Calgary City

North America » Canada » Alberta » Calgary
September 7th 2010
Published: July 30th 2017

Geo: 51.0451, -114.063

De laatste autorit naar de eindbestemming van onze vakantie : Calgary. Van hieruit zullen we overmorgen terugvliegen naar huis.

We zijn gestart met een wandeling door Johnston Canyon. Een heel populaire wandeling, maar we zijn ondertussen al wat gewoon hier.
Het was mooi en we hebben weer enkele mooie watervallen gezien.

Daarna hebben we nog enkele stops in Banff ingelast, iets minder spectaculair, maar toch de moeite.

Banff is een charmant toeristisch dorpje tussen de grote pieken van de Rocky Mountains. We zijn naar het cave en basin historic site, zwavelhoudende warmwaterbronnen gereden. De gebouwen waren wegens renovatiewerken gesloten, maar de bronnen konden we wel bezoeken.

Daarna zijn we nog naar de hoodoo's gaan zien. Dat zijn echter rechtopstaande gesteenten die er wat vreemd uitzien. Lijkt wat op stalachmieten uit een druipsteengrot maar dan midden in een bos.

Tegen 3 uur kwamen we aan in ons hotel en we hebben er wat in het zwembad gezwommen om te ontspannen.

Morgen gaan we de stad verkennen.

Tot: 0.102s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.0415s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb