185.den - Denizli, Selcuk


Advertisement
Turkey's flag
Middle East » Turkey » Aegean » Selçuk
March 10th 2013
Published: July 3rd 2013
Edit Blog Post

Lahol som uz o 20/00, pred tym som si ale este dal medicinu v podobe coldrexu. V noci som nemohl spat,stale na mna utocil komar.

Na izbe bola riadna zima (mozno ani nie,mozno som mal horucku),spal som v ponozkach a natelniku,riadne zababuseny.

Rano behnutie na dalsie vydatne ranajky,fakt klobuk dole pred turkami. Cakali ma svedske stoly s mega vyberom roznych druhov syrov a oliv. Najlepsi bol korenisty syr .Nalial som do seba 2 silnejsie caje (3/4 caj,1/4 voda), k tomu 6 sendvicov. Skoda ale ,ze nebola v ponuke nutela.

Po jedle klasika, zbalenie sa, odovzdanie klucu a smer dolmus.

Na mini namesticku ma hned odchytil clovek z cestovky nech si idem k nim kupit priamy listok do Selcuku. To som samozrejme odmietol,chlapik teda aspon poradil, ze sa nemusim trepat na bus stanicu (5.min chodze) ale dolmus stoji aj na mini namesticku.

Dolmus prisiel za 15.min a mohlo sa vyrazit smer Denizli.Dolmus bola nova dodavka pre 16 ludi. Cestou sa zaplnil do posledneho miesta,za jazdu sa platilo az pri vystupovani. Cena 3l.

Vystupil som pri zel.stanici,je pekne vidiet uz z cesty,mala stanicka ako u nas,len modernejsia. Vodic mi pri vystupovani nieco hovoril ale nerozumel som mu,turecky este neviem.

Na stanici kupeny listok na vlak s mensim problemom,bo akurat tam bol pristaveny vlak a predavac si myslel,ze chcem ist na nho a zrejme mam pomotane nazvy miest,musel som mu vysvetlit,ze idem az na 12/50 do selcuku. Tak mi ho nakoniec v predstihu par hodin predal.

Prave teraz sa vyhrievam v mini parciku na lavicke. Mesto zatial nezaujimave ale presiel som iba jednu ulicu. Zistene,ze som vybral zbytocne vela penaz. Postup chripky pokracuje,uz ma zacinaju boliet oci. Ked dojdem do Slecuku,dam dalsi coldrex a sup ho do postele. Zajtra v palne kuknutie mestecka Efes,vecernym vlakom presun na letisko,tam prespim a hor sa do istanbulu,vymena lietadla,smer vieden,busom do ba,ktory ide kazdych 30.min a dalsim busom domov.

Z parku som sa vybral na prieskum dalsej hlavnej ulici,dostal som sa k mesite pri ktorej som na slnecnej lavicke vypil ayran a zjedol kinder pinguin,kupeny v blizkom markete.

Potom smer zel.stanica. na obed zasavenie v rodinnej restike. Uz som dlho nemal ryzu, tak som si ju musel dat. K tomu masove valceky,samozrejme nesmelo chybat gratis pecivo a dokonca gratis salat.

Na stanici uz cakala kopa ludi,ale nebol problem si sadnut na lavicku a cakat na prichod vlaku.

Vlak je paradny moderny,je tu tv,v ktorom dokolecka ide dokument o tom ako treba chranit zivotne prostredie. Kazdu zastavku hlasia v rozhlase,pri mojej ma dokonca dosiel upozornit sprievodca aby som nezabudol vystupit. Zrejme tu jazdi dost blblych turistov co nasadaju do zlych vlakov a nevedia kde vystupit.

Blbo som si sadol,mam pokazeny odkladaci stolik co je umiestneny na sedacke predomnou. Vedla mna si sadla starsia zenska co sa vkuse modlila.

Okolie nezaujimave az na posledny usek,to sme sli cez hory a cez tri tunely,to bola ina podivana. Vonku sa obcas mihli pomarncovnikove sady.

Stanicka v Selcuku taktiez malicka. Vonku konecne uz teplo a slnecno,skoda,ze som sa opat spoliehla na predpoved pocasia,malo tu byt zamracene a prsat,keby vim tak tu ostanem dlhsie a tomu prisposobim aj odlet z turecka. Fajn relax mestecko.

Zacalo hladanie ubytka,v prvom vytipovanom chceli 25l za dorm,mal poslednu volnu postel,zlavit nechcel,tak nic teda. Mensi problem s orientaciou a nakoniec presun k miestu kde ma byt kopec ubytiek. Dalsie dve ubytka a rovnka cena za dorm,zjednavanie nic. Potom sa na mna usmialo stastie a dostal som za 25l vlastnu izbu s kupelnou a dvojpostelou,samozrejme ranajky k tomu a na uvitanie kavu. Moje posledne ubytovanie v turecku.

Po ubytku nakoniec ziadne lezanie v posteli a sup ho do mesta. Kopa restik a neuveritelne mnozstvo hrackiarstiev. Na jedlo som nakoniec zakotvil pri bus stanici,videl som tam kopu ludi,tak reku dobre bude,neskor zistene,ze to bola kopa mladych turistov,tak ziadne lacne jedlo sa nekonalo. CIm idem viac na zapad , tym su porcie mensie a drahsie.

V centre v mini parku su staroveke ruiny,fajnovo to vyzera.

Po navrate na ubytko skypevonie (free wifi v ubytku) a vypytie coldrexu. Maly chalan,syn majitelky asi 7 rokov spravne pochopil aby mi do hrnceka nacapoval horucu vodu. Cela rodina fandi besiktasu,co potvrdzujem aj erb na ich dverach. Malemu hned zaziarili oci ked som spomenul holosko a slovakia.

Spchu som vynechal,sa mi nechcelo,sak nech aj tak mi uz veci troska smradia,mozem aj ja.

V noci opat zima,zakril som sa dvoma dekami,zalahol som opat skoro o 20/00,prizanky choroby inak si to neviem vysvetlit.

naklady

dolmus pamukkale - denizli - 3l
vlak denizli - selcuk 12/50 - 14,5l
nakup - 2,7l
ryza,maso,salat - 7,5l
ryza,obloha,kebab na placke - 10l
coca cola 0,25l - 2l

foto
http://min.us/mw3vcifSe7fVo
http://min.us/mpxW3ULXIeJIS


Advertisement



Tot: 0.066s; Tpl: 0.015s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0301s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb