In de USA


Advertisement
United States' flag
North America » United States » California
January 26th 2006
Published: February 14th 2006
Edit Blog Post

De reis van een held…

Op sokken en met een warme trui aan zit ik in het prachtige huis van familie in Calgary, Canada. Een goed moment om terug te blikken op de afgelopen 2 weken.

Na een fijn feestje op 12 januari 2006 begon de volgende ochtend mijn 3de grote reis. In de trein ontmoette ik 3 jongens en gedurende de trip naar Schiphol werden we vrienden. Ze hebben me zelfs uitgezwaaid. Ik zeg je, wanneer ben je (…) vrienden ;-)

Spannend toen ik in Los Angeles, Amerika, aankwam, omdat daar een vriendin mij opwachtte die ik 7 jaar niet gezien heb! Bijzonder. Al snel ‘besteeg’ ik mijn 1ste Mustang en met het dak open toerden we door de stad richting Venice beach.
Voor mij waren films tot dan toe mijn enige referentiekader. Grote auto’s? JA. Strandcultuur? JA. Materialistisch? JA. Mooie vrouwen? Om te antwoorden met een wedervraag: zijn er geen lelijke mensen hier (dus vrouwen en mannen)?
Deze gedachten schoten binnen enkele seconden door m’n koppie. Tuurlijk kwamen er nuances.

Hollywood, Beverly Hills, strand, etc, etc. LA life/live.
Na 5 dagen stad huurde ik een auto voor een 5-daagse trip naar San Francisco. Beetje inlezen had geen kwaad gekund… Verkeersregels? Ehh… Bezienswaardigheden? Ehh… En na 2 uur rijden: wegenkaart? Ehh… Toch maar kopen, haha.
Via de Pacific Highway (PCH) reed ik de kaart omhoog. De omgeving deed me erg denken aan Nieuw Zeeland. California mag er zijn hoor!

Bij het binnenrijden van San Fran bedacht ik me nog iemand te kennen in de USA. Mariska uit Nieuw Zeeland, die ik daar 2 jaar geleden had ontmoet. Een uur later had ik haar opgespoord. Tof! Januari zou een maand van hereniging worden met familie en vrienden. Nu loop ik vooruit op de zaken; maar ik kom (nog) niet terug naar Nederland hoor :-)
Het kostte me veel moeite een parkeerplek te vinden bij het youth hostel. Maar op deze manier leerde ik snel de staten in en rondom downtown kennen. Erg handig.

In een mooi bos gewandeld net voorbij de Golden Gate Bridge (zeg maar de brug tussen Zwolle en Hattem). Lekker zonnen op 1 van de vele stranden. En genieten van de mooie uitzichten!
Trekpleister Alcatraz bezocht. Ik dacht: Al Catraz, Al Capone, Al Bundy?... Wel aardig, maar ik vond de gevangenis in Fremantle, Australia, indrukwekkender. In geen van de 2 had ik willen zitten overigens!

Tja, en op 24 januari haalde m’n broer Bas me op van het vliegveld in Calgary. En daarmee is de hoofdbestemming bereikt. Fijn dat ik zo goed ben opgevangen. Alles op m’n gemakje. YMCA deze week es bellen en dan wat centjes verdienen, maar vooral het nieuwe in me opnemen. Ik geloof zelfs dat ik de 1ste Nederlander hier ooit ben. Best wel uniek, hè?! Ik zal de klompen es aandoen straks ;-)

Greetz 2 u all,

Rob :-)



Additional photos below
Photos: 4, Displayed: 4


Advertisement



29th January 2006

werkt ie?
om op je vraag terug te komen, duurt een tijdje, meestal minuutje of 5 voordat het erop staat! mooi je verhalen te lezen man! enjoy on the flipside! cheers
31st January 2006

OKE USA
Ziet er goed uit daar! Leuk om je verhalen te lezen (graag alle details). Groeten aan Bas. Later, groeten Stefan.
2nd February 2006

CR
Ziet er puik uit! Mazzelgrtz.
8th February 2006

heimwee...
zit nu achter onze gloedjesnieuwe computer de foto's op te slaan van ons jaar.....slik. Wel even pijnlijk om weer te zien en te beseffen dat ik toch echt weer terug ben in koud Hollandia. Maar ook wel weer heel fijn..... Ik zal je avonturen bij houden, leuk! Enne....voorbereiden is toch echt niet zo nodig?? Doe veel groeten aan Bas. Michelle
12th February 2006

familietrekje4?
ha makker, neef om precies te zijn. Leuk verhaal. Jouw stijl van "CA ff doen" in 5 dagen, met rental spreekt me geweldig aan. Zo heb ik het ook met je Opa gedaan: vanuit LA via diverse parken, Lake Tahoe, tot je favoriete brug en gevangenis en dan de kustweg terug. Lieve en ik wensen je een mooie, avontuurlijke tijd. Victor.
13th February 2006

meer
Hey ROb, leuk zo een verhaal, maar schrijf er maar meer! Buurman... lijkt me leuk meer te lezen, je schrijft leuk! Groet Berno
3rd March 2006

hai
Nou, da's wel even anders dan de 30 cm sneeuw die nu hier ligt. Ben positief jaloers...fijne tijd en leuke contacten toegewenst seeyou, thirza.
12th March 2006

terug van weggeweest
Hoi Rob, Ik zie dat je voolop geniet, houden zo. Ik ben al weer terug uit NZ en al weer volop aan het werk. Groeten aan iedereen Marjan

Tot: 0.121s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0349s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb