130.den - hamedan (tura)


Advertisement
Iran's flag
Middle East » Iran
June 20th 2019
Published: June 25th 2019
Edit Blog Post

V noci som dako nemohol zaspat.

Rano ma budi vykrikovanie zpod okna.

Hotel susedi s bazarom.

Na nom predavajuci vykrikovali aby upozornili na svoj tovar. A kricali vkuse, s tym sa stretavam v irane prvy krat.

Ranajky ako vsade inde. Chleba, uharky, rajciny, maslo, syrova natierka, vajco na tvrdo a caj.

Net nesiel.

Ostavam tu dalsiu noc.

Dnes si dam mensiu turu v oblasti ganj nameh.

Recepcny ma posiela na ulicu shariati pri centre (kruhac pre pesich). Share taxi ma stat asi 50k r.

Prichadzam k zltym taxikom, hovorim destinaciu.

Cely taxi za 120k ak chcem cakat na dalsich ludi tak za 30k.

No pockam si teda (0.8€ vs 0.3€ za cca 8km)

Dost tu predavaju ceresne a jahody, neskor musim kupi.

Po chvili prichadzaju dvaja ludia. Zrejme predajcovia z fastfoodu, bo do kufra nakladaju kvanta baget a zeleniny.

Taxi nas vyhadzuje pred vstupom k vodopadu.

K nemu vedu schody a promenada.

V okoli uz rozlozeni piknikujuci domaci. Ti boli rozlozeni i popri ceste ako sme sem sli.

Pri vodopade dost ludi, kazdy chcel mat tu best fotku.

Takze ludia zastavovali hocikde a len ma brzdili.

Vodopad ok ale nic extra. V noci je zrejme nasvieteny roznymi farbami, bo tu boli reflektori.

Pri spiatocnej ceste dostavam smyk a uz padam k zemi ale rukou som sa zachytil. Za vsetko moze jezibaba co predemnu zastala, bo sak treba jej tisice foto z rovnakeho miesta.

Znacenim cez este len otvarajucich predajcov, nieco po 1000 sa dostavam k zaciatku trialu.

Cesta dost siroka prasna, pohodova. Len slnko dost prazi.

Vacsina ludi mi sla oproti, sa nechali vyviezt lanovkou.

Ja vsak nejdem trasou ako vsetci od lanovky ale este pred lanovkou odbacam vlavo, preskakujem vacsi potok.

Tu rozlozena mladez aj so sisou.

Pohodove stupanie popri plote.

Zacinaju sa mi otvarat skvele vyhlady na hory, na ktorych je sem tam sneh (vyska od 2500m).

Zelena luka posiata pasucimi sa kravami, salas, voda,stekajuca z vrcholov, tvori kopu malych vodopadov.

Prechadzam cez obydlie pastierov a zacinam stupat vyssie a vyssie.

Hlavny chodnik stracam bo cesticiek je tu vyslapanych vela od pastierov.

Povrch prasny, resp skalisty.

Klesam k malej riecke vytvorenej topacim sa snehom.

Relax v tieni, neskor na brehu riecky pri snehu.

Stupanie a hladanie spravneho chodnika (podla mapy.cz)

Pastier so stadom oviec.

Vyhlady stale krajsie a krajsie.

Prichadzam k tur.chatke (da sa ist dnu).

Prednou pastiery so stadom.

Osviezujem sa vodou a relax v tieny.

Pokracujem vlavo na vrchol kde vidim aj ludi ako lezu na skalu.

V ceste mi stoji snehove pole, idem v slapajach, obcas smyk.

Prichadzam pod hlavny vrchol. Nuz hore veru nevylezem, skala dost nebezpecna pre mna. Ak by tam boli lana ci rebrik siel by som ale takto nie, jeden krok a uz by som sa ocitol v rokline.

Vyhlad na okolie i tak k nezaplateniu. Som vo vyske cca 3000m.

Zo skaly zostupuje 5clenna skupinka z teheranu.

Klasika odkial som. Jeden ma tipoval na rusa, tak hned pozdrav heil hitler.

Pokracuju na vrchol oproti alwnd (3340m)

Ten mam v plane i ja.

Nechavam im naskok a vydavam sa za nimi.

Tentokrat snehovym polom prechadzam smykom, kedze sa ide dole kopcom

Som si teda trochu zalyzoval.

Okolo tur.chatky a stupanie k vrcholu.

Tu same velka skala, si pripadam ako kamzik. Cestu stracam ale to nevadi, smerujem k turistom z teheranu.

Jeden je na uplnom vrchole ale tam sa opat bojim vystverat.

Oddych na skalach so super vyhladom.

Zacina zostup.

Opat snehove pole.

Za nim zistujem, ze som mimo trasy.

Z poza potoka vytvoreneho topiacim sa snehom na mna mava vyprava z teheranu.

Napajam sa na cesticku podla mapy. Vsetko by bolo ok keby nebola pokryta snehom.

Ten co pozeram tak aj 1m hlboky. Tade radsej nepojdem.

Mensie vracanie, prechod cez zelenu luku nasiatu vodou, preskocenie par potockov a zostup k vrchnej stanici lanovky.

Odtial pokracujem bez zastavky az k vychodziemu bodu.

Slnko dobre pecie, par ludi ide hore. Moc ludi nezdravi.

Niektory sa zrejme chystaju hore prespat podla batohov co maju na sebe.

Idem popod lanovku a kto to na mna z kabinky krici. Teherancania.

Prichadzam dole, ako som bol blizsie a blizsie pribudali i posprejovane skaly.

Dole sadam k taxi a cakam na spolujazdcov.

Po chvili prichadzaju dvaja chalani zo shirazu a uz sa vezeme.

Pri platbe sa zbavujem drobakov a namesticku davam zmrzlinu.

Uz viem preco mi vcera recepcny vravel, ze sprcha je vytazena.

Ona je pre cely hotel len jedna a aj to je zamknuta, kluc davaju na recepcii.

Prepral som si dnesne veci a zalahinam do postele.

Behom hodiny som vychlastal celu 1.5l colu (okolo 0.4€)

Trosku som pospal.

Zvonka neutichajuce vykrikovanie predavacov.

Po zotmeni na veceru tam kde vcera.

Pokec so zakaznikmi pomocou google translatora ale furt to iste.

Pri platbe predavac odmietol peniaze ale na druhy pokus ich zobral.

Spolocne foto a smer druha strana namestia.

Na pesej zone stanky so sladkostami, olivami.

Obcas neaka ta socha pri ktorych sa s oblubou fotia turisti.

Prichadzam na koniec pesej.

Tam je Hekmataneh kopec ale neosvetleny tak skoda krokov.

Nazad k bualisina tomb.

Na tejto strane opat predavacov co mali len rozlozene deky na zemi.

Ludi kopa.

Vcera som si vyhliadol v pojazdnom stanku hranolky. No dnes na konci pesej nebol.

Ale nevadi obdalec som nasiel kamenny obchod.

Davam obrie hranolky, ludia si kupovali v pohari i mix kukurice a nadrobno posekanych hribov.

Tak som to zobral.

Pri platbe si chcel nechat predavac vydajok 30k ako sprepitne ale v ramci srandy.

Toto vsetko do seba hodene v parciku pri hrobke.

Opat dost posedavajucich ludi.

Jedna skupinka tu hrala sachy.

Pred hrobkou hral poulicny muzikant ale sbs ho vyhodila.

Na ubytko tesne pred polnocou.

Upload furt slaby tak izba a pokus o spanok.

To sa nedarilo bo kopa kofeinu, z ktoreho mam samozrejme sracku.

Dnesna tura 17km za 8hod hrubeho casu (mal som vela dlhych pauz na vychutnavanie krasneho okolia)

Naklady :

Nakup : 70k r (sladkosti)
Share taxi hamadan (shariati street) - ganjnameh : 30k r
Share taxi ganjnameh - hamadan (shariati street) : 31k r
Tocena zmrzlina : 30k r
Nakup : 70k r (voda 1.5l 25, cola 1.5l 50)
2xkurace raznici, rajciny, chleba, napoj :250k r
Hranolky : 50k r
Kukurica, hriby, syr : 70k r


Advertisement



Tot: 0.099s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 28; dbt: 0.0544s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb