Kaapstad

Europe » United Kingdom » England » Greater London
September 13th 2013
Published: July 30th 2017

Geo: -33.9414, 18.4081

In de voormiddag hebben we een mooie wandeling gemaakt door de Kirstenbosch gardens, de botanische tuinen van Kaapstad, gelegen tegen de helling van de tafelberg. Het is samen met de tafelberg UNESCO wereld erfgoed.
De tuinen geven zeer goed de biodiversiteit van de flora weer van Zuid Afrika. Er zijn ook heel veel soorten die ook enkel in Zuid Afrika voorkomen en nergens anders in de wereld. Vooral de fynbos is heel specifiek, het zijn planten, struiken en bomen die het hele jaar door groen blijven en allemaal kleine blaadjes hebben. Er waren ook veel mooie bloemen te zien zoals Erika's en Proteas, heel typisch voor Afrika. Bovendien is er nog een heel dal met planten die al bestonden in de tijd van de dinosauriers.

In de namiddag bezochten we het District Six Museum. Het vertelt de geschiedenis van District Six van Kaapstad. Voor de apartheid woonden er vooral arbeiders en voornamelijk niet-blanken. Tijdens de apartheid zijn deze mensen uit hun huizen gezet en verdreven naar townships buiten de stad en is de hele wijk plat gegooid, alle straten hernoemd en de wijk hernoemd in Zonnebloem. Het museum toont heel duidelijk wat er allemaal gebeurd is en tot welke dramatische toestanden dat geleid heeft.

Daarna bezochten we het two-oceans aquarium. Het geeft een mooi overzicht van de vissen die leven in de Indische en Atlantische oceaan in de buurt van de Zuidafrikaanse kusten. Je ka ook gaan zwemmen met de haaien, daar hadden we spijtig genoeg geen tijd meer voor 😉

Lunch : Conservatory in het Cellars Hohenort Hotel
Dinner : Willoughby - sushi
Activiteiten : Kirstenbosch gardens, District Six Museum, Two Oceans Aquarium
Overnachting : Tafelberg Guesthouse.

Tot: 0.077s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0369s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb