Bilder

Europe » United Kingdom » England
July 14th 2009
Published: July 21st 2009

Charmigt CottageCharmigt CottageCharmigt Cottage

Japp! Så här vill jag gärna bo!
OK, jag har lyckats ladda upp lite bilder. Eftersom jag inte fick med min systemare så fick det bli Sony Ericsson som stått för kvaliteten och den är inte bra.

Robert Capa once said, “If your pictures aren’t good enough, you’re not close enough.”

Detta stämmer definitivt på de turister vi möter i London, och med turister menar jag dessa människor som envisas med att fotografera sina medturister tvärs över tätt trafikerade trottoarer/monument etc. Och de gör precis tvärtom!!
Först radar de upp de som ska fotas på ena sidan av en trafikerad yta, sen håller de sin kompaktkamera framför sig med utsträckta armar (som en gammal professor som vägrar ha läsglasögon och som försöker läsa tidningen) och så backar de långsamt bakåt, bakåt, bakåt tills dess att de fått med allt och lite till.
Blir det bra-sannolikt inte.

De enda som fattat hela prylen med fototurism är japanerna, de ställer upp Fukiko/Yoshi/Asuka som glatt gör V-tecknet framför valfri attraktion, sen kryper de nära eftersom de vet att det är Fukiko/Yoshi/Asuka och V-tecknet som är grejen, inte Harrods/Big Ben/En engelsk väggfasad.

Och efter en incident i Bolivia som inkluderade a) Altiplanon, högplatån med temperaturer ned till -30°C,
Charmigt Cottage 2Charmigt Cottage 2Charmigt Cottage 2

Så här också. Och typ i tvåtusen andra små cottages.
b) En trasig Land Rover, c) Tre japaner varav en enbart i skalbyxor samt d) Den obligatoriska videokameran har jag den djupaste respekt för japanernas fototurism. Men det är en helt annan historia.

DartmoorDartmoor
Dartmoor

Capas gamla regel gäller än. Men visst är det lite ödsligt?
Johan på fisketurJohan på fisketur
Johan på fisketur

OK, inte så mycket England men så här najs var det i mörka Småland.
SkåneSkåne
Skåne

Det syns inte men vägen ångar av hettan och det nyligen fallna regnet
Dubbelt halvslagDubbelt halvslag
Dubbelt halvslag

Det som håller fantomen på plats
HarwichHarwich
Harwich

Första kontakten med UK efter helvetesdagen i Holland
Dartmoor poniesDartmoor ponies
Dartmoor ponies

Springer vilt och löst uppe på Dartmoor
Ännu mer ponnierÄnnu mer ponnier
Ännu mer ponnier

Väldigt söta små rackare
Coach and HorsesCoach and Horses
Coach and Horses

Trevlig Pub i WIltshire där vi bodde på väg ner till Cornwall. Verkar vara ett av de vanligaste namnen på pubar dock..

21st July 2009

Äntligen lite bildbevis på din resa. Tjusigt! Vi kommer gärna och hälsar på i din cottage!/J och K
22nd July 2009

Visst är det nåt speciellt med dessa cottages?

Tot: 0.239s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 45; dbt: 0.0515s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb