Now in Carrion de los Condes...

Spain's flag
Europe » Spain
June 6th 2005
Published: June 6th 2005

ENGLISH
We are almost halfway to Santiago now - even we are slowed down by a muscle problem on Peter's left lower leg for the last 4 days - the first 10 km a day are going fine, but then it feels like sombody has hit me with a sledgehammer...
We tried several remedies with short-term relief and today we got some Ibufen-Gel from some friendly Californian pilgrims, which helped momentarily - whereafter we found a pharmacy here in town, where the pharmacist recommended Ibufen both as gel and tablets - so, we have hope again that we can make more than the 20 km in average - all other systems are working perfectly: power, feets, spirit...
(hello Californian's: the pictures will be uploaded most likely in Leon, where we expect to find a better connection)

DANSK
Hej,
Ulla & Joergen, Michael, Monica, Kaj & Jytte, Kim, Peter & Lisbeth m.fl. I skal have mange tak for mailen I sender til os - som vi ikke svarer paa individuellt, eftersom det tager alt for meget af vores computertid - men I skal vide at det varmer naar man faar lyd hjemfra - er savnet, gode oensker og faar at vide at I alle har det godt.
Vi har saa havnet i Carrion de los Condes (naesten halvvejs), de sidste 4 dage er det gaaet lidt langsomt, Peter har en fiber/muskel spraengning/betaendelse paa hoejer skinneben hvilket giver ham ulidelig smerte ved hvert forsoeg at flytte foden. De foerste 10 km gaar det godt hvorefter det kommer som lyn fra en klarblaa himmel som om naagen havde slaet ham med en mukkert paa skinnebenet.
Peter har sendt Olaf (Mernild) mange venlige tanker da han har taget de anbefalede podegra tabletter for at slaa smerten ned, hvis Olaf ikke laeser dette saa maa du Joergen hilse til Olaf mange ganger.
Vi har lige vaeret i Apoteket her i byen og bleven anbefalet Ibufen baade i tablet og gel, saa vi haaber at kunne raese der ud af i morgen - vi gir ikke op for et skinneben.

Vejret er jo som det er i Spanien VARMT, saa vi gaar alt hvad vi kan indtil kl 1500, derefter er det ikke menneskeligt laengre.
Vi er ellers kendte af diverse "pelegrinos" eftersom vi for det meste gaar haand i haand og vores armbaand fra Anine (hon er naeste lige saa kendt som vi - foruden Magnus hvor hans billede ogsaa vises frem.
Vi vil proeve at skrive lidt om naagle af de mange vi har moedt og hvorfor de i det hele taget er her (lige som vi) det maa I have til gode indtil vi finder et bedre Internet (billigere). Billeder har vi ogsaa flere af, Ultreia (=hold ud! Det siger Pelegrinos til hinanden og lokalbefolkningen paa vejen til pilgrimme) - hold ud til vi naar Leon hvor vi forventer at finde en rigtig opkobling igen.
Fjernsynet siger lige sol, sol, sol, sol.........t.o.m. den 9.6. til at begynde med.phuu haa.
Mange hilsener til jer alle og vi savner jer lidt og meget ind i mellem.

DEUTSCH:
Hallo liebe deutsche "fans", wir haben gerade gehoert dass Andrea und Claudia (und familien) auch online sind. Wir sind jetzt beinahe Halbwegs in Carrion de los Condes, obwohl es in den letzten Tagen etwas langsamer ging. Ich habe teuflische Schmerzen im rechten Schienenbein - die ersten ca. 10 km des Tages geht alles recht gut und dann kommt es ploetzlich, als wenn mir einer mit dem Vorschlaghammer auf's Schienenbein haut - dann hilft nur eine halbe Stunde Pause, kalte Umschlaege und danach langsam weiterkriechen. Wir haben aber hier im Ort eine Apotheke gefunden, wo die Apothekerin etwas english sprach und ich ihr das Problem erklaeren konnte. Nun versuchen wir es mit Pillen und Gel und sind voller Hoffnung dass wir morgen wieder Kilometer "fressen" koennen: ist ja auch schade, weil wir beide ansonsten topfit sind: Fuesse, Muskeln, Kraefte und Humor sind super. Das Wetter ist phantastisch: Sonne von morgends bis abends und im Fernseher hier im Internet-Cafè drohen sie gerade mit mehr Sonne, Sonne, Sonne - auf jeden Fall bis zum 9.6.
Wir starten morgends so +/- 7:00 bei Sonnenaufgang und gehen bis 14 / 15:00 weil es dann einfach zu warm wird - nur die letzten Tage sind wir wegen meines Schadens schon um 13:00 aus dem Rennen geworfen worden.
Bilder haben wir schon wieder eine ganze Menge, ihr muesst euch aber sicher noch bis Leon gedulden, wis wir wieder eine "richtige" Verbindung finden

Tot: 0.105s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 61; dbt: 0.068s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb