182.den - Goreme - lov kesiek, Cavusin


Advertisement
Turkey's flag
Middle East » Turkey » Central Anatolia » Cappadocia » Göreme
March 7th 2013
Published: June 29th 2013
Edit Blog Post

O 4/00 ma zobudil japonec co siel na ranny let balonom,o 7/00 opat budicek dalsim japoncom a aby toho nebolo dost od 7/00 furt zvonil volakomu budik na mobile. Francuz mobil vypol ale za hodinu zacal budik zasa vyzvanat,to ho uz zobral do ruk japonec a ten ho nadobro zneskodnil. No to mi uz bolo prt platne ked som nemohol zaspat. Fakt japonska demencia,nechat nastaveny budik a odist prec,no stane sa ale tento kokot bol uplne nekulturne hovado. Vzdy ked vybiehal z izby nechal otvorene dvere,keby bolo vonku teplo je mi to fuk ale vonku mrzne a drbo necha otvorene dvere,potom sa velice ospravedlnuje a zachvilu to spravi zas.

Ranajkoval som spolu s etienom a kanadankou,kedze sa medzi sebou bavili francuzsky nic som nerozumel.

Po jedle som si to namieril do postele a vyvaloval sa tam do 10/30.

Cakalo ma lovenie dvoch blizkych kesiek. Prvu som nasiel nasupu,s druhou bol vacsi problem. Nachadzala sa pri open air muzeu (cca 15min pesi od ubytka). Nachadzala sa v tazko pristupnom terene ale nakoniec som ju vdaka napovede zdolal bo gps mi neskutocne skakalo. Nasiel som tu dva nove TB ale hlavne som sa konecne zbavil jedneho co som nosil tusim uz z thajska. Aspon som mu nazbieral kilometre, bo to bolo sutazne tb aj vdaka mne nakonec skoncil na druhom mieste. Pri keske bol aj vchod do open air muzea,resp diera v plote ale odolal som a nesiel tam gratis. Pri opustany miesta nalezu sa sem valili dvaja keseri z nemecka,tak som cih spravne navigoval,nech nemusia zbytocne lozit po svahu hore dole.

Ako som lovil kesku rozmyslal som,ze nakoniec dam este jeden mini trek,ktory zacinal za open air muzeu kde som vlstane teraz bol. Vybral som sa teda cestickou,sem tam lad na zemi. Dostal som sa na mensi vrchol a skumal odtial predpokladanu trasu, v dialke som zbadal volne pusteneho velkeho psa,ktory po mne stekal. Tak to teda ne,trek som zrusil,vysiel som na asfaltku a pobral som sa nazad na ubytko.

Na mini namesticku som kupil listok na nocny bus do pamukkale,v cestovke sa mam zajtra hlasit o 19/00. Vsetky cestovky ponukali listok za rovnaku cenu.

Na veceru behnem asi do restiky na konci mesta,vonku mali vypisane menu za 9l, tak som zvedavy co to bude.

Po mensom odpocinku na izbe som savybral odlovit poslednu kesku v blizkom mestecku Cavusin (pesi asi 45min). Siel som uz po znamej polnej ceste,cez hory sa mi uz nechcelo ist.

V tomto mestecku/dedinke ja obrovska skala a v nej su vytesane pribytky. Na parkovisku kde bol iba jeden turisticky bus som stretol nemcov z open air muzea, kesku nenasli. Ja som mal stastie a po umornom 15.min hladani som ju nasiel. Dalsie zbavenie sa TB co nosim uz od thajska.

Cavusin tak ako aj goreme su turisticke dedinky,t.j. drahe jedlo,same suveniri a domacich velmi malo.

Z vrcholu skaly som pofotil paradne okolie,konecne som videl letiet aj prvy balon. V tur.sezone, ktora zacina od polovice aprila je tu vraj nebo pokryte tymito lietajucimi cudami.

V jaskyni mam novych spoluosadnikov,dalsi japonci (na noc,tak ako vsetci sikmaci, spravia balon tour,open air muzeum a idu rychlo fotit do dalsieho mesta) a francuz.

Zajtra fakt nevim co budem robit 9 hodin pokym mi pojde bus. Keby bolo aspon teplo tak ako dnes,11 stupnov bolo by fajn. Mozno skusim sotpa do avanosu,vraj s tym v turecku neni problem a je to len 10km. Mestecko je preslavene vyrobou hlinenych hrncov a dzbanov.

Dnes som sa zastavil aj v supermarkete na konci mestecka ale ceny mali rovnake ako v malych obchodikoch na hlavnej ulici. Rozdiel bol iba vo vacsom vybere.

Na veceru som sa vybral do mesta ale este predtym ma odchytil etien,ktory tu cakal na bus, nech idem posediet do jedalne. Tak som si posedel,dal si caj a ocuval ludi co hovoria. Kanadanka strihala vlasy jednej americanke ,ta strach v ociach. Po tom co odisiel etien na bus som sa pobral i ja.

Nakonec som sa k menu za 9l nedostal,bo som zbadal,ze v jednej restike davaju futbal fenrbahce vs plzen,tak som zakotvil tu. V restike fakt kosa,kurili len so sudom v strede miestnosti. Bol tu aj australsky par,ktorym sa tu velice lubilo.Pri tom to tu je taky maly pajzel,zima a mini porcie jedla. Obsluhovali to tu dvaja turci, hned ako zacal futbal prestali pracovat. Dosli sem dvaja japonci,tym rychlo len naliali caj a potom totalna ignoracia. Po skonceni polcasu som siel nazad do ubytka.

Cestou kupena voda a zakotvenie v jedalni,kde som dokukal druhy polcas. Z povodneho osadenstva tu skoro neostal nik,boli tu dvaja japonci,nemka a francuz. Francuz mi odporucil aby som urcite isiel zajtra do Avanosu,japonec co je uz tri roky na ceste bol riadne pod parou,chlastal jedno pivo za druhym. Ja som v takej zime na pivo chut veru nemal a najhorsie je , ze ide na mna choroba. Boli ma hlava a hrdlo. Este 5 dni a som doma,kde okamzite zacne liecba.

Po futbale sprcha a spanok.

naklady

bus goreme - pamukkale - 45l
nakup - 1,8l
spageti bolognes - 7l
voda 1,5l - 1l

foto
http://min.us/mePCz6NVwOoHf


Advertisement



Tot: 0.062s; Tpl: 0.008s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.039s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb