De første par uger afsted!


Advertisement
Canada's flag
North America » Canada » British Columbia » Vancouver
September 1st 2007
Published: September 1st 2007
Edit Blog Post

Mig på stranden i vancouver..Mig på stranden i vancouver..Mig på stranden i vancouver..

Man kan slet ikke så på billedet hvor fantastisk naturen helt reelt er herovre!!
Hej alle folk derhjemme!!

Så er jeg endelig kommet på plads på UBC i Vancouver! Smuttede jo allerede til chigago den 19. august hvor jeg besøgte et par af de gamle venner fra min tid i London! Det var en helt fantastisk uge, flere af dem havde ferie i den uge og samtidig var Jordan på besøg fra Texas, så det var bare hele det gamle London-crew der var samlet! Chicago gik mest med shopping og hygge med vennerne, men var dog lidt rundt og lege turist, selvom jeg ikke noget alt det planlagte!

Søndag den 26. August tog jeg videre til Vancouver hvor jeg landede ved midnatstid, men var så heldig at jeg fik vækket et par af de andre udvesklingsstuderende fra CBS og fik dem overtalt til at hente mig! Det var virkeligt Gud værd da jeg stod helt alene i Vancouver Airport! Vi var først tilbage på kollegiet på Campus lidt udenfor byen ved 1-tiden, tror de var MEGET glade for at komme hjem og få sovet lidt!

Vi er 4 danskere fra CBS der er herovre sammen, Troels, Louise og Jesper, vi bor alle på Fairview sådan ca max 50 meter fra hinanden (så
udsigten fra campus!!udsigten fra campus!!udsigten fra campus!!

Man kan slet ikke så på billedet hvor fantastisk naturen helt reelt er herovre!!
meget for at tage ud for at møde nye mennesker😊. Vi bor alle i lejligheder hvor vi har eget værelse og deler køkken, stue og badeværelse med 3 andre. Mine 3 roommates er ikke kommet endnu, men skulle alle komme i morgen, så det bliver meget spændende! De første par dage har jeg primært brugt sammen med de 3 andre CBS'er og 6 KU'er vi har mødt herovre, ellers har man lavet small-talk med de første 50 mennesker fra hele verdenen! Vi har brugt tiden på at få ordnet en masse praktisk, været på stranden og ikke mindst endte vi til en kristen skovtur!! Meget spændende oplevelse, men enormt hyggeligt ud over underholdningen som jeg mere eller mindre blev tvunget til at deltage i, også tror jeg måske ikke lige at det var passende at vi havde taget alkohol med, men vi var ikke lige klar over at det var en flok kristne mennesker vi skulle ud og hygge med!

Alkohol er btw enormt dyrt, en ramme øl koster hurtigt CAN $40 (ca 200 kr), så det skal nok blive dyrt i længden! (Som min mor sagde da jeg fortalte hende det; Vi har vel alle en måde at sammenligne prisniveau på, hun har nok ret😊

Ellers har jeg fået min helt personlige Ganster tutor i en af de amerikanske udvekslingsstudenter! Jeg er virkelig ved at være sej!! har lært udtryk jeg virkelig ikke vidste eksisterede! Nu er jeg jo den fødte ganster, så jeg er sikker på at min fremtid bliver spændende... haha.. (men er meget bedre rustet til en Snoop koncert end jeg var sidste😊

Håber i alle sammen har det helt fantastisk derhjemme!!

Advertisement



Tot: 0.086s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0644s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb