129.den - presun hamedan


Advertisement
Iran's flag
Middle East » Iran
June 19th 2019
Published: June 25th 2019
Edit Blog Post

Na izbe som mal nove baby ale na irancanku nemali. Ta bohuzial odisla vcera.

Ranajky si davam tentoraz v podzemi kde sa podavali.

Robim check out, len nechavam kluc od skrinky. Recepcna ma vola spat ale na jej prekvapenie som tu nemal pas ako depozit.

Ziadne velke lucenie ako s inymi ubytovanimi. Asi sa novinka, ze nemam rad ojebavacov rozniesla medzi celym staffom.

Rovnou ciarou na metro.

V tomto skurvenom meste nechcem ostat ani minutu.

V metre sa snazim s peniazmi v ruke odchytit cloveka, ten asi nechapal.

Druhy za pomoci pokladnika uz chape a pipa svoju kartu pre mna.

Peniaze mi vracia.

Chlapik robil v rusku, tak trochu po rusky na mna.

Vyskakujem na stanici kaveh kde je bus terminal.

Nakonec som si to rozmyslel a predsa sa zastavim v hamedane.

Bus zo stanovista c.2 ide o 12.30, tak hodinka cas.

Ono som tu spravnu kancelariu nasiel az na treti pokus.

Objednavam listok, tetula ma posiela do pokladne asi 15m dalej, tu to vyplacam a ujko mi dava listok.

V miestnej bagetarne davam bagetu s kuskami kurata.

Jedol tu i jeden biely. Ten mal hambac a neake tie napoje. Pri platbe len krutil hlavou. Asi ojeb.

Mna asi tez ojebal ale moc som to neriesil.

Cakanie v cakarni. Neskor na nastupisti.

Kazda dopravna spolocnost ma svoje nastupiste, prakticky hned za kanclom.

Je tu jeden bus ale ten neni moj.

Obsluha terminalu vylieva na zem sudy s vodou a zacinaju drhnut podlahu.

Clovel si nema ani kde sadnut, bo vsade strieka voda.

12,30 bus nikde.

Clovel s vysacku mi kuka listek, odchod je 12,45

No bus nakonec prichadza o 1300 a odchadza 1315, bo jedna stara jezibaba si zmyslela ist na zachod, nevim co robila doteraz.

Bus opat vip, sadam si dozadu nech mam vsetko pod kontrolu, no poskok (stara sa o cistotu busu, obsluhuje soferov…) ma posadza dopredu, sedi sa tu podla cisel

Miesta na nohy oproti inym busom menej.

Fasujeme sladkosti a ide sa.

Ako sme sa viac vzdalovali od tohto skurveneho mesta na okoli pribudala zelen.

Kopce zelene ci pokryte obilim nachystanim na zatvu

Miname atomku vedla ktorej je zrejme tazisko plynu.

Zastavka pri terminali arak (popularny alkohol v indonezii).

Za arakom zrazu dobiehaju cestujuci (6clenna rodina). Ze preco ich nevylozili na terminali. Tak hadka a nakonec ich vyhadzuju asi 5km za mestom, to potesi.

V jednom mestecku vymena vodicov, zastavka pri mesite nech sa lude idu pomodlit.

Ja si tu docapovavam vodu.

Novemu vodicovy smrdeli moje nohy (bol som vyzuty) ale na milion percent to neboli moje, ponozky ciste a topanky nesmrdia, zatial.

Tak sa musim obut.

Cakal som zastavku na jedlo,no nebola.

Zhruba po 7hod prichadzame na terminal vzdialeny asi 3.5km od centra.

Ono keby je isfahan normalne mesto zobral by som nocny bus, ktory bol drahsi len o cca 1€. No ale kokot mesto, kde som uz nemol vydrzat.

Free wc, v budove terminalu okolo 2000 uz pomalicky zatvarali stanky.

V mojom clovek nevedel ang, bus do tabrizu mozno ide o 2000,som ho nepochopil ani on mna a ma stat 740k r, co je palka ked z isfanahu stoji okolo 950k r priamo do tabrizu.

Pesi idem k prvemu vytipovanemu ubytku amaday hostel.

Najskor vsade opravarenske dielne, neskor bytovky a nikde nic, ziadny zivot, obchodiky. Tak ubytko ani nenavstevujem.

Pokracujem do centra mesta a to doslova. V centre je jeden obrovsky kruhac pre pesich.

Na kopci armensky kostol, tento je tez zavrety ale je aspon vidiet.

Pod nim je mhd terminal a zacina tu i bazar.

Zvacsa ovozel, maso, potraviny.

Ludia chodia ovesany igelitkami s potravinami.

Kazdy sa nahli a neberia ohlad na druhych. Tri krat do mna normalne lude narazili, vsetko stare zenske.

V uliciach to pred 2100 stale zije.

Prichadzam do Ordibehedht hotel, chlapik vi ang.

Ukazuje mi izbu su sukromnou kupelkou a so share.

Ideme nazad ma recepciu, 1,9mil a 900k.

Tak reku idem omrknut este dva blizke hoteli.

Zrazu je cena 1.2mil a 600k. Berem teda share, ono penez mam malo, nevim ci budem mat na bus do armenska. Na zamenie mam len 50€, nevim ci by suhlasili, ze mi vratia 40€ a ostatok v rialoch (i ked ludia vravia ceny v tomanoch).

Este wifi, ta je skovana tak mi ju chlapik odkryva.

Na izbe zhodene veci a smer kruhove namesticko.

Hned dolava a prva restika kde robia veci na roste (recepcny odporucil).

Davak kuracinu, mlete maso a rajciny, k tomu miesta pepsi.

Prihovara sa mi chalan co je tu so zenou.

Jaskynu alisadr cave mi odporuca, share auta by mali ist od sepah mostu.

Recepcny mi vsak tuto jaskynu neodporucal bo turisti platia 10x viac, tak, ze nech nepodporujem tuto zlodejinu (700k vs 70k). Toto bolo pisane i v lp ale zaujimave (turisti su nespokojny s tymto stavom) , ze uz nepisu o taj mahale, angor wat a dalsich 100nasobne predrazenych pamiatkach.

Motanie sa po kruhaci kde kopa ludi.

V strede velka ohradena diera, v buducnosti tu bude obria fontana.

V okoli same zmrzlinove obchodiky, ktorym neoodolavam, hrdlo je uz ok.

Smer bualisina tomb, nuz ale vybral som sa zlym smerom, tak mensia nadchadzka.

Dost obchodov s obuvov ale moj artikel nemali. To je dost na prt, bo slapkam davam nanajvys tyzden, dva.

I tu neake tie pokusy o art street ale na malajziu to nema.

Prichadzam k hrobke neakeho toho vyznamneho cloveka, v noci je uz zavreta, nie zeby som tam planoval ist.

Pred nou je kruhovity park, v strede pekna vysadba stromov.

V obchodiku kupene chipsy a cola a nazad pred hrobku.

Povodne som myslel, ze ceny su predtlacene len na napojoch ale su aj na inych vyrobkoch.

V parku ludia zvacsa posedavali, ziadne masove piknikovanie co som bol v soku. Dalej ma prekvapil poulicny predavac caju.

Unava na mna dolahla, pesou zonou buali sina nazad do centra.

Na pesej zone okolo 2330 este kopa ludi a predajcov.

Ti rozlozeny na zemi predavali vsetko mozne, knihy, topanky, oblecenie, plysakov.

Toto mesto sa mi zatial lubi, zadne ojeby, soferi normalny, lude tez. A co ma uplne prekvapuje, irancanky velmi pekne aj bez kvantu mejkapu ako inde.

V strede mesta (kruhac pre pesich) som svedkom policajneho zasahu na motorkarov.

Hadky, strkanie do policajtov, ti vytahli z kufra samopali a uz ludi pakovali do auta. Po ludoch ostali na namesti motorky, na ne zvysny policajti naskocili a bolo po sou.

Skoda, ze som to nevidel od zaciatku. Natacat ci fotit som radsej nepokusal.

V lobby trocha netu. Dropbox strasne pomalicky nahrava a vpn zas nejde.

Pamat na externej karte uz full, tak prepinam ukladanie fotiek do internej.

V armensku dufam vsetko pofici a donahravam veci a nasledne premazem mobil.

Sprcha sa nekona, recepcny vravi, ze to je bez sance, bo sa kupe cely hotel.

V dvojizbovej izbe spi cela rodina, mama, tato, babka a deti.

Na izbe dobre teplo.

Naklady :

Bus isfahan - hamadan (12.45 btasf tbt) : 440k r
Bageta, kusky kurata, hriby, cola : 130k r
Ordibehedht hotel, singel, share kupelka, wifi v lobby, ranajky : 600k r
2xplackovy chleba, 2xraznici, gril.rajciny, cola : 250k r
Tocena zmrzlina : 30k r
Chipsy, cola plech 0.33l : 70k r (40+30)
Voda 1.5l : 25k r


Advertisement



Tot: 0.501s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.2807s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb