120.den - yazd


Advertisement
Middle East
June 10th 2019
Published: June 16th 2019
Edit Blog Post

V noci som sa par krat zobudil, bud na hmyz alebo kvapky dazdu (asi 4)

Zima v noci nebola.

Ako sa vonku uz zaplo svetlo, v parku sa zacali objavovat rychlochodzari a i par cviciach na vonkajsich strojoch.

Kukam do mapy a blizko hrad kheirabad.

Prazdnymi ulickami smerujem k nemu.

I tu je kopa domov hlinennych vratane hradu. Z neho vidim len opevnenie, dnu sa neda dostat, zavrete.

Smer 10km vzdialene centrum.

Dalo sa ist aj mhdckou ale mam kopu casu a vonku okolo 600 je prijemne.

Stare hlinenne domceky neskor striedaju normalne domy.

Premavka uz dost husta, co je citit na vyfukovych plynoch. Obcas sa mi velmi zle dychalo.

Vsetko este pozatvarane mimo malych pekarnicky kde piekli tenky kruhovy chlieb.

Ten hadzali na syta a ludia si ho brali.

I tu zeny maju cez seba cierny dlhy zavoj.

Stare zeny su oblecene cele v ciernom.

Prechody cez cestu su tu bezpecnejsie nez na severe, dokonca i druhe pohlavie je tu krajsie.

Parkujem vo velmi peknom parku national garden. Docapovavam vodu a relax na lavicke.

Z budovy vedla hra hlasno moderna iranska hudba.

Lahinam na lavicku, reku este pospim. Prichadza securiti, tu sa lezat nesmie. Takto upozornuje i inych neznalcov.

Po relaxe sa vnaram do stareho mesta, tu opat stare hlinenne domceky, uzke ulicky, bazar, tradicne nobl ubytka.

Obcas sa mi prihovaraju ludia.

Vzdy je to takto, odkial som a ci sa mi paci iran. Po odpovediach ma vitaju v tejto krajine. Vsetko ako cez kopirak, kazdy sa pyta ci sa mi tu paci.

Kupa kolacikov, v bukse uz len nieco pod 0.4€.

Zhanam zmenaren, podla lp mapy ju nenachadzam, pytam sa ludi, kazdy ma posiela inde.

Nakonec idem do vytipovaneho ubytka amir chaghmag hostel.

Tu mi ponukaju singel s fanom a share kupelkou za 500k r. Cena super, lenze do okna svieti vychadzajuce slnko a uz cul (800) je riadne teplo. Ktovie ake peklo by v izbe bolo neskor.

Majitel ma smeruje doprava, vraj tam bude zmenaren. No nic nenachadzam.

Nazad cez cestu do stareho mesta a bazaru.

Ten sa pomalicky prebudza, v zlatnictve zistujem zmenu penez. Nic avsak na mape mi ukazuje lokaciu zmenarne. Pouziva waze, ulice neoznacene tak rada nahovno. Na mojich mapach to nevedel najst.

Vzdavam to a idem do dalsieho ubytka v starom meste.

Vsade ang znacenie k atrakciam.

Goodfeeling je dalsi moj tip. Bucham na dvere, otvara mi buzik a hned medzi dvermi ma schladuje cenou 18€.

Kalout hostel, tu dorm za 750 , znizujem to na 700 i ked velmi tazko.

Dorm v podzemi takze chladno, v cene su aj ranajky. Na izbe jeden clovek.

Prachy sa tu daju zamenit, kurz 152k ale az poobede.

To nevadi, davam sprchu a o 9.00 zalahinam.

Budim sa o 7hodin neskor.

Na ubytku nikto nie je, tak smer uzke ulicky.

Bazarom sa dostavam pred mesitu jameh.

Bazar je napraskany jednym zlatnictvom vedla druheho.

A ludia kupuju.

Rozne vyrobky, dokonca sa tu daju kupit i zlate pliesky.

Pred mesitou je hlavna tur.ulicka.

Kabelky, satky, topanky. Vsetko sa postupne otvara ako sa zvecerieva.

V jednej tour agency zistujem vymenu penez. Posielaju ma smerom na sever na hlavny tah eman khoenmi. Zmenaren sa vola safri, neskor zistene, ze je zkreslena i v mape. No este je siestova pauza, otvaraju az o 19.00

V zelovoce kupujem hrach. Este, ze je lacny, vo vacku uz len 8k r.

Zrelaxovat sa chystam do parku daneshjoo.

Na mape zaujala oblukovita vodna plocha.

Cez cestu sa tu oproti severu prechadza v pohode. Vodici su neni az taky jebnuty.

V parku kopa borovicovych stromov. Odocivajuci ludia.

Vodny obluk je umela draha pre kajaky.

Prave sa tu rozcvicuju satkove hlavy. Najskor cvicme v rytme na susi a potom sup do kajaku a ide sa na to.

Do parku ako vsade v irane po zmierneny teploty sa zacinaju stahovat domaci.

Koberec na zem, bomba, cajnik, hrnec a piknik moze zacat.

Nieco pred 1900 sa poberam do zmenarne.

Tu fajn obsluha, otec so synom. Kuzr velmi priaznivy 154, hned zamienam 150€. Zbytocne vela, nuz musim minat.

S milionmi vo vacku sa rozsupujem a davam tocenu zmrzlinu. Vynikajuca.

Zmrzlinarov je tu dost, hlavne v okoli mesity.

Po dezerte sendvic.

Prechadzka ulickami.

Amir chamqaq je pekne nasvietena budova, pred nou fontana a kopa ludi.

Na dopravu dozeraju policajti.

Smer bazar.

V krytom komplexe kvanta ludi. Da sa tu zohnat vsetko, hrnce nevynimajuc.

Na konci bazaru (fakt neviem na ktorom), na mna krici rodinka z minicoffeshopu.

Len tri stoli.

Ang moc nevedeli.

Davam kapucino a k nemu kolacik.

Rodinka odchadza, ja este dopijam a dojedam.

Pri plateny prijemne prekvapko. Rodinka to za mna zatiahla.

Prechadzka nocnimy hlinennymi ulickami.

Obieham hlavne top, vsetko vsak zavrete.

Zastavka v jednom domceku, kde je na prizemy predajna obrazov a hore mini restika.

Davam caj,k nemu mi davaju i med na palicke.

Po relaxe na streche nazad do uliciek.

Pristavuje ma jeden par. Opat ziadna ang.

Na mobile mi ukazuju, ze boli krmit tulavych psov.

Relax pri hradbach pri chipsoch a pepsi.

Chipsy, pepsi a kecup, to su top popularne pochutiny irancanov

V parciku okolo 2300 klasicky full.

Male deti sa blaznia na preliezkach,ostatny piknikuju, hraju bedminton, ping pong.

Po relaxe spletou uliciek na ubytko.

Tu po sprche a vianocnej matke spanok.

Domov po 2mesiacoch dorazili pohladnice z malajzie.

naklady

Vymena 150€ = 23,1 mil r

6xkolacik : 50k r
hrach 0.5kg : 28k r
Tocena zmrzlina : 20k r
Sendvic,napoj 0.2l : 100k r
Caj : 50k r
Nakup : 55k r (chipsy, pepsi plech 0.3l)


Advertisement



Tot: 0.789s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 48; dbt: 0.2915s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb