RAMBLAS CAKALI


Advertisement
Spain's flag
Europe » Spain » Catalonia » Barcelona
May 25th 2011
Published: January 9th 2015
Edit Blog Post

Geo: 41.3879, 2.16992

GUN 26 Günlerden ÇARŞAMBA
Hava güzel ,gün güzel,Barcelona güzel …
Ben, bir güzel yıkandım..
Keyifle bankaya uğradım..
Tekrar kampa döndüm.
Bu kamp çok güzel.... yalnız fazla ağaç var ve lenduha gibi karavanlar ağaçlar arasına sıkışınca, fazla manevra sahası kalmıyor..
Fare bile, kıçına kabak bağlarmış.
Girdiğin delikten nasıl çıkacağını bilemezsen…tüm kamp sakinleri, seni oradan nasıl çıkaracağını hesaplamaya başlar..
Hiç bu işlere bulaşmıyorum.
O boyda karavanlarla dolaşılmayacağı, bir kez daha kanıtlanıyor sadece…
Öğlen Ayşe'yi kaptığım gibi 3 km ötedeki air conditionner'i çalışan Mc Donald's a gittik.
Karnımızı doyurduk.
Dönüp ,güneşlendik..
Havuz yaptık..
Fakat çok fazla güneş altında duramadım.
Aslında önümüz deniz ama bu kadar yolu yürümeye üşendim.
Bir güzellik uykusuna yattım.
Saat 18:00 de uyandım,toparlandım ve şehre indik.
Le Poble Sec diye bir yerde indik..
Burada kentin en ünlü Tapas' cısı sayılan İnopia'ya gitmek istiyoruz..
Sorduk ,bizi yanlış yerlere soktuklarından, sağ kulağı sol elimizle yakaladık.
Meğerse aradığımız yer, metro çıkışına çok yakınmış ama ben bu semte ilk kez geliyorum…
Dolayısıyla elbet bir know-how bedeli ödeyeceğiz ..
Bizim gibi turistlerin başına gelebilecek en büyük felaket ,yetkisiz yetkililerin size yol göstermesidir..
Çok çektik bunlardan
Anadolu da gezdiğim günlerden beri geliştirdiğim en
önemli silah "kuşkuculuk" ...
Ööööyle bir duruyorum ..beynin süzgecinden geçiriyorum olabilir mi ? diye tartıyorum ..
Gözüm yemezse mutlaka bir kaç referansa daha başvuruyorum..
Özellikle bütün gün yürümüş iseniz fazladan 500 adım bile size koyuyor ..
Sonuç :Yol sorun ama kuşkucu olun ..
Hele bir sokak değil belirgin bir restoran falan arıyorsanız bir kaç kez sormakta yarar var ..
Her neyse, sınama yanılma ile yerimizi bulduk ..
Hiç olmazsa buranın ortamını hissetme fırsatı bulduk.
Ünlü Inopia olmuş sana "Lolita"….quelle alaka ???
Önce tereddüt ettim ama ,sadece isim değişikliği olduğu konusunda beni ikna ettiler.
Barcelona'nın en ünlü tapasçısı denince bir şey bekliyorsunuz ..
Küçücük bir dükkan..
Bara kurulduk.
Garson kız ,siparişimizi aldı..
Bu tapasları yapan ispenç horozu herif ,tam karşımızda …
Hayranlıkla herifin becerilerini izliyoruz..
Tapas da tapas be kardeşim..
Bir lezzet patlaması yaşadık ..
Bu arada dışarıda ,bir milyon insan yer boşalsın diye bekliyor..
Yani yarım saat geciksek ..ben burada yemem.
Zira, zaten ismi değişmiş, bir de bu kadar ayakta dikilemem..
Neyse yerimiz güzel ..kolay kolay burayı boşaltmayız ..
Arap atı gibi açılıyoruz ...
Ismarladıkça ısmarlıyoruz..
Balık bölümü biraz dipte..
Bizim ispenç horozu, sadece et ve tavuk yapıyor..ihtisası o...
Yanımıza İspanyollar çöktü..baktım biz ne ısmarlamışsak aynısını ısmarlıyorlar..
Doğru yoldayız anlaşılan…
Harika bir ziyafet oldu bizim için..
Bir daha gelsem ,bir daha gelirim buraya..

Merak edenlere adresi veriyorum ...




http://www.lolitataperia.com/en/


Ek olarak Tapas hakkında bilgi vereyim ..
İspanyol usulu iştah açar mezelere kısaca Tapas diyorlar ..
Son moda tabiri ile "atıştırmalık"....
Soğuk ve sıcak olabilir.
Muhtelif tatları yan yana getirerek bir damak patlaması yaratıyorlar...
Yemekten çıktığımızda kapıda hala bir milyon insan sıra bekliyordu..
Metromuza binip Liceu da indik.
Liceu, Ramblas 'ın göbeği.
Burası kentin en cafcaflı yeridir..
Yolun ortasına kurulmuş lokantalarda ,çok kötü yemeklere, manasız paralar ödersiniz.
Tam bir turist tuzağıdır.
Hayatımda burada yemedim.... fakat burada oturmanın avantajı ,piyasa yapanları izlemenize imkan vermesidir ve Ramblas'ta etrafı seyretmek çooook neşelidir..
Mc Donalds, Ramblas'ın karizmasını ayaklar altına almış.
Onlar da diğerleri gibi ,yol ortasında tezgahlarını açmışlar..
Oldu mu şimdi ?..
Hamburger yiyerek piyasa izlemesi…
Sermaye, küçük esnafı eziyor kardeşim..
Bu akşam, Ramblas çakalı olmaya karar verdik
Örneğin ,biz bir yer bulduk hemen oturduk .
2 dondurmaya geceyi geçir..toplam 5 E ya hayatını yaşa..
Biz çok kalamadık..... seyir hakkımızı tam olarak kullanamadık ama gelecek sefer öyle kolay kurtulamazlar..
Metromuza ve ardından trenimize binerek kampımıza döndük..
Oturduk bir şeyler içiyoruz ..
Saat gece yarısı..Fakat o da
ne ?
Birdenbire yokuşu tırmanan ve flaşları yanan koca bir kamyon kampa daldı..
Bir bağırtı ,bir cayırtı..Çöp kamyonu…çöpleri almaya gelmiş ..
Curcunayı tahmin ediyorsunuz..bidon vinçleri çalışıyor..emekçiler bağırıyor..
Bidonlar fırlatılıyor..
Gülmeye başladık..
Böyle bir manzarayı hiç bir Avrupa kentinde göremezsiniz..
Fakat burası Akdeniz..
Çöpçü kardeşlerim ,inanılmaz gürültülerle işlerini bitirdiler ..
O dev kamyonu, Go Kart gibi kullanarak gittiler..
Kamp sakinleri dondu kaldı..
Biz zaten ayakta olduğumuz için, bize bir şey yok…
Nereden baksan Akdeniz li, İspanyol farklı …
Bir süre sonra şoku atlattık ve yattık..
Yarın sabah Fransa'ya dönüyoruz.
Ayşecik bu Barcelona'yı pek sever ve sırf onu mutlu etmek adına geldik buralara ..Aslında programımız Provence'tı…
Her geldiğimizde bizi mutlu eder Barcelona …yine etti…
Artık yarın sabahtan itibaren, arabanın burnu memleketi gösterecek …
Doğu'ya dönüyoruz .
Bu vesile ile bir anımı paylaşacağım...
Memlekette gezdiğim günlerde ,aracımın burnu Van gölünün kıyısında Karahan'ı geçince, Batı'ya dönerdi....
Aslında seyahatin bitmesine daha 20-25 gün kalmasına rağmen, çocuk gibi sevinirdim, Artık İstanbul göründü diye ...
Burada da aynı hisleri taşıyorum.
Arabanın burnu Doğu ya döndü...
Istanbul 4000 km uzakta bizi bekliyor...olsun...
Yolun kabasını attık...

Günün Videosunu altta bilgilerinize sunuyorum…


GÜNÜN ÖZETİ

GÜN KM:21 KUMULATIF KM:4106

ORT HIZ:


MAX HIZ:

TOPLAM SAAT:

SÜRÜŞ SAAT :

YAKIT :

Advertisement



Tot: 0.075s; Tpl: 0.02s; cc: 13; qc: 24; dbt: 0.0257s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb