Lidt om alt, ingenting og mit daglige liv.


Advertisement
Canada's flag
North America » Canada » British Columbia » Vancouver
September 26th 2007
Published: September 26th 2007
Edit Blog Post


Så er jeg rigtigt faldet til herovre! Mit værelse herovre er ikke fantastisk stort (som i nok kan se på billedet), men har fået købt lidt i IKEA og rundt omkring, så det er blevet lidt mere personligt. Jeg deler min ”kollegie lejlighed” med 3 andre. En dreng fra Tyrkiet (Oben), en pige fra USA (Katie) og en anden udvekslingsstudent fra Wales (Andy). Man skal lige vende sig til at leve med de andre, vi har meget forskellige forhold til ting, pt. Sidder jeg fx i vores fællesstue (billedet) og Andy har tidligere på aftenen valgt at lave en eller anden underlig fisk, så nu lugter her i hele hytten af fisk!! Vi kommer dog ud af det udmærket med hinanden, så beklager mig ikke... så meget?

Min lejlighed ligger et område af små huse der mest af alt ligner noget fra en svensk film. Næsten alle udvekslingsstudenter, specielt dem fra Skandinavien bor her, så det er rigtigt hyggeligt! Midt i vores lille svenske film sæt ligger en lille cafe hvor vi hænger ud og drikker kaffe, laver lektier eller spiller pool, forestil jer lidt ”friends” eller ”Beverly”. Haha..

Udover vores nye favorit cafe, har vi også fundet en favorit bar, Koerners, (kan godt ske det er dyrt at købe alkohol i butikkerne, men det er slet ikke slemt på barer!). Her tilbringer vi min et par aftener om ugen, specielt tirsdag aften som er exchange students night.

Udover det laver jeg faktisk også lidt seriøst! Skolen herovre er dog meget forskelligt fra hvordan vi kender den i Danmark. Her får man karakterer for ens deltagelse i timerne, man stiller ingen kritiske spørgsmål til lærerne (det lærte jeg på den hårde måde!) og lærerne fortæller dig ikke hvis du svarer forkert på et spørgsmål, du får i stedet svaret; ”kunne man ikke se på det på en anden måde”. Er nu meget glad for mine fag, så det går nok.

Ellers har jeg meldt mig ind i fitness centeret for at holde formen når vi drikker alt det øl. Desuden er jeg begyndt til Hip Hop. Jep, i læste rigtigt. Haha.. Det er super spas, jeg er nu ikke så dygtig til det, men det er rent underholdning! (sikkert også for alle de andre tilstede i lokalet!)



Additional photos below
Photos: 3, Displayed: 3


Advertisement



Tot: 0.042s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0203s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1019.5kb