dodám později😊 Medvědí mamka byla opravdu veliká, celou dobu jsme je pozorovali a nemohli z nich spustit oči!😊 Jinak po celou dobu našeho hiku a nejenom tam, ale celkově tady všude najdete medvědí hovna .. :-D Často tu uslyšíte.. aaa bear shit! :-D Dělali jsme si srandu, protože některá s nich vypadají jen jako ovocný salát :-D Oni totiž milují jablka a celkově mají v oblibě ovocné stromy a že jich tu je. Takže některým to trávení asi moc dobře nefunguje, když to vypadá jako kdyby to jen rozkousali a vyplivli 😊 Mámu s malým jsem ještě před tím viděla z auta, ale to nebylo ono😊 Jo a dnes jsme jeli na farmu kousek od nás, abychom natrhali jablka. Já měla štafle a trhala ty výš a normálně ty jejích jablečná hovna byla i na stromě na jablkách.. takže je fakt vidět, že opravdu lezou po stromech a nečiní jim to žádný problém😊 Když jsme konečně dle GPS našli směr a pak cestu, která navazovala na silničku vedoucí k naší farmě (byla vzdálená asi ještě 3km) začalo šíleně pršet. Měla jsem sice takovou tu nepromokavou bundu, ale jinak pak legíny atd. Vše mokré! Tady s počasím nikdy nevíte! Musíte být připravení na vše😉

Němci dnes odjeli brzy ráno a teď budu mít domeček celý sama pro sebe, tak jsem se samozřejmě přestěhovala do toho většího pokoje s výhledem na hory😉 Venku je tma tmoucí a prší jen se leje, žádné světlo nic. Třeba přijde Méďa Béďa .. :-D

Peggy B-)


Additional photos below
Photos: 36, Displayed: 31


Advertisement



Tot: 0.152s; Tpl: 0.017s; cc: 11; qc: 51; dbt: 0.0846s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb