3.den - tura na horu zefahot


Advertisement
Israel's flag
Middle East » Israel » South District » Eilat
November 1st 2016
Published: November 5th 2016
Edit Blog Post

O 7/00 ma zobudza spolubyvajucich budik v mobile.

Hadzem do seba puding a smer blizka bus stanica odkial mi ide o 8/00 mhd c.15 smer almog beach.

Na nastupiste c.7 prichadzaju chvilu po mne aj moji kolegovci z izby, obaja vystupuju na rovnakej zastavke.

Davam soferovy 4,2s vytlaca mi listok a uz sa ide.

Bus je klasicky mhd-ckovy, bohuzial nejde priamo na juh ale obchadza cele mestecko. Postupne sa zaplna.

Opustame mestecko, na pravej strane pustne hory, nalavo more s pristavom a plazami.

V jednom useku je pri mori odstavenych neuveritelne vela novych aut, ako keby ich tu vyrabali.

Par ludi vystupuje pri dolphin reef, co som cital recenzie tak malo muziky za vela penez.

Dalsia zastavka je uz moja. Zhavim gps a zapinam endomondo.

Tu tiez vystupilo par ludi ale vacsina pokracuje dalej, zrejme na coral beach.

Smerujem na zapad k ubytku club inn. Tu sa uz ukazuje znackovana modra trasa ,ktora by ma mala doviest na vrchol zefahot.

Pre istotu to zo zaciatku kontrolujem aj s offline mapou ale znacenie je vynikajuce,tak neskor do mobilu uz nepozeram.

Vonku strasne teplo, okolo len rozpalene kamene, tien ziadny. Po par metroch lovim dalsiu kesku.

Zacina mensie stupanie, dochadzaju mi sily a to som spravil mozno len neaky kilometer.

Nastastie pofukuje trochu studeny vietor, za jednou skalou nachadzam tien. Dlhsia oddychovka, nabratie sil.

Vyzera to,ze sa telo aklimatizovala na tuto zataz a moze sa pokracovat.

Teplo uz ani nevnimam, mensie stupanie, klesanie.

Naskytuju sa mi paradne vyhlady na blizke, daleke kopce roznych farieb,zlta,cierna,cervena na jednej strane a na druhej paradny vyhlad na more a jordansku stranu. Chyba tu uz len daka zelen. Ale to tu veru nehrozi.

Po case sa dostavam na vrchol, povodne som myslel,ze to je vrchol kde veje izraelska vlajka ale nebolo tomu tak. Na tomto sa nachadza neaka klietka. To vyuzivam a rozsirujem hranice trnavskeho statu.

Oddych a kochanie sa paradnymi vyhladmi.

Po pauze ma uz caka len klesanie.

Este si robim mensiu odbocku, bo som tu zbadal z kamenov vytvorene srdce a neaky napis, napis rusim a prepisujem ho na FCST. Z chodnika to je pekne vidiet 😊

Menim modru farbu za zelenu.

Dole pod kopcom vidim prvych ludi. Cakam kym ku mne vyslapu. Po otazke odkial su, sa nestacim divit. Slovakia. Starsi manzelsky par,ktory hned odhadujem z akeho regionu pochadzam. Cim to asi bude?

Odporucaju mi aby som sa zajtra vyviezol az na konecnu zastavku busu c.15 k egyptskym hraniciam, odtial je to vraj nazad pesi len pol hodinka k princess beach kde sa chystam snorchlovat.

Klesanie je v pohode, zelena znacka je taktiez dobre viditelna tak ako modra. Fakt super znacenie, dokonca mozem povedat,ze lepsie nez u nas.

V dialke na mori vidim zakotvenu malu vojensku lod.

Zelena trasa ma nakoniec vyhadzuje pri coral beach.

Pozeram na zastavku kde mi digitalne znacenie oznamuje,ze bus c.16 pojde za 20min. Sadam si do blizkeho pristresku ,zhavim free wifi, ktora je po celom meste a cakam.

Mina ma skupinka slovakov, idu z coral beach do podmorskeho observatoria. Neprihovaral som sa k nim.

Cas sa krati, tak sa stavam k zastavke. Pristavuje sa pri mne taxi, zoberie ma do mesta za rovnaku cenu ako bus. To odmietam, taxikarom sa neda verit, ktovie kde by ma vyhodil.

Bus prichadza uplne prazdny, rozmyslam ci pojdem na ubytko alebo priamo na plaz, na ktorej som bol vcera.

Vyhrava druha alternativa, nastastie bus ide opat cez cele mestecko,tak vysadam na blizkej zastavke.

Bus uz nebol klasicky mhd-ckovy ale medzimestky. Cena je jednotna v celom eilate 4,2s.

Handru roztahujem do tiena pod palmy a hned sa hadzem do vody. Ma to ale jeden hacik nemam plavky, no nic idem v trenkach.

Po vylezeni z osviezujucej vody je moja handra uz na slnku, tak mensia uprava opat do chladku. Relax s knihou a dalsim kupanim.

Dnes je voda daka kalna.

Okolo mna zas len rusaci. V prezliekarny hadzem dole trenky a sup ho k thajcom na ryzu s masom.

Uz ma tam poznali. Jedli tu aj traja policajti, dvaja z nich mali samopali.

Je tu aj dost vojakov,vojacok co tu chodia so samopalmi. Baby to maju jak keby mali kabelku.

Na ubytku zla sprava, moji spolubyvajuci si zobrali kluc od izby so sebou a na recepcii nemaju dalsi.

No nic citam knihu, vyhadzujem ponozky a zas nazad do mesta. Ten cas rychlo uteka opat je uz tma.

V obchode kupujem dve piva, jedno plechovkove a jedno flaskove (Goldstar malo by byt lepsie ako to co som pil vcera).

Plechovicu pijem na plazi. Ako inak je rozhrkana,tak ma trochu ostriekala.

Presuvam sa este promenadov kde to uz dost zije na plaz kde sa chodim kupat. Tu je uplny klud oproti plazi pri nakupnom stredisku.

Na promenade su mimo par zobrakov aj kreslici portretov, par hudobnikov. Kolotoce vysvietene a plno ludi

Kedze je dnes utorok v central parku je mensia atrakcia. Hudobna fontana, predstavenie malo zacat o 20/30 ale ako pocujem tak zacalo skor, stiham len 2.min.

Ale to nevadi bo o 20/30 zacina dalsie. Kopa ludi tu caka na hudobnosvetelnu sou.

Fontana strieka do rytmu hudby podporena svetelnymi efektami. Raz je voda cervena,potom zelena, modra.

Parada.

Po divadelnom zazitku zastavka vo fastfoode na veceru, tu ma uz tez poznaju.

Na ubytku sa zbavujem dalsich mojich suciastok, odnasa si to prepotene trochu derave tricko a rozpadajuce sa topanky.

Izba, sprcha a spanok.

Pivo si dam az zajtra bo uz som riadne k.o. ale hlavne je dost teple a riadne rozhrkane

endomondo trasa

naklady (1€ = 4,125sekelu s=sekel)

bus c.15 - 4,2s
bus c.16 - 4,2s
jedlo u thajcov ryza s beef - 39s
kebab v pite - 30s
nakup v obchode - 14,80s (dve piva)

foto
eilat

Advertisement



Tot: 0.107s; Tpl: 0.029s; cc: 11; qc: 27; dbt: 0.0371s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb