25. DEN


Advertisement
United Kingdom's flag
Europe » United Kingdom » England » Greater London
June 12th 2015
Published: December 13th 2017
Edit Blog Post

Geo: 43.6557, -7.35801

Příjemné teplé ráno mne přivedlo k životu a já jsem s chutí kráčela do školy, která překvapivě rychle utekla. Opět jsme byly s Evičkou samy, jelikož Barča byla stále se svojí rodinou mimo Burelu. Po třech hodinách jsme byly vypuštěny ven do burelských ulic. Zamířily jsme do prosklené restaurace vedle moře, takže jsem měla pěkný výhled. Jako svačinku jsme si objednaly "patatas bravas" (opečené brambory se speciální omáčkou). Bohužel se pod názvem "bravas" ukrývá typická španělská omáčka dochucená chilli papričkou... Trochu nás pálily naše citlivé pusinky, ale zvládly jsme to. Potom jsme ještě šly prozkoumat cestu, kterou jsme chtěly jít odpoledne. Sluníčko krásně hřálo, až nás mrzelo, že jsme nesvačily venku na přistavěné terase, jejíž součástí byla i prosklená stěna chránící hosty před otravným větrem od moře. Nastavily jsme tedy tváře naproti Slunci a pokračovaly dál. Ve dvě hodiny vyzvedli Evču rodiče a já se mohla vrátit domů na oběd. Tentokrát jsme měli výbornou rybu, pro kterou jsem však v českém slovníku nenašla název ("lubina" ve španělštině - pro zajímavost). Naštěstí měla málo kostí, takže jsem se s tím nemusela tak piplat. Jako přílohu jsme dostali brambory se zeleninou (pečené v troubě - miluju).Takže (jako každý den) hodnotím jídlo velmi vysokým číslem.
Již ve čtyři jsem se opět sešla s mojí českou spolucestovatelkou. Šly jsme podél polovykáceného lesa a užívaly si příjemného počasí (bohužel jsme se nepotili jako vy v Praze...). Naším cílem byly kameny blízko pláže "Areoura", kde jsme chtěly vystavit naše "špeky" napospas sluníčku. To nás bohužel zradilo a chvíli se zdálo, že dokonce začne pršet. Takže jsme se tak různě procházely sem a tam, až z toho vzniklo deset kilometrů! Nevím, jestli to byl dobrý nápad, protože na zítřek mne rodinka bere na túru do Národního parku "de Redes". Musíme vstávat již v 5:30, protože pojedeme tři hodiny autobusem (až za Oviedo). Fakt se těším - vyspávat mohu po cestě, akorát předpověď je velice špatná - 14 stupňů a déšť po celý den. Dokonce budu mít vypůjčené pohorky od rodinné kamarádky. Držte nám palce, abychom se třeba po cestě neutopili v rozbouřené řece, jež parkem protéká. Vrátíme se nejspíše v noci, takže zápisek s fotkami čekejte spíše v neděli dopoledne. Doufám, že uslyšíte o zázraku v podobě krásného počasí! Užijte si horký víkend, já se pomalu odeberu do postýlky, abych stihla nabrat nějakou tu energii na zítřek.

¡Buenas noches!

PS: Taková malá zajímavost na závěr, která se ale netýká mého španělského života, nicméně by pro Vás mohla být užitečná! Věděli jste, že když skladujete jablka a banány vedle sebe, tak Vám ty banány rychleji zčernají? Srandu si z Vás nedělám, i já jsem to slyšela poprvé a nevěřila svým uším. Český táta Evy pracuje jako vedoucí supermarketu, takže tyhle "detaily" musí znát. Tak a teď jsme všichni ještě o něco chytřejší! :-P

Advertisement



Tot: 0.055s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0314s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb