122.den - yazd


Advertisement
Middle East
June 12th 2019
Published: June 16th 2019
Edit Blog Post

Doobedie rovnako ako vcera, po kvalitnych ranajkach len relax na ubytku.

Obed vybaveny vo fastfoode. Tentoraz davam spageti.

Podla navodu na wikitravel pochodujem na ulicu 10 farandi.

Na bus zastavke cakanie na bus smer terminal mehrab.

Sofer mi potvrdil destinaciu, dal som mu kovovu 5k r.

Ostatny ludia si len pipali karticky.

Jazda v pohode.

Sofer mi oznamuje, nech vystupim, podla mapy to vsak neni moj terminal (mozno zle oznacenie v mape).

Na mape je vsak zastavka a tam oznacenie bus do tower of silence.

Prechadzam nadchodom nad cestou na maly bus terminal miestnych liniek.

Na dve spytania sa ma ujima jeden clovek.

Na mobile mi ukazuje velku usa zastavu a prednou trump. Vravi usa nr.1

Ide so mnou k busu. Dava mi pipaciu karticku, vraj aby som nemusel platit listok, pri tom mu ukazujem, ze prachy mam. Nesuhlasi a tlaci mi ju do ruky.

Ok, chlapik odchadza, ja si pipam kartu a uz sa vezem.

Vyskakujem asi 200m od mojho ciela.

Vonku dobry vypek aj okolo 16.30

V okoli nove bytovky, par stromov a vyprahnuta krajina s horami v pozadi.

Parkovisko pred objektom prazdne.

Kupujem listok na tower of silence a hor sa na prieskum.

Par ruin budov, neake tie popisky aj v ang.

Lovim prvu iransku kesku, zbavujem sa tb a zacina stupanie po schodoch na velku okruhlu kamennu vezu.

Obieham slepeho japonca so sprievodcom a som na vrchole.

Vchadzam do kruhovitej veze bez strechy, v strede je velka jama kam sa v minulosti hadzali mrtvy. Tych obrali vtaci a kosti sa potom premiestnili inde.

Oproti je este jedna veza, ta je vyssia, vedie tam len prasna cesta ziadne schody.

Kocham sa vyhladom na cely yazd a okolie.

Este prieskum budov a nazad na zastavku.

Prichadza bus, vravi aby som siel na opacnu stranu cesty. Po 20.min prichadza moj spoj. Pipam kartu a uz sa veziem k terminalu odkial som vyrazil.

Cez obry chaoticky kruhac postupujem k blizkemu parku Haft-e-Tir Park.

Oproti parku je muzeum zrkadiel.

V parku relax pri fajn fontane.

I tu dohliada na poriadok miesta sbs.

Co ma prekvapila tabula zakaz stanovat. To je dalsia z oblubenych veci irancanov.

Nuz ale to im nebrani priniest si sem malu pojazdnu kuchynku a piknikovat.

Jedny rozprestreli regularny perzky velky koberec.

Po relaxe a sledovani ludi smer pesi ubytko.

No daleko som nezasiel. Zvabil ma kebab. Klasicky na tycke co sa orezava.

Hned teda davam.

Po dlhsej cakacke mi obsluha prinasa totalne napraskanu zemlu. Ledvaj som to do seba natlacil.

Riadne naplneny sa dorazam tocenou zmrzlinou.

Odchytavam bus a priblizenie sa k ubytku.

By ma zaujimalo kolko je kreditu na karte.

V obchode davam este predrazenu plechovku sladkej zbrndy a ubytko.

Naposledy prechadzam plnym bazarom a zalamujem.

Prat sa mi nechcelo.

Co sa tyka aut. Prevlada tu biela farba.

Naklady :

Spageti, mirinda 0.25l : 100k r
Bus 10farvandi st - bus to farhaj (stanica) : 5k r
Vstup tower of silence : 200k r
Tocena zmrzlina : 30k r
Kebab, cola 0.3l : 250
Tocena zmrzlina : 30k r
Plechovka 0.3l : 50k r


Advertisement



Tot: 0.581s; Tpl: 0.016s; cc: 8; qc: 40; dbt: 0.3008s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb