Een ansichtkaart van reizende oom Rob


Advertisement
Canada's flag
North America » Canada » Alberta » Calgary
February 14th 2006
Published: February 15th 2006
Edit Blog Post

Een ansichtkaart van de reizende oom Rob (gebaseerd op de t.v. serie ‘de Freggels’)
*Op avontuur in dit vreemde land Canada met de rare wezens, de mens...*

Dinsdag 24 januari 2006, de datum dat ik aankwam, lijkt al weer zo lang geleden. Bas en mijn familie hier hebben mij goed opgevangen. Mijn kamertje in Zwolle past wel 2 keer in de kamer die ik nu bewoon, dus dat is boffen.

In de eerste 2 weken verkende ik downtown Calgary en heb ik wat zakelijke dingetjes geregeld. De stad is opgedeeld in een kwadrant: North-East, South-East, South-West en North-West. Er zijn Avenue’s (die van oost naar west lopen) en Streets (die noord naar zuid van lopen); beiden zijn genummerd, dus is het makkelijk uitzoeken waar je bent/moet zijn. In het kleine centrum is welgeteld 1 straat waar geen auto’s mogen komen... Om eerlijk te zijn doet Calgary me denken aan een groot industriegebied.

In diezelfde tijd heb ik 2 sollicitatiegesprekken gevoerd met de YMCA. De wind waaide gunstig en op 7 februari begon ik als parttimer bij het fitnesscentrum van Shawnessy YMCA; 1 van de vele vestigingen van de YMCA Calgary. Leuk om locals te leren kennen. De meesten volgen de Olympische Spelen, dus dat is een goed aanknopingspunt voor een gesprek.
Over een maandje hoor ik meer over de mogelijkheid om in de zomer te werken als buitensportinstructeur voor de YMCA. Ik kijk er al naar uit om de stad te verruilen voor de natuur!
Als je het woord 'werk' noemt, hoort daar in 1 adem natuurlijk 'vakantie' bij! En die heb ik alvast geregeld. Van 2 t/m 15 mei zal ik vertoeven in.... Nederland :-)

Als voorproefje daarop heb ik vanmiddag na het werk een uurtje rondgereden buiten de stad. Eindelijk iets van de Canadese natuur zien! Tot en met vandaag loop ik trouwens met een zonnebril en trui buiten. Zo’n winter is heel ongewoon rond deze tijd van het jaar; het is in Nederland kouder dan hier. Maar... ik heb het weerbericht gehoor: donderdag zal het overdag -20 graden Celsius worden! He he, dat lijkt er meer op :-)

Beste Freggels, als afsluiter een stuk van het bekende Freggel-lied. Groet vanuit Alberta, Rob :-)

“Maak muziek en lach, zorgen voor een andere dag,
Zingen doen we vlot, in de freggelgrot,
Werkers opgelet, anders heb je morgen pech,
Zingen doen we vlot, in de freggel grot.”


Additional photos below
Photos: 4, Displayed: 4


Advertisement



15th February 2006

Haai oom Rob
Haha, moet denken aan mijn jeugd, reizende oom rob en de Freggels, je blijft grappig! Ik volg je verhalen en vindt ze erg leuk! Geweldig dat je contact met de YMCA gelegd is, go for it! Hier verder alles redelijk, maar zoals je weet kun je bij mij meelezen (en stemmen?? want Sem knalt naar benden!) op www.sem.blauwemuisjes.nl -xxx-
25th February 2006

olympische vlam
voor wie ben je nu eigenlijk? the canadian roots, the dutch roots, or other roots! Wij hebben tenminste met het schaatsen al wat plakken! jullie met het andere schaatsen en met een klein pukje etc... werkze robbie, cheers!
13th March 2006

Ansichtkaart van oom rob
Ha die reizende Oom Rob, leuk bedacht joh van de die reizende oom rob, dat je dat liedje nog kent zeg. Leuk verhaal weer, jij maakt mij echt aan het lachen, je bent echt een levensgenieter, toppie Robje. Lieve groeten van Cora en je neefje Lucas

Tot: 0.3s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.1967s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb