YEDIGÖLLER

July 1st 2011
Published: June 21st 2017

izmit-bolu

GÜN 02 günlerden Cuma:

Aracımız, İzmit'ten Bolu ya doğru yol aldı.
Yedigöller Milli Parkı, Batı Karadeniz bölgesinde Bolu ilinin kuzeyinde, Zonguldak ilinin güneyinde, Düzce ilinin doğusunda yer alır.
Milli Parka, Bolu İli Mengen ilçesinden ,ulaşim mümkündür.
Ayrıca Ankara-İstanbul karayolunun 152inci km'sinden, Yeniçağa ve 190 km'sindeki ,Bolu ilinden kuzeye ayrılan, yollarla ulaşilabilir.
Kışın Bolu-Yedigöller güzergahı karla kapalı olduğundan ulaşim sadece Yeniçağa-Mengen-Yazıcık üzerinden yapılır.
Her iki yolun da yaklaşik 30 km'lik bölümü stabilizedir.
Stabilize yola girince öndeki araba da giden Ayşe'yi düşünmeye başladım.Onun adına endişelenmeye başladım.
Yolun durumu ciddi üstelik yağmur başladı..... stabilize yolda yağmur pek hoş değil…
Batı Karadeniz Bölgesinin oldukça engebeli bir yöresinde bulunan Milli Parkta heyelanın oluşturduğu 7 adet göl yer almaktadır.
Göller, kayan kitlelerin, vadilerin önlerini kapaması sonucu arkada suların biriktiği set gölleridir.
Bunlardan bazıları dip kaçakları ile birbirine bağlantılıdır.
Yedigöller oluşturan göller ise şunlardır:

Sazlıgöl,
İncegöl,
Küçükgöl,
Deringöl,
Büyükgöl,
Kurugöl ve
Seringöl'dür.

Milli Parkta hakim bitki örtüsü kayın ağaçlarıdır.
Ayrıca meşe, gürgen, kızılağaç, karaçam, sarıçam, göknar, karaağaç, ıhlamur ve porsuk gibi değişik tür ağaçlar da görülmektedir.
Etkili koruma ile Parkın içerisinde ve yakın çevresindeki sahalarda sayıları artan geyik, karaca, ayı, yabani domuz, kurt, tilki ve sincap türleri bulunmaktadır.
Ayı çıkar mı ? muhabbeti ve alınacak önlemler pek yaygın tartışma konularından biridir.
Ulkemizde ilk kültür alabalığı üretme istasyonu 1969 yılında bu Milli Parkta kurulmuştur.
Dolayısıyla rekreasyonel açıdan olta balıkçılığına kaynak olmuştur.
Balıkçıların üstün bir zeka eseri olarak Abant'tan getirdikleri Alabalık türü, Yedigöllerin doğal alabalık çesitlerinin yumurtalarını yiyerek yok olma noktasına getirmiştir.
Kutlarım !!!
Balıkçıların Türk olduğunu hatırlatıp geçiyorum ...
Bazıları sırf mangal için gelse de ziyaretçilerin çoğu kampçılık, günübirlik piknik, tabiat içerisinde yürüyüş, fotoğrafçılık için gelmektedir..
Yedigöler Milli Parkı içerisindeki Kapankaya manzara seyir yerine çıkıldığında gölleri ve eşsiz peyzaj güzellikleri görmek mümkün olduğu gibi, bu güzergah üzerinde anıt ağaç levhasını da görmek mümkündür. Yol kenarındaki levhanın bulunduğu yerden patika takip edildiğinde anıt ağaç görülebilir. Geyik üretim alanı ziyaret edilebilir.Milli Park içinde konaklama ve yiyecek ihtiyaçları da tesis edilen dinlenme evleri, kır gazinosu ve kantinden karşılanılabilir.Milli Parkta çadırla ve karavanla konaklanabildiği gibi, misafirhane ve bungalovlardan da faydalanılabilir.Bizim gurup misafirhaneden yararlanmaktadır. Bu Misafirhanenin bir oturma salonu ,sınırlı sayıda odası ve bir mutfağı var. Hepimizin oturabileceği büyük verandada mükemmel bir akşam yemeği yedik .Dostumuzun, ahçısı dahil tüm yiyecekleri hiçbiri atlanmadan buralara kadar taşımış olması takdirlerin üzerinde.Gelgelelim küçücük bir farenin varlığı saptanınca, hanımların hepsi salonda uyumaya karar verdiler.Gidecek ve konaklayacak olanlara küçük bir uyarı: beklentilerinizi çok yukarı taşımazsanız çok keyifli bir tatil yapabilirsiniz .Doğa severlerin, doğa fotoğrafcılarının çok sevdiği bir milli park olan Yedigöller'de sessizlik, doğallık ve de huzur sizi bekliyor....

Tot: 0.092s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 32; dbt: 0.0301s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb