183.den - Goreme, Avanos


Advertisement
Turkey's flag
Middle East » Turkey » Central Anatolia » Cappadocia » Göreme
March 8th 2013
Published: June 29th 2013
Edit Blog Post

Rano opat budicek novymi ludmi,odchodom japonca co isiel na balon a opat nechal otvorene dvere.

Na ranajky som si dal rekordne 5 zemiel,zabalil si susene ovocie a vajco do servitka a isiel si lahnut na izbu.

O 9/50 som vypadol z izby,vyplatil som svoj ucet,4 noci a 2x nudle,dostal som mega zlavu z uctu 2l a pobral som sa smer avanos.

Podla recepcneho mal ist bus do avanosu za 10.min,tak to nemalo zmysel ist stopovat. Premavka riedka,tak ktovie kolko by som nakonec stopoval. Na bus zastavke si ku mne prisadli dve aziatky,ktore mali rovnaku cestu. Ale ako to byva zvykom u zien, zacali stresovat ked bus meskal 5.min a sli na taxik. No nastupit do nho nestihli, bo akurat prichadzal bus,tak som na nich zakrical a uz utekali nazad.

V buse sa plati soferovy ale az pri vystupovani. Vystupil som v centre mesta,aziatky pokracovali az na konecnu.

V buse zistene,ze som zabudol uterak na izbe. Po vylete sa tam vratim,som zvedavy ci tam este bude.

Avanos je onicom mesto,nic zaujimave,nevim co sa tu francuzovy lubilo. Vyhoda je akurat to,ze je tu kopa domacich a minimum turistov,vdaka comu su aj ceny jedal priaznivejsie.

Je tu fakt kopa obchodikov s hlinenymi hrnacmi ale ozaj nic ine co by ma zaujalo.

Sadol som si teda na lavicku v parku pri vode a vychutnal slnecne luce. Pohodika. Posedel som si tu hodinku,dalsiu hodinku som si posedel na druhej strane rieky a siel sa nazad najest do mesta. Most cez rieku bol super,clovek ked po nom isiel tak sa cely hupal. Po vstupeni na pevnu zem som mal chvilu neisty krok.

Na jedlo som si dal kebab v pite,zapil to oblubenym ayranom a rozhodol sa,ze 10km absolvujem pesibusom.

Po ceste som presiel cez mini trh,ovocie,zelenina a handry,potom zastavba rod.domov a nakoniec len cesta. Isiel som po polnej ceste slimacim tempom, prsiel som cez dedinku Cavusin a potom uz len cesta do ubytka. Trasa nic moc som cakal,ze ma cesticka zavedie do hor a prejdem to tade ale nic nebolo.

Bohuzial po prichode do ubytka sa uterak nenasiel a to este recepcny vyhadzoval spinave pradlo ci ho tam nahodou upratovacka nehodila.

Cul sa nemam do coho utierat,sakra ale sak uz len dve noci,hadam v dakom ubytku bude uterak.

Z ubytka smer supermarket Dia na konci dediny smer avanos,nakupil som mini zasoby do busu a tuniakovu konzervu s bagetou,ktrou som zjedol vonku na lavicke pri vyschnutej rieke v strede mesta.

Este spraveny vyber 130l,to by mi malo uz stacit,ak nie tak zamenim par euracov co mi este ostalo. V HSBC bankomate sa dali vybrat aj dolare a aj eura,s tym som sa stretol prvy krat. V okoli boli este dva bankomaty ale bol na nich napis,ze v pripade zozratia karty mi v banke nepomozu a treba volat na dake cislo,to ma odradilo a vybral som teda prachy v HSBC bankomate. Vsetky ATM su pri bus stanici.

Teraz cakam v predajni listkov,chlapik tu ma ohrievac pusetny na plne gule,dalo by sa tu chodit aj v plavkach.

Mam volake tlaky v bruchu,zachod tu nevidim,zeby som si zopakoval indiu a prebehol len cez cestu 😊

Bus prisiel s malym meskanim,mezdi tym chodili dalsie busy zvacsa do istanbulu. Posadili ma na uplne ine miesto nez som mal na listku ale sedel som aspon sam. Busy klasicke ako unas,na malajzijske asi nema nikto. To znamena ,ze som mal malo miesta na nohy,chvilu vedla mna sedel maly zasran ale potom si odsadol.

V buse som sa moc nevyspal,stale som sa budil.

naklady

vyber - 130 l = 56,83eura
poplatok za vyber - 1,2 eura
ubytko dorm cave 4x dormitory s ranajkami - 92l
2x nudle v kelinku - 8l
bus goreme - avanos - 2,5l
kebab v pite + ayran 0,2l - 4l
nakup - 13,9l

foto
http://min.us/mePCz6NVwOoHf


Advertisement



Tot: 0.731s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 51; dbt: 0.3824s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb