Dubai

Burj El KhalifaBurj El KhalifaBurj El Khalifa

Hoogste gebouw ter wereld
Geo: 25.27, 55.33

Zaterdag 29 januari.

Na een vlucht van 6u30 en een half uurtje vertraging zijn we rond 1u 's nachts aangekomen in Dubai. Het was een beetje vreemd om met Emirates te vliegen. Toen de piloot in het Arabisch begon te spreken, dacht Frieda al dat het vliegtuig gekaapt werd.

Zondag 30 januari

Vandaag hebben we de stad Dubai wat verkend. Het was wel even wennen van -4 graden naar 26 graden, maar dat ben je snel gewoon 😉 We zijn met de ultramoderne metro van Dubai naar Burj Khalifa gereden. Dit is het hoogste gebouw ter wereld (828m, 140 verdiepingen).

Met een heel snelle lift ging het naar de 124ste verdieping, waar de "At the top experience" is. Op die hoogte heb je een schitterend panorama over de stad. Er hangt hier heel wat smog, en dat was boven duidelijk te zien. Het zal zeker te maken hebben met de vele auto's en het warme, droge klimaat.

Per taxi zijn we daarna naar het Jumeirah Palmeiland gereden tot aan het Atlantis hotel. Palm Jumeirah, zijn kunstmatig opgehoogde eilanden in de vorm van een palmboom. We hadden van daaruit ook een mooi uitzicht op het Burj Al Arhab hotel, het 7
Dubai PanoramaDubai PanoramaDubai Panorama

Dubai vanuit hoogste gebouw ter wereld
sterren hotel van Dubai. Wij zijn maar terug gekeerd naar ons hotelletje waar je tenminste een kamer vindt, die goedkoper is dan 1000€ per nacht, maar we hebben dan ook geen privé butler zoals in het Burj Al Arhab.

In de late namiddag hebben we nog gerelaxed en wat gezwommen. Wezijn weer klaar voor de 2de etappe onze trip.
Morgen staan we vroeg op voor een 21 uur durende vlucht Dubai-Bangkok-Sydney-Christchurch.
Dinsdagnamiddag komen we toe in Nieuw Zeeland en zullen we 12u voor zijn op de Belgische tijd.

Hotel: Sheraton Deira, Dubai
Lunch : The social House, Dubai Mall (mooi uitzicht op Dubai fountains en Burj El Kahlifa)
Dinner : Sheraton Deira
Bezienswaardigheden : Burj Khalifa, Monorail Palm Jumeirah, Dubai Fountains

Burj Al ArabBurj Al Arab
Burj Al Arab

Het zevensterrenhotel van Dubai

25th January 2011

Een heel prettige reis Rudy en Frieda, geniet ervan x
31st January 2011

Hier is het nog altijd -4, dan zitten jullie beter met 26?. Jullie zijn klaar voor de 2de vlucht, hopelijk zit je wat confortabel want zooooo lang vliegen. Tot vlug x
1st February 2011

Neem als je terug komt maar wat 'graden' mee, die kunnen ze daar wel missen met 26?C, en die kunnen we hier heeel goed gebruiken !Nog veel plezier xxxxxxx
1st February 2011

Even vergelijken: Belgi? = kil, guur, -3?... maar smog hadden we de laatste twee dagen ook! We zijn hier heel benieuwd naar Nieuw Zeeland.

Tot: 0.104s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.045s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb