8.den - vystup na pico del teide cast 2


Advertisement
Spain's flag
Europe » Spain » Canary Islands » Tenerife
December 6th 2017
Published: December 30th 2017
Edit Blog Post

Spanok nic moc, furt volado chrapal.

Po jedle smer vrchol teide.

Nasadzam aj novu celovku ale tu po par metroch vypinam, mesiac je skoro v splne a krasne osvetluje cestu.

Stupanie je horsie ako vcera resp svoje robi nadmorska vyska, opat obcas horsie dychanie a obcas zavrat. No i tak mam zrejme slusne tempo bo dost ludi predbieham.

Povodne som chcel kuknut aj do blizkej jaskyne Cueva del Hielo ale som to presvihol a vracat sa mi uz nechcelo.

Zastavku si robim na vyhliadke la fortelaza. Fajn vyhlad na osvetlene dedinky.

Nocna obloha uplne uzasna, kopa hviezd.

Dostavam sa az k lanovke, tu zacina najtazsi usek.

Mega stupanie okorenene strasne studenym vetrom, este,ze cesticka ide vacsinou v zavreti. Ako idem vyssie je zimsie a zimsie.

Obcas zacitim sirove vypary zo sopky, najskor som myslel,ze to je stoka ale teraz tieto vypary aj zretelne vidim.

Konecne som na vrchole (3718m) asi ako treti v poradi. Najlepsie miesto v zavetri je uz obsadene, hore strasna zima a veterno.

Dole pozorujem maleho hada z celovkoveho svetla. Nechapem naco, ved je super viditelnost vdaka mesiacu.

Vrchol sa postupne zaplna, zacina sou, vychod slnka.

Uplne genialne, stalo to za skore vstavanie a vyslap.

Na druhej strane teide uz hadze trojuholnikovy tien na ostrov la gomera. Opat uchvatne divadlo.

Premzrnuty zacina moj zostup uz za denneho svetla. Prichadzaju prvy lanovkovy turisiti. Jedna skupinka sa tu pokusa pustat sarkana.

Popod lanovku smerujem po znacenej ceste (pekne upraveny chodnik) k pico viejo.

Cesta spociatku v pohode, potom zacina klesanie po drobnych skalach, fakt makacka. Ako idem nizsie a nizsie tak sa konecne otepluje, pod vrcholom zo seba zhadzujem termopradlo a hadzem do seba jedlo. Povodne som chcel ist ja na nho ale prehodnocujem svoje sily a rozmyslam si to.

Postupne stale zostupujem, krajina sa meni, nadherne vyhlady, pekne kaktusiky.

Stretavam prvych ludi, samozrejme dochodcov, idu smerom hore.

Dostavam sa az k roques de garcia, su tu velmi zaujimave skalne utvary, jeden ma nazov katedrala a fakt sa aj na nu podoba.

V okoli kopa busov a aut s turistami.

Bus mi ide az o 3 hod, tolko sa mi nechce cakat tak skusam stopa. Po 5.min mi zastavuje svajciarskofrancuzsky par. Vyucuju tu spanielcinu.

Cestou si robime jednu zastavku na par fotiek, vyhadzuju ma na odbocke boca tauce. oni smeruju doprava a ja dolava.

Tu stop trva dlhsie cca 10.min. zastavuje mi nemecky dochodcovsky par.

Z vodica sa vyklul druhy schumacher. Brzda, plyn, truba, obiehanie do zakrut. Safety pauza a pokracovanie v divokej jazde.

Prechadzame fakt skutocne krasnou krajinou, na jednom odpocivadle je hotova gril party.

Mensie zabludenie a uz sme v play de la americas.

Tu sa lucim s nemacami a moje kroky smeruju do blizkeho mcdonaldu. Davam si sendvic a napajam sa na freewifi.

Prvy krat pouzivam bono kartu, staci to len strcit do zariadenia a povedat vodicovu zastavku, stroj to oznaci a odpocita z kreditu. prva jazda -1,15€

Vyskakujem na zastavke miraverde. Nadjazdom pre pesich prechadzam 4 prudovu cestu a kotvim v ubytku la tortuga .

Po skonceni ubytka by mi mal booking vratit 40usd, uvidime.

Na izbe spim so skotom, nemcom a starsou nemkou. Na izbe mame kupelnu.

Po spanku smer plaz. Ta je s ciernym pieskom. More cistucke.

Velky sok pri prechadzke mestom. Vsade samy dochodca.

Po navrate na izbu, zistene, ze jedna zo staffu je ceska. Samozrejme dredacka.

Dnes je streda a v tomto ubytku byva kazdu stredu bbq party.

Za poplatok 8€ ma clovek v cene male pivo a neobmedzene jedlo. To vyuzivam.

Pivo samozrejme nic moc, jedlo super. Najskor len salat a neaky ten kolac, neskor klobasky, kridelka, stehienka. Vsetko zalievam dalsimi pivami. eco pivo z tenerife. Kvalitu uz radsej ani nehodnotim.

Pri jedle pokec s nemcami a skotom.

Poriadne napraskany okamzite zaspavam uz o 22/30. Party samozrejme pokracuje ale ja fakt nevladzem, som uplne k.o.

endomondo trasa

naklady

bbq poplatok + 3x pivo : 15€

mcdonald : 3,9€

nakup v supermarkete : 3,8€

ubytko la tortuga 4dorm vlastna kupelna, ranajky v cene : 88€

foto
pico del teide
costa adeje

Advertisement



Tot: 0.081s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 27; dbt: 0.0435s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb