131.den - hamedan


Advertisement
Iran's flag
Middle East » Iran
June 21st 2019
Published: June 25th 2019
Edit Blog Post

Na ranajky dnes vynechavam vajco, predsa len budem cestovat 8hod busom.

Recepcny chce este foto pred hotelom, tak zrejme budem na neakom letaku.

Vchadzam na okraj bazara. I ked je piatok dost prevadzok funguje (ovozel).

Zacinam si do sacku nakladat jahody, dobehne predavac, to sa nesmi. Ukazuje na lopatku, tak ja ukazujem 50k a za taku sumu dostavam jahody. Asi tak pol kila, kilo.

V dalsom stanku som uz mudrejsi a hned ukazujem 50k nech mi daju za tolko ceresne, opat okolo kila res polkila.

Idem rovnakou cestou na bus terminal ako som prisiel.

Pri terminale velke parkovisko s kopou aut.

Je to jeden velky bazar. Ludia kupuju a predavaju auta

Samozrejme pod dohladom policie.

Na terminali kupeny listok, bus mi odchadza o 20.00, mam 10hod casu.

Ono keby ide viac spojov, vklude to kupim hodinu pred odjazdom, no siel len jeden spoj.

Z terminalu s dvoma sackami ovocia smer park baba taher.

Je tu mauzolemu ale o to nemam zaujem.

Domaci opat piknikuju kde sa len da, je cas obeda.

Ja do seba tlacim ovocie. To som si umyl pod pitnou vodou.

Fontanok oproti inym mestam je tu poskromne.

Ako som jedol dosli dve zebracky nech im dam z ceresni. Nedal som.

Pospavanie na lavicke.

Plac dobry len keby zo stromov nekvapkala lepkava hmota.

Pri parku kopa zmrzlinarni.

Ja zapadam do restiky a davam klasicke iranske jedlo mlete maso na raznici.

Porcia velka, ledvaj som to natlacil. Zajedal som to cerstvym chlebom. Som rozmyslal aj nad ryzou ale to by som nemal sancu zjest.

Po jedle foto a nazad do parku, kde po vzore domacich rozprestieram plachtu v chladku a pospavam.

Domaci mimo polnej kuchyne maju pribalene i vankuse.

Po odpocinku dalsi park persian garden.

Tu opat nic nerobenie.

Domaci tu oberali zo stromu dake ovocie. Starky vyliezol na strom, zatrasol konarom a dole uz s dekami cakali na ulovky.

Alavyian dom moja dalsia zastavka. Pri pokladni nik (150k turisti vs 25k domaci, domacich cena bola v perzstine aby to turisti nevedeli precitat) tak idem k niecomu ako velka kaplnka.

No odchytil ma pri nej straznik. Dnu som len trocha nakukol, v stenach rozne rytiny, nic za co by mal dat clovek 1€.

Nazad do prveho parku, tu dana tocena zmrzlina a presun na terminal.

Cas mi dobre rychlo ubehol.

Na stanici cakacka hodinu, na listkoch boli cisla, ja som sedel zle.

Pako nademnu stal ale nepovedal, ze tam ma miesto, volal poskoka.

Bus plny, vyrazam s 15min meskanim.

Este neake zastavky a uz sa valime do mojho zrejme posledneho mesta.

Cesta nahovno. Stary dedo si vedla mna vyzul topanky,tak krasna vona.

Islo sa vacsinou cez mesta a dediny t.j. same skurvene spomalovace.

Nieco pred polnocou sa konecne napajame na dialnicu.

Zastavka na zachod (spoplatneny) resp jedlo a hor sa uz priamo do tabriz.

Naklady :

Jahody : 50k r
Ceresne : 50k r
Vip bus hamedan - tabriz (2000 hod safar723) : 740k r
Mlete maso, obloha, chleba, pepsi 0.3l : 290k r
Nakup : 45k r (voda 1.5l, citronovy drink )
Tocena zmrzlina : 30k r



Advertisement



Tot: 0.062s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0454s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb