Western Style


Advertisement
Canada's flag
North America » Canada » Alberta
August 14th 2006
Published: August 14th 2006
Edit Blog Post

Howdy zeg ik,

Vanaf het moment dat ik mijn eerste stappen zette in Calgary een paar maanden geleden hoorde ik mensen er al over praten. The event of the year. Nou, laat maar komen dacht ik dan steeds. De tijd is gevlogen, een voorspoedige vlucht op enkele terreinen, en het enthousiasme groeide om me heen. Van 7 t/m 16 juli 2006 was daar dan de wereldberoemde Calgary Stampede! Nooit van gehoord? Oh oh oh, laat het de eerste zoekopdracht op internet zijn nadat je dit leest!

Alle dagen stonden in het teken van voornamelijk paarden (en feesten). Ik zag paarden dingen doen die ik niet voor mogelijk hield; dat waren de working cow horses die nog dagelijks dit werk doen op de vele ranches hier. Als dansers bewogen ze door de arena, rondjes draaien die te snel waren om met de ogen te volgen. Het werd allemaal gelooflijk!
Cowboys die hun leven waagden op de stieren en bok-paarden (zal ik het maar noemen voor het gemak) tijdens de rodeo. Snelle dames waren er ook die hun paarden een parcours lieten rennen met ongelooflijke snelheid.
Border Collies streden om de 1ste plek schapendrijven. En de Superdogs hielden een grappige show met hun baasjes.

Mijn zomerbaan zit er bijna op, maar eerst nog 2 weken genieten van het leven op de ranch. De kampen zijn een succes; kinderen pikken de beginselen van het paardrijden heel aardig op en ze hebben veel plezier.
Ik zei het al eens eerder, het werken op een ranch is echt een droom die realiteit is geworden. Ik geniet zo van het samenzijn met paarden en kinderen! Met paardentrainer Mike werk ik gedurende de week in de avonduren met een beginnend paard. Niet dat het eerst een kikker of zoiets was, maar Juliette moet nog vanalles leren voordat ze in de kampen gebruikt kan worden. Erg interessant om hier mee bezig te zijn! Nee, dat dekt de lading niet, want ik vind het fantastisch om te doen! Kan me niet herinneren wanneer ik ZO enthousiast was over werk.

Vorig weekend ben ik met 4 vrienden een weekend gaan hiken en kamperen in de omgeving van Blue Rock. Dat zegt jullie natuurlijk niets, maar dat hoeft ook niet altijd. Ooit een blauwe rots gezien? Ik ook niet.
Het weer was super. Mooie watervallen en meer van dat soort dingen. Heb in de buitenlucht geslapen in mijn bivakzak. De 2de nacht staan de dames ineens aan ons hoofdeind; ze waren wakker geschrokken van diergeluiden rondom de tent. Kon een beer zijn. Wij mannen hadden helemaal niets gehoord... en vielen vrijwel meteen weer in slaap. Dat was net nadat ik mijn fluitje en hoofdlamp dicht bij me had gelegd. Wijselijk wordt het eten tijdens het kamperen 's nachts in een boom gehangen zo'n 50 meter van het kamp. Aan het einde van het weekend, toen we net 5 minuten in de auto zaten op de terugweg, steekt er ineens een zwarte beer de weg over. Want blauwe beren zijn er niet.

Oke, nu is het tijd om die zoekopdracht in te typen. Veel plezier en tot het volgende verhaal!


Additional photos below
Photos: 9, Displayed: 9


Advertisement



14th August 2006

Oh oh wat zijn we weer sportief!!! Een aai voor Juliet en geniet van je avonturen Groeten uit Zwolle van je oud collega Marianne
26th August 2006

op de voet gevolgd!
he robbie, hier vanuit het regenachtige guatemala volgen we je verhalen ook gewoon hoor! lijkt net alsof we toch samen hiken dan he! mooie fototjes weer met ¨ons¨ cameratje! ziet er allemaal super uit! geniet er nog even van en als je nog deze kant op komt, wij zitten in belize! gr denise en job

Tot: 0.181s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 49; dbt: 0.0535s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb