Vancouver Island: Tofino og Victoria

Canada's flag
North America » Canada » British Columbia » Vancouver Island
September 26th 2007
Published: September 26th 2007

Den anden weekend jeg var i Vancouver tog Markus, Arvid (begge svenske) og Louise (Dansker) ud på Vancouver Island vestkyst til en kendt surfer by, Tofino. Vi tog af sted kl 4.15 om morgenen - GAB, men så var vi også i tofino så tidligt at vi kunne surfe lige efter frokost. Det var min første gang jeg surfede og det var helt fantastisk! Vi surfede i to dage, mens vi den sidste dag tog ud og sejlede kajak, hvilket var en fantastisk måde at se naturen derude, som er helt fantastisk som i kan se på billederne!

Vi boede på et lille hostel nede ved vandet - jep folk boede på rigtig hostel, hvor man delte værelse med 13 andre mennesker, det var noget af en oplevelse! Ellers var det et super hyggeligt sted, om aftenen sad vi ved bålet og ristede skumfiduser og drak øl og champange, det var bare super hyggeligt!

Weekenden efter var vi 12 udvekslingsstudenter der tog til Vancouver island igen, denne gang til British Columbias hovedsted, Victoria, en ret lille by, men meget hyggeligt! Vi var primært tager derover for at se hvaler, og det blev gjort i en gummibåd iført en fin gul dragt, som i kan se på billedet. Vi var rigtig heldig og se en masse spækhuggere, hvor en af dem var næsten 100 år gammel. Det var virkelig en fed oplevelse!!
Generelt var Vancouver Island så fantastisk! Naturen var så smukt, så er ved at overtale mor og far til at tage hertil på ferie på et tidspunkt!

Det er super fedt at have tid til at tage sådan nogen weekendture! I sidste weekend i september tager jeg til LA og besøger Stine der læser dernede, det bliver super spas!

Tot: 0.097s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 47; dbt: 0.0562s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb