123.den - presun perzopolis


Advertisement
Iran's flag
Middle East » Iran
June 13th 2019
Published: June 17th 2019
Edit Blog Post

V klude do seba natlacene ranajky, zbalenie a vyplatenie ubytka. Nemali mi vydat tak mensia percentova zlava.

Baba ang nevedela, na otazku ako sa dostat na bus terminal mi vytocila majitelku, ta mi chcela objednat taxi. To som odmietol, sak mam pipaciu kartu.

Idem teda pesi az za zahrady dowlat abad k bus terminalu (na mape oznacene ako bus do Kherz abat)

Cestou reku kupim vodu ale nikde ziadny obchodik a to som siel po hlavnom tahu. Nakonec tesne pred terminalom jednu kupujem.

Na terminali sa pytam ludi ktora mhdecka ide na central bus terminal (ten na juhu, kam som prisiel)

Traja ludia a kazdy mi povedal nieco ine.

Ten treti ma poslal mimo terminal cez cestu.

Tu mi chlapik potvrdzuje zastavku, o par minut prichadza bus a chlapik mi ukazuje nech nastupim.

Pipam kartu a uz sa vezem na konecnu az k terminalu.

Tam vystupujem jediny.

Terminal velka budova, ludoprazdna.

Na info zistujem odkial idu busy do shiraz.

Informator ma hned vedie do druheho kanclu na pravom kridle budovy.

Spolocnost hamsafar.

Vip bus stoji 390 vs 350 do mestecka marvadsht co je blizko persopolisu.

Do odchodu mam este nieco cez hodinu, vyvalenie sa v tieny na lavicke.

Listok na bus mam opat necitatelny len vlnovky.

Na nastupisti a v buse cestujem prvy krat s turistami. Jeden par a jeden chalan.

Po vyrazeni fasujeme balicky s obcerstvenim (len dva snacky) voda tentoraz neni.

Vip bus je velmi pohodlny, usporiadanie 2+1, pohodlne siroke sedacky s kopou miesta na nohy. Dlha cesta v nom ubieha velmi prijemne. Je to na nieco sposob malajzijskych busov len bez prehnanej klimatizacie.

Ako sa blizime k perzopolisu okolie sa zacina zelenat a zltnut (obilie)

Par turistov vyskakuje na odbocke k persopolisu (asi 3km pesi).

Tak idem dole i ja, i ked som cestou rozmyslal, ze sa prevezem az do shirazu.

Nestacim sa po vystupeni ani spamatat a par uz sedi v aute a odchadza.

Nuz share nebude nic.

Nasqhe rustam uz nestiham. Su tam hrobky perzskych panovnikov v skalach.

Pochodujem po rychlostnej ceste.

Zastavuje mi auto. Vraj by ma i zobrali ale maju na zadnom sedadle velky televizor.

Este mi vravia, ze v persopolise (nie dedine) je hotel za 35€, co su podla nich pre mna smiesne peniaze, bo sak som z europy tak som bohac.

Pokracujem dalej, odpajam sa na bocnu cesticku.

Obcas po mne zatrubi auto.

Nalavo masiv zo skal, napravo zlatiste polia, v pozadi hory a zapad slnka.

Odchytava ma domaci, co tu chodi sledovat vtakov. Selfie, je uplne vo vytrzeni, ze sa stretol s bielou tvarou i ked moc biely som neni.

Prichadzam na dohlad arealu persopolisu. Ten je obohnany plotom,sem tam strazna budka.

Na aute ma dobieha pozorovatel vtakov a vyklada ma pri vstupe do arealu.

Tu kopa aut a ludi avsak listky sa uz nepredavaju, uz sa zatvara.

Prechadzam prvotny vstup, tu nikto nic nekontroluje,predavaju sa tu len listky, samotny vchod do arealu je nelogicky vzdialeny az asi 300m od kasy.

Persopolis sa javi ako dost velka plocha na preskumanie pozostatkov slavneho mesta, ktore dal do parady alexander velky.

Pri otazke priatelskych predavacov odpovedam macedonia a dodavam alexander great. Jebat vas kurvy ojebavcske.

Zistujem jedlo, kurvy chcu za falafel 150k, normalna cena je do 50k. Este kokot nezabudne dodat soo much cheap.

Na to ako kazdy ospevuje tuto pamiatku vybavenie pre turistov ubohe. Par obchodikov, okolie zarastene.

Podla mapy tu ma byt kopa altankov, reku pojdem zas na bezdomovca.

Idem do strazeneho arealu.

Tu opat pekny borovicovy les ale to je tak vsetko co tu je ok.

Lavicky povytrhane, altanky len hola konstrukcia, na zemi len beton, vsetko neupravene.

Sem tam piknikujucu domaci. Vodna fajka nesmie chybat.

Tak eee tu neostanem.

Neaka dedinka je vzdialena asi 3km.

Vydavam sa na cestu.

Po par desiatkoch metroch sa pri mne pristavuje auto.

Starsi chlapik so super ang.

Slovo dalo slovo a uz sa vezem do dedinky s tym, ze mi zozene ubytko.

Je tour guide, ubytko zohnal najskor za 500k ale pochvili mu volaju, ze neni ale maju dalsie za 700k r.

Ok, berem i to.

Cakacka na cloveka co ma pride vyzdvihnut.

Prichadza chlapik na saipa pickupe.

Guide chce odomna prachy za odvoz a vybavenie ubytka. Davam mu 50k to sa mu mali ale o tak dostane za mna proviziu.

Presadam do auta a hor sa do bocnych uliciek.

Prichadzame k poschodovemu domu.

Cakacka na dalsieho cloveka, to je uz finalny clovek.

Fasujem apartman na poschodi. Dve izby, kuchyna a sprcha so zachodom na vonkajsej chodbe.

Klima a velka telka s kablovkou nesmie chybat.

Nevyhoda je, ziadna postel. Budem spat na iransky sposob, na koberci. Su tu deky a podusky.

Zatial moje naj ubytko v pomere cena/vykon.

Majitel je uplne happy, ze prenajal tento naozaj velmi pekny apartman. Doslova bozkava peniaze co som mu dal.

Po zlozeni veci smer blizka hlavna cesta kde boli jedla.

Dole stiham este druheho sprostredkovatela. Naklada ma do auta a vyhadzuje pri fastfoode.

Davam hambac a pepsi. Pepsi ladova, co okamzite posoby na moje hrdlo a je mi fakt este horsie nez bolo.

Hambac mi nestaci a objednavam este pizzu.

Na nu nekonecna cakacka. Sprostredkovatel furt cakal so mnou. Som ho posielal i prec no nesiel.

Mensie pokecy s obsluhou (furt to iste).

Mam pizzu. Davam 500k reku mi este nieco vydaju, nevidali nic. Pizza mala avsak kopa prilohy, maso, syr, hriby….

Kecup v sackoch odmietam.

Sprostredkovatel ma vyhadzuje pred ubytkom.

Tu mu zrejme neaky miestny vravi, preco ho neposikoval k nemu.

Tento chlapik na rozdiel od tour guida nechce nic.

By ma zaujimalo nakonec kolko penez zo 700k r ostalo skutocnemu majitelovi ubytka.

Pustam sa do pizzy, polovicku odkladam na ranajky. Som full.

Hrdlo ma dost boli.

Dnes sa opat ukazalo, ze problemy neexistuju. A ked hej, vyriesa sa same. Staci to len nechat plynut.

Naklady :

3xkalout hostel, 6dorm, share sprcha, wifi, ranajky : 2.05mil r
Nakup : 70k r
Pepsi plech 0.3l : 26k r
Vip bus yazd - marvdasht (12.30 hamsafar ) : 350k r
Auto z persopolis do ubytka : 50k r
Apartman pri perzopolise : 700k r
pepsi 0.2l, hamburger, pizza : 500kr


Advertisement



Tot: 0.071s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 27; dbt: 0.0342s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb