En søndag på en mandag i Zurich


Advertisement
Switzerland's flag
Europe » Switzerland » North-East » Zürich
April 21st 2008
Published: April 21st 2008
Edit Blog Post

Meg ved innsjøenMeg ved innsjøenMeg ved innsjøen

Hvis du lukker øynene og prøver hardt, kan du se for deg alpene i bakgrunnen, der de ville vært om været tillot det!
Guten abend!

I går kveld ankom jeg altså Zurich, hvor jeg bor hos to samboere i tjueårene, begge fra Tyskland. De er veldig hyggelige og hjelpsomme. Da jeg ankom leiligheten, satt Marcel og grillet pølser og kylling i bakgården. Det var herlig med grillmat og en kald pils på plenen etter en lang dag på toget.

I dag har Meiri vist meg rundt i byen. Det har regnet i hele dag, men jeg vandret likevel noen timer rundt omkring i den koslige byen. Dessverre virker det som om noen i denne byen nekter å innse det faktum at det finnes en dag som heter mandag, og at denne dagen faktisk ikke er en helligdag. Det forundrer meg ikke, for kirketårnene stikker opp overalt i denne lille byen. Men fordi om byen har flere kirker enn innbyggere, bør det ikke være nødvendig å holde museum og butikker stengt. (De fleste butikkene var åpne, men de mest interessante var stengt).

Siden det ikke var noe å gjøre, og været var for dårlig til å få et glimt av de sveitsiske alpene, ble det ikke mange timer ute. Jeg dro hjem til leiligheten i 4 tiden, og slappet av der med
MuseumetMuseumetMuseumet

Var stengt...
god sveitsisk sjokolade og Johnny Cash på stereoanlegget i et par timer. Deretter dro vi på kino for å se en absurd, dog overraskende god svensk film om tubaer og kjærlighet. En grei søndag på en mandag i Sveits største by som faktisk er mindre enn Oslo(!).

I morgen tidlig reiser jeg til Wien. Turen tar ca 9 timer, så jeg får god tid til å bekymre meg for at prosjektet mitt går ad undas. Kanskje jeg skal benytte tiden til å lese på ting som faktisk er relevant for prosjektet mitt, istedenfor Knut Nærum romaner. Jeg skal seriøst overveie det.

Ses i Wien. (Ikke egentlig).




Additional photos below
Photos: 3, Displayed: 3


Advertisement

UtsiktUtsikt
Utsikt

Grei utsikt over byen, fra et av universitetene.


Tot: 0.099s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 52; dbt: 0.0373s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb