184.den - Pamukkale, Hieropolis


Advertisement
Turkey's flag
Middle East » Turkey » Aegean » Pamukkale
March 9th 2013
Published: June 29th 2013
Edit Blog Post

Rano sok,budim ma steward aby som a pripravil na vysadok. Kuknem na hodiny v buse, 4/00. Berem batoh, vystupujem do zimy,steward ma naviguje do minibusu, konecne zas v teple, chvilu cakame na dalsi bus ,z ktoreho doberame posadku. Vyrazame minibusom z Denizli do dedinky Pamukkale.

Kontrolujem cas,podla mojich hodiniek je uz 5/00. Mi to bolo hned divne,ze by sme boli o hodinu skorej v denizli.

Minibus nas vyhadzuje v spriaznenom hoteli artemis youruk. Vacsina ludi tu ma aj rezervacie. Ja cakam lobby kym vyde slnko a planujem ist na prieskum ubytiek. Prichadza chlapik,ponuka mi dorm za 20l,podla hostelworldu tu ma stat 22l, podla wikitravel 21l,tak to berem.

V istanbule stoji dorm 10euro (tam kde som spal ale my sme mali izbu pre 4, cena neviem, sestra zaplatila,ze nech spim konecne v poradnom ubytku),ostatny ludia co som sa bavil v goreme mali dormy v istanbule za 8 euro ale zas neboli na taksime. Aj ked je toto azijska cast,ubytka nefunguju ako v JV azii. Tu ma asi 80%!l(MISSING)udi uz dobredu objednane ubytko bud cez hostelworld alebo inu stranku, zjednavanie moc nefunguje (teda aspon u mna),zvacsa su v cene aj velmi vydatne ranajky (nie ako tie srackove ranajky v singapure,Kl,kde bol len toast a maslo, arasidove maslo, dzem). Vsade davaju olivy,syry,salam,zeleninu,masla,nutelu,sem tam ovocie,caj a kopu peciva.

Lahol som do postele,cestou som este minul bazen,skoda,ze neni teplo,hned by som sa tam bachol. Na izbe je kupelka a pat posteli. Ked som uz bol v najlepsom doslo japonske hovado a zobudilo ma. Opat zaspavam, pochvili ma zas budi, isol sa sprchovat a volaco sa mu nelubilo na sprche tak to bol reklamovat, nechal rozcapene dvere. Po chvili dosol udrzbar a menil tocku. O 9/00 sa definitivne budim,o 10/00 idem kuknut hlavnu atrakciu travertinove terasy.

Hovado nechalo osrany hajzel,v Goreme sa mi tiez nejavili japonci moc ohladuplny. Zatial som s nimi ako spolubyvajucimi nespokojny ale mozno som mal len smolu na hovada.

Cestou k terasam ma odchytava clovek z restiky a ponuka mi na ranajky mini sendvic za 5l, dobre drahe a on na to,ze co chcem vsetko zadarmo. Pako. V meste som neskor nasol kebab za 3l.

Vstupne na terasy je 20l,uz to je citit ,blizim sa k drahej europe. Pcham listok do citacky, nepusta ma to,prichadza sbs,jemu sa to dari a sup uz som v areali. Po 20m sa musim vyzut,bo na terasy sa nesmie ist v obuvy,iba bosy,este ,ze voda co tu vyviera je horuca,inac by som fakt zamrzol.

Su tu asi 4 bazeny kde sa da ist omocit,len si sadnut a vychutnavat vrelu vodu. To nerobim, vonku je na moj vkus zima.V hornom bazene sa santia len male deti. Dostavam sa na vrchol, nasadzujem topanky a prechadzam sa po drevennych chodnikoch co su nad terasmi. Vidim len prazdne jazierka,voda je len umelo privadzana na hlavny vchod k bazenikom. Sklamanie, na fotkach to vyzeralo omnoho lepsie,v letakoch su teda riadne stare fotky.

Od teras sa presuvam k starovekemu mestu Hieropolis. Je to v cene vstupneho. Same anticke zrucaniny, lepsie nez terasy. Pohybuje sa tu kopa ryzakov. Prezeram si starobile hrobky, podstupujem vystup na kopec ku kostoliku a zakotvujem v starom amfiteatri. Ten je paradny.

V areali sa nachadza este muzeum ale do nho chcu dalsie vstupne 5l,nasrat.

Prechadzka nad terasamy,sledujem ako tu stare zeny na nich nieco doluju s malymi krompacikmi a su nan ich obute,hlavne,ze po hlavnej trase sa obuti ist nesmie. Fakt je to tu zdecimovane,pred par desiatkami rokov to tu mohlo byt paradne ale teraz slabota za velke prachy. Dalsia blbost zapisana v UNESCU.

Nazad som sa vydal hlavnym vchodom pre tour,tu kopa ludi a busov. Prvy vstup je priamo v meste,od mojho hotela zrhuba 10min pesi.

Pre druhy vchod som sa rozhodol kvoli keske co bola v blizkosti. Ta sa mi podarila najst az po pol hodine,lezenia po kopci,skalach. Fakt nechapem naco na taketo dobre miesta davaju velkost mikro (obal z filmu do fotaka) a nedaju tam poriadnu krabicu.

Predomnou asi 2,5km cesta do dediny,cesta obchadza cely areal. Na kopcoch som videl past sa ovce,fajnove to vypadalo. Cestou predbieham stareho nemcura,zistuje ci ide spravne do dediny,to mu potvrdzujem.

Pod terasami je velke jazierko,v blizkosti ma byt dalsia keska,ta v pohode najdena. Nechavam tu dalsi TB.

Tulam sa po dedine. Po okrajoch byvaju chudobny obyvatelia,inak su v meste same hotely. Dalsie turisticke mesto.

Nachadzam pekaren,davam si tasticky plnene syrom a niecim nedefinovanym. Vecer sem asi este skocim na dalsie pekarske vyrobky. Je to blizko dalsej kesky,ktora sa nedala odlovit,bo akurat tam nieco opravovali.

V cestovkach zistovanie ceny busu/vlaku do Selcuku,vsade rovnaka cena 25l. Podla netu by mal vlak stat 15l + 3l dolmus do denizli. Tak je to jasne ide sa vlakom po vlastnej ose. Dolmus stoji blizko mojho hotela na mini namesticku,kde su vsetky cestovky. Tu som nasiel aj lacny kebab za 3l,spageti tu maju za 5l,treba ist od cestoviek mini ulickou na sever smerom k mesite.

V lobby som kukal futbal (jedno z nabozenstiev v turecku),popijal gratis caj. Jeden z recepcnych vie japonsky a dost mu to ide.

Japonec co je so mnou na izbe ide z turecka do egypta ale moc nekomunikuje, mozno nevi anglicky,nie ze by som ja vedel ale aspon sa snazim.

V plane uz len vecera a spanok.

naklady

vstup terasy + hieropolis - 20l
syrova tasticka + plnena taticka - 1,75l
kebab v bagete - 3l
ayran 0,2l - 1l
ubytko Hotel Artemis youruk dorm s ranajkami a bazenom - 20l
kebab v bagete - 3l
ayran 0,2l - 1l

foto
http://min.us/mw3vcifSe7fVo


Advertisement



Tot: 0.689s; Tpl: 0.018s; cc: 13; qc: 43; dbt: 0.4072s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb