På hjärtintensiven


Advertisement
Spain's flag
Europe » Spain » Castile & León » Valladolid
March 30th 2011
Published: March 30th 2011
Edit Blog Post


I helgen hade jag finbesök av Zhanna från Lund, vi hängde här i Valladolid och åkte till Madrid och dansade tango på en Milonga =) Det var spännande och jag tyckte mycket om att se Madrid igen.

Praktiken på intensivenheten fortsätter. Denna vecka och nästa är jag på hjärtintensiven. Kvällspassen är lugnare än dagpassen och vi har inte så många patienter just nu. Med mig på intensiven är ett gäng jättehärliga tjejer och jag är så glad över gemenskapen och den härliga stämningen. Patienterna på hjärtintensiven är oftast inte intuberade och därav inte sederade och jag tycker bättre om att kunna kommunicera med patienterna, även om jag förstår att sederingen självklart är nödvändig för intuberingen och patientens behandling. Jag fortsätter att arbeta med min omvårdnadsplan från kirurgen och även de teoretiska studierna i pediatri. En trevlig sak med gänget från intensivvården är att de också läser pediatri, vilket innebär att jag nu känner lite fler i klassen.

Värmen kommer mer och mer och nu är det runt 15 - 20 grader. Jag har blivit rekommenderad att köpa fresónes, stora jordgubbar, de ska vara goda nu. Får ge mig iväg till grönsaksmarknaden på Plaza España någon dag och prova.

Advertisement



Tot: 0.065s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 53; dbt: 0.0402s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb