Måske en halvfærdig pergola?

Spain's flag
Europe » Spain » Valencian Community » Valencia
May 22nd 2019
Published: May 22nd 2019

Midtvejs. I dag er det onsdag og projektet begynder så små at tage form. Vi startede dagen ud ligesom i går og gik mere eller mindre direkte på værkstedet. Det var heldigvis bragende godt vejr, så vi kunne fortsætte overfladebehandlingen udendørs. Vi forsøgte at gå i de oprindelige grupper, som vi var blevet delt op i i mandags. Pga. af den tidligere omtalte sprogbarriere, har det naturligvis gjort samarbejdet en smule vanskeligere end normalt. Nogle gange manglede man folk fra sin gruppe, da de var blevet sat til at hjælpe andetsteds. Men andre gange var man selv i samme situation og hjalp til hvor der nu manglede et sæt hænder selvom det ikke nødvendigvis var ens gruppes job.

Vi genoptog som sagt overfladebehandlingen, og denne gang skulle træet have en form for lak, hvorimod den første behandling var til for at beskytte træet. De døjer f.eks. meget med termitter hernede i Spanien, så jeg håber det kan gøre underværker hertil. Lakken tørrede vildt hurtigt i varmen, så stolperne, som skulle mellem slibes og have et lag mere, var intet problem.

Fordi vi i realiteten er for mange mennesker til for lidt arbejde, løb vi alle sammen unægteligt ind lidt ventetid hvor vi ikke helt vidste hvad vi skulle gøre af os selv. Men vi nåede, så vidt jeg kunne forstå på de spanske undervisere, hvad vi skulle. Men så blev det sidst på dagen tid at lave den første tør/testsamling. Her passede alt desværre ikke, så vi blev nødt til at tilpasse nogle dele, men det tog de tilsyneladende meget roligt. I morgen skal vi se hvordan resten passer og komme den færdige pergola et skridt nærmere.

Tot: 0.363s; Tpl: 0.017s; cc: 9; qc: 48; dbt: 0.0477s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb