187.den - presun domov


Advertisement
Slovakia's flag
Europe » Slovakia » Trnava Region
March 12th 2013
Published: July 3rd 2013
Edit Blog Post

Neskor som si musel dat na oci kapucnu,bo mi svietilo svetlo do oci,pokracoval som v spanku dalsie 3 hodiny. Potom budicek,smer zachod,opat mensi spanok.

O 4/00 ma budi hlad. Otvoril som si teda tuniakovu konzervu ale zmakol som len 3/4, ostatok som fakt nevladzal do seba natlacit,je to riadne syte jedlo. Potom este lezanie na sedackach.

Presun na checkin,akurat ho otvarali,tu na moje prekvapnie opat problem s mojim pasom, som myslel,ze turci o existencii slovenska vedia,no asi nie,tak si ho postudovali a dali mi letenku. Na lavicke som zjedol chipsy,dopil dzus a pomeho ku gate.

Pri security ma opat pokladali za turka,tak na mna vraveli po turecky nieco ,asi klasika, dole opasok,vybrat vsetko z vreciek atd.

Prepasoval som otvorene chipsy a siel smerom ku gate,ta bola dost daleko,az 10.min slapania.Tu uz len cakanie na moj let do istanbulu. Po kontrole leteniek nas nalozili do busu,odviezli k lietadlu,mal som paradne miesto pri emergenici exite. Pred letom nam samozrejme pustili bezpecnostne pokyny na tv,v ktorych ucinkovali deti. To som uz ale nevnimal a chrapal som. Prebral som sa po pol hodine,let trval 45.min. Lietadlo Boeing 780-800 bolo poloprazdne.

Istanbul ma uvital uprsanym pocasim ale to mi bolo fuk,i tak som tu len prestupoval na dalsi let do viedne. Opat som na svoju batozinu necakal dlho, zrejme male batozky idu medzi prvymi. Batoh by mi vosiel vklude aj hore do lietadla ale zas uz som tom mal v cene tak som to dal do podpalubia.

Na pripoj som cakal 4 hodiny. V selcuku som si nakupil vela zasob,takze domo donesem aj neake tie turecke keksy. Check in bezproblemov,na pasovom sa colnikovy nepozdaval moj pas, tak si ho vsemozne prezeral,to robili zrejme viza a rozne peciatky z mojho azijskeho dobrodruzstva.

V dutty free, cakanie na potvrdenie ceny cigariet a hlavne druhov a poctu. Pracovnika som sa spytal kolko mozme kupit kartonov,vraj kolko chcem ale preniest mozem len 2 kartony ale ak budem mat stastie prenesiem aj viac. Tak kupenych 8 kartonov. Bohuzial som platil kartou,tam to strhlo v tureckych lirach a po prepocte na eura to dalo horsiu cenu,ak by som to vyplacal v eurach, cigarety by boli este lacnejsie. Takto som zaplatil navyse zhruba o 4 eura ale i tak sa to oplatilo nakupit.

Pred gate pobehovala jedna baba od pegasu a kukala pasy a davala stemple na letenky. Ja som sedel obdalec,tak sa ku mne nedostala, pri ukazovani letenky som mal potom problem a musel som na nu cakat aby ma pustili do lietadla. Opat nevedeli nic o slovensku, si mysleli, ze potrebujem viza do rakuska, hlavne, ze cecha predomnou pustili bezproblemov.

Nastup do busu a usadenie v lietadle.

Let nezaujimavy, pegasus (low cost) nedava ziadne obcerstvenie. Nasi leteli s turkish airlines a mali v letenke aj jedlo s napojom, ked som letel z istanbulu do kaysery tak altasjet (low cost) daval aspon dzus ale tito zmrdi nic. Si mozu podat ruku s air arabia, air asia,zest air a cebu pacific.

Pristatie v pohode ale vonku zima (asi 5 stupnov). Pri pasovom naval ludi. Som sa tesil, ze konecne vyuzijem vyhodu budky pre clenov eu ale prt z toho,vsetci sa tlacili do vsetkych budiek a automaticka citacka pasov bola vyradena . Rakusania co stali v rade sa dobre rozculovali.

Po dlhom cakani na kuknutie pasu som siel pre moj mini batoh. Do nho som natlacil 2 kartony cigariet,ostatne som mal v igelitke,cez nu som prehodil bundu a siel som von z letiska. Colnici namatkovo vyberali ludi a kontrolovali im kufre,tesne predomnou odchytili jednu turecku rodinu s mega velkym kufrom. uf,bolo to o fuz. Prepasoval som teda 8 kartonov cigariet.

Bus do Bratislavy mi siel az za 45.min. Cas som vyplnil hladanim dvoch kesiek. Bez uspechu. Jedna mala byt pri pakrovacom dome,ak tam mali kameru,tak bude zo mna hviezda youtube,bo som to tam vseliako podliezal,splhal sa ale i tak som kesku nenasiel.No komedia.

Bus som stihol len tak tak,usadil som sa na zadne sedacky a cakal. V buse bol problem s jednym cernochom,nemal na cestu,chybali mu zhruba 4 eura,vraj mal problem s vyberom v bankomate. To som sa ale dozvedel az ked nastupil,bo zo zadu som toho moc nepocul. Jedna baba mu ich dala,v ba ho ma cakat na stanici neaky kumpan tak,ze nej ich potom vrati. Ci vratil to nevim,bo po vystupeni v ba som upaloval na pripoj do serede, mal som na prestup 5 minut.

V dedinke pred hranicami nastupili do busu este mlady blavaci,boli tu darovat krv,v rakusku za to platia,u nas davaju len stravny listok a pohar vinka.

Prestup som stihol a mohol som si plnymi duskami vychutnavat opat slovensko. Nic sa tu nezmenilo. Ludia v buse odmerany,ziadne usmevy,ziadna komunikacia medzi sebou...

naklady

cigarety 8 kartonov v duttry free letisko Sabihna Gokcen - 181,85 eura (platba kartou)
bus slovak lines letisko schwechat - ba - 7,70euro
bus veolia ba - sered - 3 euro

Advertisement



Tot: 0.722s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 46; dbt: 0.2924s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb