Zomer 2006


Advertisement
Canada's flag
North America » Canada » Alberta
July 2nd 2006
Published: July 3rd 2006
Edit Blog Post

Ik knipperde met m'n ogen en ineens was ik 29 jaar! De avond voor m'n verjaardag ben ik met een vriend gaan kamperen; rond het kampvuur hebben we een bierproefavond gehouden (voor hem een Grolsch meegenomen). 23 Juni was ik al vroeg op, tja dat komt met het ouder worden he, en zocht een plekje in de prachtige omgeving om wat te schrijven en te lezen. 's Avonds ben ik met mijn broer Bas en z'n vriendin naar de film geweest.
Voor degenen die ook jarig waren op de 23ste, happy birthday!

De ster is nog rijzende (of reizende) en het wordt allemaal erg internationaal. Na mijn 1ste rol in de film 'Everest' speelde ik pas geleden in de duitse serie 'Forster Falkenau'. Het was leuk om weer eens duits te spreken en de crew was gezellig.
Ik las net dat deze zomer Samuel L. Jackson komt en ook Don Johnson en Brad Pitt. Kunnen ze mij eindelijk eens ontmoeten.

Maar dan...
Als klompen konden breken, dan was er 1 van mij zeker gebroken een paar dagen geleden. Ik kwam thuis nadat ik spulletjes had gekocht voor het werk op de ranch, zoals wat kleding en cowbow laarzen. Open m'n email en zie dat de ranch me een email had gestuurd. Had ik ook gevraagd, omdat ze vorige week donderdag al zouden zeggen hoeveel loon ik ga verdienen, maar 'er niet aan toe gekomen waren'. Maandag zou ik ze moeten bellen, maar ik vroeg of ze mij een email wilden sturen om kosten van de telefoon te besparen. Dus... ik dacht dat dit over het loon ging...
Niets bleek minder waar (natuurlijk). Ze vonden toch dat ik en het bedrijf geen goede match waren... Zouden me een cheque van $100 sturen en dat was dat. Ik heb ze een email teruggestuurd en verteld dat dit erg onbeschoft was, zeker omdat het 2 dagen voordat ik aan het werk zou gaan is! En dat ik kosten heb gemaakt: auto huren, auto kopen, kleding kopen. Dus dat $200 of meer op z'n plaats is. Ik heb nog geen reactie teruggehad... Dit is al het 4de bedrijf dat het zo doet. Dus inmiddels zou ik hier niet meer zo versteld van moeten staan. Scheelt me ook een hoop klompen!

Ik heb vervolgens de vrouw, Diane, gebeld die kinderkampen doet met paarden (op dezelfde ranch, dus dat is 'grappig') en ze wil me heel graag aannemen. Dus ik werk alsnog op de ranch, maar nu dus met kids en als hoofddoel leren paardrijden.
Eigenlijk is dat veel toffer, want ik zag de bui al hangen: paarden ophalen, borstelen en zadelen voor de kinderen van het kamp, allemaal voor 10:00 uur. Dan zou ik klaar zijn en vervolgens moeten wachten tot/of er mensen komen die ritten willen maken bij ons bedrijf dat dit verzorgt. Erg eentonig! En als ik zo terugdenk had ik ook niet zo'n lekker gevoel bij de mensen van dat bedrijf.
Gedurende juli en augustus ga ik van maandag t/m vrijdag werken op het kamp en zal daar ook blijven slapen. Ben zo'n beetje de enige mannelijke werknemer tussen alle tienermeisjes, haha. Heb er zin in veel over het western rijden te leren en deze meiden doen niets anders dan dat! Krijg ik eens les van kids, mooier kan het niet!

Inmiddels ben ik veel mobieler sinds ik een auto heb gekocht: een VW Fox uit 1987 met 4 versnellingen. Geeft meteen een vrijer gevoel. Ben deze week meteen op pad gegaan om 2 dagen te gaan hiken in de Rockies en dat was tof. Naar verwachting zullen er nog vele volgen als ik de weekenden vrij ben! Ik heb wat boekjes met ontzettend veel wandelingen, dus ik hoef me niet te vervelen.

Oke, that's it voor deze keer. Bedankt voor het lezen van mijn verhaaltje. Voor allen die op vakantie gaan, veel plezier. Voor alleen die blijven werken, veel plezier. Voor allen die ziek zijn, veel beterschap. En voor allen die niets te doen hebben, kom naar hier. Groet voor nu en een fijne zomer 2006, Rob :-)


Additional photos below
Photos: 8, Displayed: 8


Advertisement



5th July 2006

leuk
Natuurlijk blijf ik met je meelezen reizende Robster!!!! Echt leuk! en euhm, nog gefeliciteerd met je verjaardag, beter laat dan nooit zullen we dan maar zeggen... -x-
6th July 2006

alsnog Happy birthday!! Ik lees nog steeds met veel plezier je reisverhalen, super dat je het zo naar je zin hebt!
24th July 2006

Ben jaloers, wil ook wel weer weg.....geniet geniet geniet van de natuur en de mensen. Ik blijf je volgen Groetnis uit het mooie zomerse Friesland van Marianne

Tot: 0.156s; Tpl: 0.013s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0578s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb