186.den - Selcuk, Efes, letisko Izmir (Adnan Menderes)


Advertisement
Turkey's flag
Middle East » Turkey » Aegean » Selçuk
March 11th 2013
Published: July 3rd 2013
Edit Blog Post

Rano som si polezal, vykonal posledne holenie mimo domova a vybral sa na ranajky.

Jedlo bolo fajn, prakticky vsetko to iste ako inde akurat tu boli aj 2 jahody a miesto caju som si dal zaliat coldrex.

Pri stole zoznamenie sa s turkom Mustafom, ktory sa zaobera skumanim roznych pozitivnych/negatovnych vln co sa vyskytuju na roznych miestach sveta. Pri Selcuku je akurat take miesto, vcera tu vraj bolo kopa blaznov co si myslia,ze pride vesmirna lod a zoberie ich do raja. No neprisla,fakt prekvapenie 😊 Jeho vzorom je slovak Nikola Tesla. Si to trochu poplietol so Srbskom ale sak slovan jak slovan. Fajn chlapik inak tento mustafa.

Po ranajkach spraveni check out,batoh nechani v penzione a smer efes. Cakal ma konecne dalsi teply, slnecny den (cca 15 stupnov)

Cestou som sa zastavil este v blizkom info centre. Vyfasoval som gratis mapku a odchody vlakov zo selcuku. Mapu na treking nemali,som mal v plane si spravit mensi prieskum hor ale bez mapy som si netrufol,bo trasy su tu neni niako znacene i ked ma este posielali do dakeho obchodu s outdoorom ale ten bol dost mimo,no nist teda. Inak velmi ochotny ludia,odporucam sa tu zastavit. Info centrum je po ceste do efesu na pravej strane hned za krizovatkou,ktora je pri otogare (bus stanici)

Odtialto som uz pokracoval pesibusom do efesu,cca 4km. Pesi som isiel kvoli zastavke v chrame Artemis,ktory je od info centra zhruba 1km. V davnych dobach tento chram patril k jednym zo siedmych divov sveta, dnes po nom ostal len jeden stlp a aj ten vsticili nedavno. Inak je tu len kopa kamenia a predavaci pohladnic. Mal som stastie,bo akurat tu nebol ziadny organizovany zajazd turistov, tak som si v klude pofotil kamene,pokukal korytnacky co sa tu cvachtali vo vode a siel smer efes. Pri odchode sa sem akurat dovalil bus s nemeckymi turistami,predavaci pohladnic sa hned potesili a uzaj sa vrhli na svoje obete.

Cesta bola fajn,slo sa stromovou alejou popri viniciam. Skoda,ze stromy este neboli zelene, bolo by to uplne genialna prechadzka.

Pri odbocke na efes postavali taxikari ale stacilo raz pokrutit hlavou a neotravovali.

Pred brany efesu som sa dostal polnou cestickou. Bohuzial v pokladni mi nedali studenstku zlavu (dava sa iba tureckym studentom),tak som sa na nich vyprdol. 25l sa par balvanou platit nebudem, stacili mi tie co som videl v Pamukkale. Pred pokladnou bola ulicka plna stankov so suvenirmi a plno sprievdcov,ktory ponukali svoje sluzby. Dalsie mega turisticke miesto.

Odtialto som putoval k jaskyny sedmospacov cca 2km. Cesta fajn znacena, kopiruje hradby efesu resp plot, vsimol som si v nom aj par dier ale sral som na to.

Jaskyna sedmospacov je cela ohradena pletivom,vidiet su len hrobky,maju tu byt aj katakomby, no bohuzial neda sa tam dostat. Nazov jaskyni vznikol podla par ludi co sa tu skovali pred prenasledovanim, zaspali, medzi tym ich zamurovali. Zobudili sa pri mensom zemetraseni,zistili,ze prespali par storoci,zomreli a ludia ich tu pochovali. Tak vravi legenda v mojom skomolenom vysvetleni.

Dalsie kroky smerovali k odloveniu kesky, z ktorej mal byt paradny vyhlad na cely efes. Dostal som sa k neakemu kostoliku, opat oploteny, pokracoval som dalej po hlavnej ceste az som skoncil pri druhom vstupe do efesu. Po zisteny umiestnenia kesky som sa jej vzdal,bolo to fakt daleko a do dobreho stupaku, na to som uz nemal sil.

Vidal som sa teda nazad po tej istej ceste,okolo rozne sady a vinice. Zbadal som vedlajsiu cestu, na reku skratka, no prt makovy, dostal som sa k riadne pachnucemu potoku a dalej sa nedalo, tak zasa nazad na cestu. Po chvili opat dalsia bocna cesticka,sli po nej aj ludia,tak som ich sledoval. Tentokrat to uz bola skratka, vynoril som sa na cintorine , ktory je oproti artemis chramu. Na cintorine kopa ludi, zomrel niekto moc popularny,bo fakt neskutocne davy,popri ceste strasne vela aut a dokonca aj busy.

Pokracoval som dalej na hrad. Cestou stretnutie s vedcom mustafom. Nakukol som do Isa Bey mesity,ktoru prave opustala organizovana skupinka turistov. V mesite neskutocny klud, po oddychy smer hrad. Pred mesitou par stankarov so suvenirmi.

Vstup na hrad bol 8l,resp na hrad sa dostat nedalo,iba k pozostatkam baziliky st.johna, to ma nelakalo, bo zas len kamene. Pri pokladne na listky stal stary nemec,listok kupoval dobrych 10.min,jak spomaleny film.

Pred hradom zobraci a cistici topanok. Ale nik neotravoval.

Cisticov topanok je tu na kazdom kroku kopa ,zrejme fajn kseft,bo co som pozoroval dost domacich si nechava cistit topanky. Jedny akurat doniesli 3 plne igelitky topanok. V istanbule skoro vycistili aj mne. Ako sme sli nazad do ubytka pred nami siel cistic topanok,nahodou mu vypadla kefa na cistenie,tak som mu ju podal a on ,ze mi vycisti topanky gratis. Jasne,typicky istanbulsky scam. V pripade zvolenia by mi topanky vycistil ale pozadoval by za to prachy.

V mestecku spraveny nakup jedla,hladanie pizzerie co som videl po prichode. Tu som zaboha nemohol najst,pritom je to uplne mini mestecko. Nakoniec som to nasol a dal si pizzu, treba trenovat zaludok na domacu stravu. Pizza bola fajn, genialny bol tahavy syr.

Potom relaz na lavicke,pojedanie cipsov,presun do mini parku a opat relax na lavicke. Z mini parku co je pri info centre a blizko mojho ubytka,pobratie do ubytka,vyzdvihnutie batohu a smer zel.stanica.

V jednej pekarni oproti bus stanici som kupil cerstve velke bagety.

Potom uz len cakanie pri zel.stanici v dalsom mini parciku na vlak. Ako som sedal na lavicke a sledoval okolo chodiacich doslo ku mne male detsko a sledovalo ma. Tak som mu ukazal moj dennik co akurat pisem ,kukol na pismo a radsej zdrhol.

Musim najst niekde zachod resp tmavy kut.

Na lavicke som pocuval hudbu co vyhravala z mesity

Z domu mi dosla vyzva aby som donisol 9 kartonov cigariet. V meste je krabicka drahsia o 1l oproti letisku a oproti nam lacnejsia o 1 euro. Uz sa tesim na dutty free nakup na letisku.

Vlak trosku meskal ale bol skoro uplne prazdny,opat moderny,v tv opat ten isty dokument ako minule. Na letisku sme vystupili len traja. Cesta trvala hodinu,t.j. 21/50 som vystupil na letisku.

Jeden hrrr cestovatel sa vybral opacnym smerom a ocitol sa na ulici,ochranka ho ale bez problemov pustila nazad. Po vystupeni z vlaku treba ist doprava a nie dolava,tam je vychod. Inak je to fajn znacene. celu cestu az k letiskovej hale od vlaku su pohyblive chodniky.

Letisko je nove,moderne ale este nie je komplet dostavane,prace stale prebiehaju.

Na letisku som nasiel fleka na spanie na sedadlach,lenze boli dost chladne,tak som si pod seba musel dat bundu. Po hodine ma zobudil zvuk zbijacky,na letisku robia stavbari nonstop,nastastie po pol hodine prestali a mohol som pokracovat v spanku.

naklady

nakup - 7,2l
ubytko Barim pension,izba so sprchou - 25l
voda 1,5l - 1l
pizza medium,klobasa,syr,hriby,kukurica,paprika - 12,9l
chipsi - 2,5l
coca cola 0,3l - 1,5l
vlak selcuk - airport - 4,5l
bagety 2x + jedno sladke pecivo - 1,5l

foto
http://min.us/mpxW3ULXIeJIS


Advertisement



Tot: 0.074s; Tpl: 0.008s; cc: 10; qc: 25; dbt: 0.0491s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb