Dag 1: On The Road

Switzerland's flag
Europe » Switzerland
September 20th 2018
Published: September 22nd 2018

Vertrokken in Zandvliet, eerst alles inladen (blijkbaar had ik veel te veel gerief bij J) en ik heb het gevoel dat er nog veel gelachen zal worden met mijn 17 T-shirts en 9 korte broeken…

Maar een voorbereid man is er twee waard. (En dus heb ik ook zoveel gerief bij natuurlijk! J)

Na de vele afscheidskusjes en knuffels vertrokken richting Hoboken om Laura en Thomas op te pikken.

Onderweg niets speciaals, veel rijden (allemaal al eens met de camper gereden) en af en toe stoppen voor een plasje, drankje en knabbeltje.

En af en toe een flauwe mop met hier en daar een topmop (iets met een oude velo)

Laura die zich duidelijk nooit verveeld, want ze kan een half uur lang naar een flesje kijken en wachten tot het van tafel valt. J

Thomas zijn armen die net tekort zijn aan de péage.

In Zwitserland aangekomen, begon de zon al te zakken. In de bergen is het veel vroeger donker.

We moesten nog naar onze camping rijden en dit was geen pretje.

In het pikkedonker op smalle bergweggetjes. Dit was Laura haar eerste vuurdoop en heeft ze enorm goed gedaan! Als de Benjamin van de groep heeft ze meteen al het respect van de rest verdiend (na enkele momenten van angst) en loodste ze ons alvast in de juiste richting! Want de camping vinden bleek niet evident. We hebben de halve berg op- en afgereden, 2 keer spontaan hulp aangeboden gekregen, maar uiteindelijk vonden we de camping. Tent opzetten, nog een klein spelletje ‘Love Letter’ en dan oogjes dicht en snaveltjes toe.

Vanavond geen blog, want amper wifi en de roaming is hier even hoog als de toppen van de Alpen! (goeike van den Thomas)

Tot: 0.224s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 48; dbt: 0.0643s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb